دانستنی ها

با کمک این مواد غذایی با چربی شکم و پهلو خداحافظی کنید! / معرفی 10 معجون فوری برای کاهش وزن!

بسیاری از افراد همواره به دنبال روش‌های برای لاغری شکم و پهلوی خود هستند. تغذیه مناسب در کنار ورزش، روشی است که به شما کمک خواهد کرد تا این کاهش وزن سریعتر رخ دهد. در ادامه به بیان چند ماده غذایی برای لاغری می پردازیم.

بدن شما همان چیزی است که می خورید، بنابراین مهم است که به رژیم غذایی خود توجه کنید.

در روند بررسی رژیم غذایی خود، ما یک ترفند کوچک داریم که نه تنها سیستم شما را سم زدایی می کند، بلکه به شما کمک می کند تا آن پوندهای اضافی را نیز از بین ببرید. بهتر است معجون های لاغری را در برنامه روزانه یا هفتگی خود بگنجانید تا روند کاهش وزن شما سریعتر از قبل شود.

آیا مدتی است که برای کاهش وزن تلاش کرده اید؟ برای کاهش وزن، کالری دریافتی باید کمتر از کل کالری سوزانده شده در روز باشد.

اگرچه کاهش وزن دشوار به نظر می رسد، اما با ورزش، سبک زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل می توانید به راحتی به وزن دلخواه خود برسید.

برای رسیدن به هدفتان به صبر و تلاش نیاز دارید. ما مطمئن هستیم که همه این موارد را رعایت کرده اید، اما برخی از تقویت کننده های کاهش وزن وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا روند کاهش وزن خود را تسریع کنید.

یکی از این محرک های آسان نوشیدن موادی است که به کاهش وزن کمک می کند و همچنین می تواند چربی های سرسخت شکم را بسوزاند.

این نوشیدنی با استفاده از ریشه زنجبیل، نعناع خشک، خیار و لیمو تهیه می شود. می توانید با نظر پزشک نوشیدنی های زیر را به برنامه کاهش وزن خود اضافه کنید.

نوشیدنی‌های خاصی مانند چای سبز، قهوه و چای زنجبیل می‌توانند به افزایش متابولیسم، کاهش گرسنگی و افزایش سیری کمک کنند، که همگی می‌توانند کاهش وزن را تسهیل کنند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات قدرتمند هستند که می توانند برای سلامتی شما مفید باشند.

کدام نوشیدنی برای کاهش وزن بهتر است؟

بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن آب است زیرا کالری آن صفر است و می تواند شما را هیدراته نگه دارد. سایر نوشیدنی های کاهش وزن عبارتند از قهوه، چای سبز، آب سبزیجات و اسموتی. اگر می خواهید وزن کم کنید، از نوشیدنی های پرکالری و شیرین مانند نوشابه و آب میوه پرهیز کنید.

معجون هایی که برای کاهش وزن معجزه می کنند

نوشیدنی زنجبیل و لیمو

۲ سانتی متر زنجبیل را خرد کرده و با ۱ لیوان آب سرد مخلوط کنید. داخل لیوان بریزید و 1 قاشق چایخوری آبلیمو و 1/2 قاشق چایخوری پودر زیره برشته شده به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و بنوشید.

قهوه لاغری فوری

1 قاشق چایخوری قهوه را در یک فنجان بریزید و 1 فنجان آب داغ به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و 1 قاشق چایخوری بذر کتان آسیاب شده را به آن اضافه کنید. دوباره خوب مخلوط کنید و با شکلات تلخ رنده شده تزئین کنید.

چای سبز و نعناع

۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حالا 5-7 برگ نعناع را اضافه کنید و 5 دقیقه بجوشانید. سپس برگ های چای سبز را اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

مخلوط را صاف کرده و بلافاصله سرو کنید.

نوشیدنی شنبلیله

2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در 1/2 فنجان آب یک شب خیس کنید.

صبح روز بعد، 1 عدد خیار را له کنید، 1/2 فنجان آب و دانه های شنبلیله صاف شده را اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کرده و در لیوان بریزید.

می توانید مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و بنوشید.

مخلوط آب نارگیل

1 فنجان آب آناناس تازه، 1 فنجان آب نارگیل و 1/2 قاشق چای خوری دانه رازیانه به آن اضافه کنید و معجون را بنوشید.

اکسیر کرفس

1/2 فنجان کرفس را در مخلوط کن بریزید و 1 فنجان آب اضافه کنید. بعد از اینکه خوب هم زدید، می توانید آن را در لیوان بریزید، 1/2 قاشق چایخوری سرکه سیب، 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

مخلوط گوجه فرنگی و لیمو

1 فنجان گوجه فرنگی را در مخلوط کن مخلوط کنید. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و مقداری نمک سیاه به آن اضافه کنید. در لیوان سرو به خوبی مخلوط کنید و از معجون لاغری خود لذت ببرید!

مخلوط عسل و لیمو

۱ لیوان آب گرم تهیه کنید و ۱ لیمو و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید.

مخلوط سبزه گندم و انگور

1 فنجان سبزه گندم را خرد کرده و با 1/2 فنجان انگور مخلوط کنید. نوشیدنی را در یک لیوان صاف کرده و مقداری نمک سیاه به آن اضافه کنید.

معجون جعفری و لیمو

لیمو تقویت کننده زیبایی است و سلامتی را بهبود می بخشد. نوشیدن هر روز یک لیوان مخلوط جعفری و لیمو با معده خالی متابولیسم بدن را حداقل تا 40 درصد افزایش می دهد. سم زدایی از کبد عامل مهم و اساسی در چربی سوزی به خصوص در ناحیه شکم و کمر محسوب می شود، زیرا کبد به سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن کمک می کند. بر اساس نتایج یک مطالعه، نوشیدن روزانه یک لیوان مخلوط جعفری و لیمو با معده خالی متابولیسم بدن را حداقل تا 40 درصد افزایش می دهد.

مواد لازم برای تهیه معجون لاغری:

یک دسته جعفری
یک لیمو
یک لیوان آب

جعفری را ریز خرد کنید، آب لیموترش و سپس یک لیوان آب را اضافه کنید تا مخلوط آماده شود، سپس این مخلوط را هر روز بنوشید، اما فقط به مدت پنج روز. سپس باید 10 روز از بدن خود استراحت کنید و برنامه را از اول شروع کنید. (با نظر پزشک)

این اکسیر برای سوزاندن کالری استفاده می شود و ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین می کند، به علاوه با استفاده از آن می توانید در کمتر از پنج روز سه پوند وزن کم کنید.

آبلیمو، عامل زیبایی

لیمو تقویت کننده زیبایی است و باعث سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و شادابی می شود. از افتادگی، چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.برای رفع لک های پوستی می توانید آبلیمو را به پوست خود بمالید و از شب تا صبح بگذارید بماند. همچنین می توانید از ترکیب عصاره لیمو و گلیسیرین برای رفع خستگی پوست می توانید استفاده کنید. رفع خستگی پوست ترک ها گرفتن. اگر می خواهید موهایتان شفاف و براق باشد، مقداری لیموی تازه را با آب سرد مخلوط کنید و روی موهایتان بریزید و سپس موهایتان را بشویید. پوست لیمو را روی پوست خشک یا پوسته پوسته بمالید تا از شر مشکلات پوستی خلاص شوید، پوست لیمو نیز برای نرم کردن پوست ضخیم شده آرنج مفید است. بین 6 تا 8 درصد اسید سیتریک از لیموهای کوبیده به دست می آید و از دانه آن روغنی به نام روغن لیمو تهیه می شود و در پزشکی استفاده می شود.

خواص لیمو ترش و درمان چاقی

لیمو برای چاقی مفید است، بزرگی طحال را برطرف می کند، برای گواتر و پینه، وبا، اختلالات گردش خون، مشکلات گوارشی، یبوست، سوء هاضمه، یرقان و یرقان مفید است، خاصیت ضد سرطانی دارد. پوست لیمو ترش حالت تهوع زنان باردار را کاهش می دهد و قوای گوارشی آنها را تقویت می کند و حالت تهوع را از بین می برد.

بهترین دارو برای گلودرد است. غرغره کردن با مخلوط لیمو ترش و آب گرم در رفع گلودرد موثر است و خاصیت ضدعفونی کننده آن برای سرماخوردگی مفید است. لیمو دارای خواص ضد پوکی استخوان است و به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان آب لیمو به افراد در معرض خطر به ویژه زنان یائسه بسیار توصیه می شود. لیمو شفابخش خونریزی های ریه، معده، روده، رحم، کلیه و سایر اندام های داخلی است و در این موارد باید روزی چند بار مقداری آبلیمو با آب نوشید. برای جلوگیری از خونریزی، می توانید با فرو بردن یک تکه پنبه در لیمو ترش و فرو کردن آن در سوراخ بینی، از خونریزی جلوگیری کنید.

تاثیر لیمو بر حافظه

لیمو همچنین تقویت کننده حافظه است. هر وقت خواستید چیزی را به خاطر بسپارید، چند قطره اسانس لیمو را روی دستمال کاغذی بریزید و از بینی نفس بکشید!

لیموترش خستگی را برطرف می کند

برای رفع خستگی روزانه پاها را در آب داغ قرار دهید و منافذ آن را باز کنید سپس پاها را از آب خارج کرده و با نصف لیمو بمالید نه تنها خستگی را از بین می برید بلکه منافذ را نیز از بین می برید. روی پوست منافذ باز را از طریق سموم از بین می برد.

لیمو برای سردرد و سکسکه مفید است

لیمو بزاق دهان و شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافی است لیمو را در یک فنجان قهوه یا چای بریزید و بخورید. گذاشتن یخ لیمو روی زبان سکسکه را درمان می کند. مخلوط آب لیمو و آب با شکر یا عسل نوشیدنی مناسب برای هر دردی است. کسانی که فشار خون بالا دارند باید لیمو ترش بخورند زیرا فیبر آن به کاهش فشار خون کمک می کند.

منبع: سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا