اخبار روز سینما

همچنان بهترین بازی اکبر عبدی مربوط به فیلم «آدم برفی» است!/جزئیات

اکبر عبدی بارها با لباس و گریم زنانه جلوی دوربین رفته است اما موفق ترین بازی او در نقش یک زن همچنان متعلق به فیلم «آدم برفی» است.

به گزارش پی ام آپ، «آدم برفی» اولین فیلم کارنامه کاری داوود میرباقری است. فیلمی که اولین بار در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با انتقادات زیادی روبرو شد.  سه سال طول کشید دوران توقیف آن به سر برسد. در نهایت در سال ۱۳۷۶ اکران شد و پرفروش ترین فیلم سال لقب گرفت. بدون شک اکبر عبدی بهترین انتخاب برای این نقش بود و به مهم ترین و پرطرفدارترین نقش کارنامه‌اش تبدیل شد.

همچنان بهترین بازی اکبر عبدی مربوط به فیلم «آدم برفی» است!/جزئیات

درباره نقش : عباس در فیلم «آدم برفی» شخصیتی است که راه های مختلفی را برای مهاجرت به آمریکا امتحان کرد اما هرگز موفق نشد. پس از یک دنیا ناامیدی و از دست دادن تمام دارایی هایش، تنها یک گزینه برای او باقی مانده است. ظاهر او را تغییر دهید و با یک مرد آمریکایی به شکل یک زن ازدواج کنید تا راه مهاجرت او را هموار کنید. عباس برای رسیدن به آمریکا نام خود را به درنا تغییر می دهد و با کلاه و آرایش زیاد شبیه یک زن می شود و به نوعی هویت خود را در اثر این مهاجرت از دست می دهد. به این ترتیب با دختری به نام دانیا آشنا می شود که مجروح و در آستانه خودکشی است. سرانجام با هماهنگی دوباره تغییر فرم می دهد و به دنیا باز می گردد.

ویژگی بازی: این اولین باری بود که اکبر عبدی در نقش یک زن جلوی دوربین رفت و می توان گفت مهم ترین ویژگی بازی او در ایفای نقشی کاملا متفاوت بود. نه تنها آرایش روی صورتش نشست و او به عنوان زنی که لحن گفتار، حرکات سر و بدن و حتی پلک زدن هایش را برای تطبیق با شرایط جدید انتخاب می کرد، کاملاً باورپذیر به نظر می رسید. البته موفقیت عبدی در این نقش تنها به خاطر بازی در گریم زن نیست. از ابتدای فیلم مدام او را در شرایط سخت و بحرانی می بینیم. جایی که در خیابان کتک می زند و بی خانمان می ماند و مجروح می شود که صورتش را با خون خودش رنگ می کند و اولین قدم را برای تغییر چهره برمی دارد یا لحظاتی که ناگهان عصبانی می شود و لحن و سبک و رفتارش را ا همان آرایش و لباس تغییر می دهد. در هر صورت بازی اش از چارچوب استاندارد خارج نمی شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا