اخبار روز

بمباران یمن یک موفقیت تاکتیکی است که نشان دهنده شکست استراتژیک اسرائیل در برابر ایران است

روزنامه هاآرتص اسرائیل: این عملیات اسرائیل که کارشناسان نظامی در تل آویو آن را گسترده ترین عملیات تهاجمی (عملیات هوایی) در تاریخ اسرائیل توصیف می کنند، نشان داد که قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر بزرگترین تهدید استراتژیک خود، ایران، چقدر محدود است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در واکنش به بمباران بندر حدیده یمن توسط هواپیماهای اسرائیلی نوشت که این موفقیت تاکتیکی ارتش اسرائیل به معنای شکست استراتژیک و محدود شدن قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه اسرائیلی هاآرتص در مقاله ای با عنوان “حمله اسرائیل به یمن: موفقیت تاکتیکی حاکی از شکست استراتژیک” نوشت که این عملیات اسرائیل که کارشناسان نظامی در تل آویو آن را دورترین تهاجم توصیف کردند (عملیات هوایی در داستان زندگی شما اسرائیل را بخوانید، نشان داد که قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر بزرگترین تهدید استراتژیک آن، یعنی ایران چقدر محدود است.

این روزنامه نوشت: اینکه خلبانان اسرائیلی بالاترین پرواز عمر خود را برای بمباران بندری در یمن انجام دادند، نشان می‌دهد که قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران که بزرگترین و واقعی‌ترین تهدید برای موجودیت اسرائیل محسوب می‌شود، چقدر محدود است.

هاآرتص در ادامه نوشت که عامل این وضعیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر است که در دهه های اخیر تهدید مهمی مانند رشد نیروهای نیابتی ایران در اطراف اسرائیل را با تمرکز وسواسی بر برنامه هسته ای ایران نادیده گرفته است و امروز اسرائیل در حلقه ایران قرار گرفته است. نیروهای نیابتی خود را مجبور به پاسخ به گلوله باران از راه دور و نزدیک می بینند یکی یکی از آنها طولانی ترین حمله هوایی در تاریخ خود را انجام داد.

هاآرتص به تبلیغات و تحلیل های ارائه شده در رسانه های اسرائیلی پس از حمله اخیر به بندر حدیده یمن اشاره کرد و نوشت: تصاویری از آتش سوزی عظیم ناشی از حمله هوایی اسرائیل به بندر حدیده یمن و فیلم هایی از آماده سازی جنگنده ها پخش می شود. برای پرواز به یمن، گفتگوی صمیمانه مفسران نظامی اسرائیل با رادیو ارتش در مورد مختصات و ویژگی‌های عملیات “اسلحه بلند” و غیره همه نشان می‌دهد که اسرائیل از نظر استراتژیک به موفقیت تاکتیکی اطمینان دارد. حلقه های آتش توسط نیروهای نیابتی ایران محاصره شدند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا