اخبار روز

بمبی منفجر نشده که 100 سال باغی را تزئین کرد! (+عکس)

زن و شوهری که یک بمب واقعی را به عنوان زینت در باغ خود داشتند، شکایت کردند که “دوست قدیمی” آنها توسط یک جوخه انفجاری منفجر شده است!

به گزارش فرادید، قدمت این بمب که به عنوان یک وسیله تزئینی در باغ محصور شده خانه شان و جفری ادواردز نگهداری می شد، مربوط به اواخر قرن نوزدهم است. زوج پمبروکشایر فکر می کردند که بمب یک ماکت غیر واقعی است. شان ادواردز می گوید که پس از اتمام باغبانی، با بیل به بمب می زد تا خاک روی آن بماند.

روز چهارشنبه یک افسر پلیس به این زوج گفت که بمب را دیده و باید به وزارت دفاع اطلاع دهد. یک ساعت بعد، افسر به زن و شوهر می گوید که گروه خنثی سازی بمب روز بعد می آیند.

جفری ادواردز 77 ساله می‌گوید: «تمام شب یک مژه نزدیم. این خبر تکان‌دهنده بود. من به واحد خنثی سازی بمب گفتم که از خانه بیرون نمی رویم، اینجا می مانیم.

به گزارش بی‌بی‌سی، این بمب به معدن بلااستفاده در قلعه والوین منتقل شد و پس از اینکه آزمایش‌ها نشان داد هنوز زنده است و مواد منفجره کمی دارد، قبل از انفجار با پنج تن ماسه مدفون شد.

ادواردز که از سه سالگی در این منطقه زندگی می کند، افزود: «آن بمب دوست قدیمی ما بود. من بسیار متاسفم که این پیرمرد بیچاره را تکه تکه کردند.» ادواردز گفت خانواده موریس که بستگانشان صاحب خانه بودند و بیش از 100 سال پیش بمب را پیدا کردند، داستان بمب را برای او تعریف کردند.

کشتی‌های جنگی نیروی دریایی سلطنتی در خلیج سنت بریدز لنگر انداخته و از شن‌های روستای برادهاون ولز برای تمرین بمباران استفاده می‌کردند.

ادواردز گفت: «پاپ موریس، فروشنده لیموناد، با واگن اسبی خود به برادهاون سفر می کرد که بمب را کشف کرد، آن را با زحمت در پشت واگن خود فرو کرد و هفت مایلی را به خانه رساند. سپس آن را به صورت عمودی به زمین در حیاط جلویی چسباند و آنجا گذاشت.

وزارت دفاع گفت: «ما تأیید می‌کنیم که نیروهای خنثی‌سازی بمب ما به درخواست پلیس در مورد یک حادثه مشکوک مهمات انفجاری در 30 نوامبر 2023 پاسخ دادند.» تیم ما مورد گزارش شده را بررسی کرد و مشخص کرد که یک پرتابه دریایی 64 پوندی است. بنابراین برای تخریب از صحنه خارج شد.»

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا