دانستنی ها

بهترین روش خانگی برای روشن کردن پوست صورت

پوست درخشان یکی از ویژگی های پوست سالم و جوان است. لایه برداری صورت به شما این امکان را می دهد که از این روش برای بهبود سلامت پوست خود در هر زمان و مکانی که می خواهید استفاده کنید.

به گزارش صد آنلاین، در واقع روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. محصولات بهداشتی آماده را می توانید از بهترین برندهای ایرانی و خارجی خریداری کنید.

با این حال، این محصولات اغلب حاوی مواد شیمیایی هستند. پس بهترین راه مسواک زدن چیست؟ بسیاری از مردم دستور العمل های خانگی تهیه شده با مواد طبیعی و تازه را توصیه می کنند. به همین دلیل ما شما را با ۶ روش عالی برای تهیه لایه برداری خانگی آشنا می کنیم.

ممکن است فکر کنید که می توانید یک اسکراب صورت خانگی عالی برای پوست خود با تقریباً هر ماده اولیه قندی تازه و به راحتی در دسترس درست کنید. محصولاتی که در زیر بررسی خواهیم کرد روش تهیه بسیار ساده ای دارند و تقریباً همیشه از موادی تهیه می شوند که شما در دست دارید.

بهتر است با ساده‌ترین آنها شروع کنید – شکر را روی قسمت خالی بمالید و سپس به سراغ مواد دیگر بروید:

– پیلینگ صورت با شکر

– شکر و روغن نارگیل

– آب نبات شکلاتی

– زغال اخته و عسل

– عسل و جو

– لیمو و شکر

تهیه یک اسکراب ساده فقط با شکر

شاید بتوان این روش را رایج ترین و در دسترس ترین روش اسکراب صورت دانست، زیرا به جز شکر به مواد اولیه و پایه دیگری نیاز ندارد. اما آیا اثر آن دیده می شود؟ با توجه به این موضوع می توان پاسخ داد که نتایج ممکن است از هر نظر بسته به نوع پوست شما متفاوت باشد. بهتر است از این روش بهره ببرید و به سرعت از آن استفاده کنید.

مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه این اسکراب شامل موارد زیر است:

– یک قاشق چایخوری شکر گرانول یا نیشکر

– 2 قطره آب

-اختیاری یک تا ۲ قطره اسانس روغن پرتقال، لیمو، اسطوخودوس یا درخت چای.

برای تهیه این لایه برداری کافیست تمام مواد را به مقدار دقیق در ظرفی ریخته و مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را با نوک انگشتان روی صورت تمیز خود بمالید. مراقب باشید این مواد وارد چشمتان نشوند. این مخلوط را به مدت چند دقیقه روی پوست خود بمالید و با آب سرد بشویید. حالا صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

اسکراب شکر و روغن نارگیل

ظاهرا این ترکیب می تواند به شفاف و درخشان شدن پوست شما کمک کند. علاوه بر خواص این لایه بردار، رایحه روغن نارگیل نیز به شما احساس تازگی می دهد.

مواد لازم برای تهیه این ترکیب عبارتند از:

– یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– 2 قاشق غذاخوری شکر

در مرحله اول این مواد را با هم ترکیب کنید و سپس صورت یا گردن خود را با حرکات دایره ای چند دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ، اجازه دهید مواد به مدت یک دقیقه روی صورت شما بماند و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. اگر وقت ندارید این ترکیب را به دفعات درست کنید، می توانید بیشتر انتخاب کنید و این ترکیب را به مدت 3 ماه نزد خود نگه دارید.

اسکراب شکر شکلاتی

این اسکراب مواد بیشتری نسبت به اسکراب های قبلی دارد. همچنین باید زمان زیادی را صرف کنید تا این مخلوط روی پوست شما بنشیند. از این طریق می تواند موثر باشد.

مواد لازم برای تهیه این ترکیب اسکراب صورت شامل موارد زیر است:

– شکر قهوه ای 1/4 پیمانه

– 1.8 فنجان روغن زیتون

– 1/4 قاشق چایخوری عصاره وانیل

– یک قاشق چایخوری پودر کاکائو

این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی صورت تمیز خود بمالید. پوست را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و 10 دقیقه استراحت دهید. حالا می توانید صورت خود را با آب گرم یا ولرم بشویید.

اسکراب زغال اخته و عسل

سرشار از خواص مراقبت از پوست، این ترکیب هیجان انگیز از مواد زیر تشکیل شده است:

– 1/2 فنجان زغال اخته تازه

– یک یا 2 قاشق غذاخوری شکر

– 2 قاشق غذاخوری عسل خام و محلی

مواد ذکر شده را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس آنها را روی پوست صورت که قبلا تمیز کرده اید قرار دهید. این مواد باید حدود 15 دقیقه روی پوست شما بمانند. وقتی این زمان به پایان رسید، لایه برداری صورت را از روی پوست بشویید و خشک کنید.

چگونه از اسکراب لیمو و شکر استفاده کنیم؟

لیمو یکی یکی از موارد مهم در تامین ویتامین های مورد نیاز پوست در این ترکیب می باشد. شاید یکی یکی از موثرترین راه ها برای شفاف و روشن کردن پوست استفاده از این لایه برداری است. اگرچه در تهیه آن فقط از شکر و لیمو استفاده نمی شود.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه آن شامل موارد زیر است:

– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

– یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی

– آب 1/2 لیمو

– 1/2 فنجان شکر دانه ریز

برای ترکیب این مواد از روغن زیتون، آب لیمو و عسل شروع کنید. مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. در این مرحله شکر را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا شکر در مخلوط حل شود و بافت یکدستی به دست آید. حالا این لایه بردار را با یک دقیقه ماساژ روی صورت خود بمالید و با آب گرم بشویید.

تهیه اسکراب عسل و بلغور جو دوسر

موادی که برای تهیه این لایه بردار نیاز دارید عبارتند از:

– 1/2 فنجان بلغور جو دوسر

– 2 قاشق غذاخوری عسل

– یک قاشق چایخوری جوز هندی

– 15 قطره اسانس اسطوخودوس

– 15 قطره اسانس درخت چای

– یک قاشق چایخوری اسطوخودوس خشک

ابتدا بلغور جو دوسر را مخلوط کنید تا کمی له شود. سپس با بلغور در ظرفی بریزید و با سایر مواد مخلوط کنید. لایه برداری به دست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. سپس با آب گرم بشویید.

لایه برداری صورت خانگی یکی یکی از بهترین راه حل ها برای شفافیت و درخشندگی پوست بر پایه مواد اولیه تازه و طبیعی به حساب می آید. این مواد با اثرات مثبت خود می توانند پوست صورت شما را لایه برداری کرده و آن را روشن و جوان نشان دهند.

مراقب باشید، اگر زمان کافی برای تهیه این لایه بردارها در منزل ندارید، می توانید از نمونه های آماده نیز استفاده کنید. برای این منظور به سایت دیجی کالا مراجعه کنید. در این بستر اینترنتی معتبر، امکان خرید انواع لایه بردارهای ایرانی و خارجی برای رفع نیازهای پوست شما وجود دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا