بعدی- تاول ها آزاردهنده و دردناک هستند و معمولاً در اثر اصطکاک بین پوست و جسم خارجی ایجاد می شوند.

به گزارش فرارو به نقل از استار اینسایدر، خوشبختانه، چند استراتژی ساده برای جلوگیری از قلدری وجود دارد. بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد تاول استفاده از دستکش است. استفاده از دستکش هنگام انجام کارهای سنگین از اصطکاک بین پوست و ابزار کار جلوگیری می کند. بهتر است با توجه به فعالیت پیش رو دستکش را انتخاب کنید. یکی یکی از مهم ترین ویژگی های دستکش کار، انعطاف پذیری آنهاست.

خشک نگه داشتن دست ها نیز از ایجاد تاول جلوگیری می کند. اگر دستان شما مدام خیس یا عرق کرده باشد، احتمال تاول زدن افزایش می یابد. شستن و خشک کردن کامل دست ها پس از تعریق در حین کار بسیار مهم است. انتخاب دستکش مناسب برای افرادی که دست هایشان بیش از حد عرق می کند بسیار مهم است. دستکش های کار نباید خیلی چسبنده باشند و رطوبت را از دست ها خارج نکنند.

اگر برخی از قسمت های دست یا پا مستعد تاول هستند، بهتر است آن ها را بپوشانید. استفاده از بانداژهای طبی برای پوشاندن دست ها روشی ارزان و موثر است. یکی راه دیگر برای کاهش اصطکاک سطح پوست با ابزار کار، استفاده از مرطوب کننده غلیظ است. استفاده از مرطوب‌کننده حتی در حین پوشیدن دستکش نیز امکان‌پذیر است و از ایجاد تاول جلوگیری می‌کند. هنگام استفاده از مرطوب کننده، بهتر است روی دست ها و انگشتان تمرکز کنید زیرا این نواحی بیشتر در معرض تاول هستند. استفاده از مواد شیمیایی مانند سفید کننده یا آفت کش ها نیز خطر ایجاد تاول را افزایش می دهد.

هنگامی که پوست دست به انجام کاری عادت می کند، به طور طبیعی احتمال تاول زدن آن کمتر می شود. بنابراین بهتر است مطالعات جدیدی را با در نظر گرفتن این نکته آغاز کنید و زمان مناسبی را برای عادت کردن پوست به مواد و ابزار جدید فراهم کنید. سفت شدن پوست در حین کار نکته منفی نیست، در واقع تلاشی برای جلوگیری از تاول زدن پوست است!

احساس درد همچنین پاسخ طبیعی بدن به زخم ها و تاول های روی پوست است. استراحت کوتاه پس از احساس درد کمک زیادی به پیشگیری از تاول می کند. حباب ها گاهی اجتناب ناپذیر هستند. هنگامی که یک تاول تشکیل شد، بهترین راه این است که اجازه دهید به طور طبیعی بهبود یابد. تاول ها معمولا پس از یک هفته تا 10 روز ناپدید می شوند. پوشاندن تاول ها با بانداژ از ترکیدن آنها و بدتر شدن وضعیت جلوگیری می کند. اگر نیاز به ترکیدن تاول دارید، بهتر است از سوزن استریل و پدهای الکلی استفاده کنید.

انتخاب یک کفش مناسب مهمترین بخش پیشگیری از تاول است. بهتر است از خرید کفش هایی که به پا فشار می آورند یا خیلی تنگ هستند خودداری کنید. ایجاد تاول پس از پوشیدن یک جفت کفش جدید کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. کفش ها معمولا بعد از چند بار پوشیدن نرم می شوند. پوشیدن جوراب مناسب نیز مهم است. جوراب های غیر نخی رطوبت را در پاها نگه می دارند و احتمال ایجاد تاول را افزایش می دهند. هنگام ورزش و دویدن بهتر است از دو لایه جوراب استفاده کنید. لایه اول رطوبت را جذب می کند، در حالی که لایه دوم راحتی بیشتری را برای پا فراهم می کند.

برداشتن پینه نیز وضعیت را بدتر می کند. درست مثل سفت شدن پوست دست پینه از پوست نیز محافظت می کند. زمانی که پینه ها خشک می شوند، گاهی اوقات می توانند باعث ایجاد ترک های دردناک در پوست شوند. برای جلوگیری از این اتفاق باید از یک مرطوب کننده شدید مخصوصا بعد از حمام استفاده کرد. ورزشکاران دو و میدانی و دوندگان ماراتن پاهای خود را با اسید تانیک 10 درصد می پوشانند تا از ایجاد تاول جلوگیری کنند. اسید تانیک به سفت شدن پوست پا کمک می کند و از ایجاد تاول جلوگیری می کند. همچنین می توانید به جای اسید تانیک 10 درصد از چای سیاه استفاده کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما