اخبار روزاخبار روز سینما جهان

«بنجامین زفانیا» شاعر شاعر بزرگ انگلیس درگذشت!

بر اساس اخبار منتشر شده بنجامین زفانیا شاعر، بازیگر، موسیقی‌دان و نویسنده بزرگ انگلیسی – جامائیکایی و خالق مجموعه‌های بسیاری  از جمله «بوقلمون‌های سخنگو» بر اثر تومور مغزی درگذشت.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از گاردین، زفانیاه صبح امروز به دلیل تومور مغزی دارفانی را وداع گفت که هشت هفته پیش با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد.

بنجامین زفانیا در آوریل 1958 در بیرمنگام انگلستان به دنیا آمد که از آن به عنوان پایتخت سرد جامائیکا یاد می شود. شعر ترانه از اوایل جوانی; اما در ۱۴ سالگی به دلیل نارساخوانی ترک تحصیل کرد.

در سال 1979 به لندن، پایتخت انگلستان رفت و در آنجا اولین مجموعه او با عنوان «ساعت قلمی» منتشر شد.

زفانیا شاعری مبارز بود که علیه نژادپرستی و آپارتاید می نوشت و در تظاهرات و جلسات جوانان شرکت می کرد. او در سال ۲۰۱۹ گفت: «من نه تنها به نژادپرستی، بلکه علیه آپارتاید و هر نوع تبعیض اعتراض کردم. ما یک جامعه چند فرهنگی هستیم، اما نهادها باید به ما برسند.»

او شاعر حوادث تاریخی و روز بود و به مسائل زمان خود پاسخ می داد.

«ماجرای وحشت» دومین کتاب شعر او در سال 1985 بود که برخی از آنها به سیستم حقوقی بریتانیا حمله کردند. او در سال 1990 زمان راستا را در فلسطین منتشر کرد که حاوی اشعار و سفرنامه ای درباره سفر او به سرزمین های اشغالی فلسطین بود.

اشعار و دیگر آثار او به شدت تحت تأثیر موسیقی و شعر جامائیکایی بود. او علاوه بر شعر، موسیقی هم ساخت و پس از مرگ باب مارلی، ادای احترامی به نلسون ماندلا با ویلرز ضبط کرد. ماندلا ادای احترام را در زندان شنید و بعداً خواستار ملاقات با زفانیا شد. هنگامی که در سال 1996 کنسرتی به افتخار ماندلا در رویال آلبرت هال برگزار شد، ماندلا از زفانیاه خواست که میزبان کنسرت باشد.

فعالیت او در دهه 1990 افزایش یافت و آثار متعددی از جمله «بوقلمون‌های سخنگو»، «مدرسه‌های بیرون» و غیره منتشر کرد. او همچنین به اجرای

فعالیت او در دهه ۱۹۹۰، بیشتر شد و آثار بسیاری را منتشر کرد که از آن جمله می توان به بوقلمون‌های سخنگو، بیرون مدرسه ها و… اشاره کرد. او همین طور برای اجرای موسیقی در خارج از اروپا متمرکز بود.

به عنوان یک بازیگر، زفانیا نقش های زیادی را ایفا کرد، از جمله نقشی در فصل 6 سریال معروف “پیکی بلایندرز” در کنار کیلین مورفی. کیلیان مورفی همبازی او پس از شنیدن خبر درگذشت وی گفت که از این خبر “عمیقاً متأسف” است و افزود: بنجامین واقعاً انسانی با استعداد و زیبا، شاعر، نویسنده، موسیقی‌دان و… بود.

در سال 2003، بنجامین زفانیاه در حالی که در گاردین نوشت: “وقتی کلمه امپراتوری را می شنوم، عصبانی می شوم” OBE ملکه انگلیس (افسر فرمان امپراتوری بریتانیا) را رد کرد. “این من را به یاد برده داری می اندازد. از هزاران سال ظلم، به من یادآوری می‌کند که چگونه به پدرانم تجاوز شده و به طرز وحشیانه‌ای کشته شدند.»

او همچنین چندین رمان نوشت و زندگی نامه اش به مناسبت شصتمین سالگرد تولدش منتشر شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا