دانستنی ها

آب چغندر برای بهبود سلامتی بیماران ریوی!

طبق نتیجه مطالعه انجام شده از سوی محققان امپریال کالج لندن، مصرف مکمل آب چغندر غنی از نیترات باعث بهبود سلامت بیماران ریوی می شود.

تحقیقات جدید نقش مثبت مکمل های آب چغندر را در کاهش فشار خون و بهبود آمادگی جسمانی در افراد مبتلا به نارسایی شدید ریوی نشان می دهد.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از  آنا، بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) که به مدت 12 هفته یک بار در روز از مکمل آب چغندر استفاده کردند، با کاهش فشار خون مواجه شدند و توانستند این مسافت را در مدت 6 دقیقه طی کنند.

انسداد ریوی مزمن غیرقابل درمان است و نیاز فوری به بهبود شرایط زندگی مبتلایان به این بیماری و کاهش خطر ابتلا به بیماری های ریوی وجود دارد. بیماری مزمن انسدادی ریه که شامل برونشیت و آمفیزم است، زندگی 400 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

یافته های این مطالعه جدید که توسط محققان امپریال کالج لندن انجام شده است، روز سه شنبه در مجله تنفسی اروپا منتشر شد.

در این مطالعه، محققان یک مکمل آب چغندر غلیظ حاوی نیترات را در مقایسه با دارونمای آب چغندر که ظاهر و طعم مشابهی داشت اما حاوی نیترات نبود، آزمایش کردند.

افزایش غلظت نیترات در خون منجر به افزایش در دسترس بودن نیتریک اکسید، یک عامل گشادکننده عروق می شود. علاوه بر این، نیترات ها به بهبود عملکرد ماهیچه ها کمک می کنند، به این معنی که برای انجام همان مقدار کار به اکسیژن کمتری نیاز دارند.

به گفته محققان، بیمارانی که مکمل غنی از نیترات مصرف می‌کنند، فشار خون سیستولیک بسیار کمتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف می‌کنند، داشتند و میانگین مسافتی که طی ۶ دقیقه پیاده‌روی کردند، ۲۹ متر افزایش یافت.

در پایان این مطالعه مشخص شد که در افرادی که آب چغندر سرشار از نیترات مصرف می کردند، فشار خون کاهش یافته و عروق خونی گشاد شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا