اندازه در مورد آمار اهمیت دارد.

به گزارش روزیاتو، چیزهای زیادی در این سیاره وجود دارند که همیشه با اندازه خود ما را شگفت زده می کنند.

پس بیایید نگاهی به برخی از بلندترین و بزرگترین چیزهای روی زمین بیاندازیم.

طولانی ترین روز (در نیمکره شمالی)

طولانی ترین روز سال تقریباً همیشه 21 ژوئن است که شروع رسمی تابستان در نیمکره شمالی است.

طولانی ترین رودخانه

رود نیل طولانی ترین رودخانه جهان است. منبع اصلی آن دریاچه ویکتوریا در شرق آفریقای مرکزی است و 6695 کیلومتر طول دارد.

طولانی ترین شعر حماسی

«مهابهاراتا» با بیش از 100000 بیت طولانی ترین شعر حماسی جهان است. این بیشتر به زبان سانسکریت بین قرن سوم قبل از میلاد و قرن سوم پس از میلاد نوشته شده است. مهابهاراتا را می توان شاهنامه هند دانست.

طولانی ترین تونل جاده

تونل 24.5 کیلومتری Lærdal در نروژ طولانی ترین تونل جاده ای جهان است. این مسیر زیرزمینی اورلند و لوردال را در قلب منطقه سوگن نروژ به هم متصل می‌کند و یک ارتباط بدون کشتی بین اسلو و برگن فراهم می‌کند.

بلندترین حیوان

نهنگ آبی نه تنها طولانی ترین حیوان روی کره زمین است، بلکه بزرگترین حیوانی است که روی زمین زندگی می کرده است و طول آن بین 24 تا 30 متر است.

طولانی ترین آبراه

آبراه بزرگ چین که با نام جین‌گونگ یون نیز شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین آبراه جهان است. طول آن 1776 کیلومتر است و پکن را در شمال به هانگژو در جنوب متصل می کند. این آبراه باشکوه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

طولانی ترین راه

طولانی ترین جاده جهان بزرگراه پان آمریکایی است. این مسیر 30577 کیلومتری از آلاسکا در آمریکای شمالی تا پایین ترین نقاط آمریکای جنوبی امتداد دارد.

طولانی ترین کلمه انگلیسی

بلندترین و بزرگترین از همه چیز در جهان. از بزرگترین میوه تا طولانی ترین کلمه انگلیسی

طولانی ترین کلمه انگلیسی pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis است که از 45 حرف تشکیل شده و به نوعی بیماری ریوی اشاره دارد.

طولانی ترین مرز بین المللی

مرز زمینی بین ایالات متحده و کانادا با حدود 8890 کیلومتر طولانی ترین مرز جهان است.

طولانی ترین تونل راه آهن

تونل پایه گوتارد که در ژوئن 2016 افتتاح شد، 57 کیلومتر طول دارد و طولانی ترین تونل ترافیکی جهان است. این تونل از کوه های آلپ می گذرد و شمال و جنوب سوئیس را به هم متصل می کند.

طولانی ترین کشتی ناوبری

USS Gerald R. Ford طولانی ترین و بزرگترین کشتی نظامی جهان با طول 337 متر است. قیمت این کشتی که گران ترین ناو هواپیمابر جهان نامیده می شود، 13 میلیارد دلار برآورد شده است.

طولانی ترین مار

بلندترین و بزرگترین از همه چیز در جهان. از بزرگترین میوه تا طولانی ترین کلمه انگلیسی

مار پیتون مشبک با طول بیش از 10 متر به عنوان طولانی ترین مار جهان شناخته می شود. وزن این پیتون می تواند تا 150 کیلوگرم برسد.

طولانی ترین خط راه آهن

راه آهن ترانس سیبری که مسکو را به خاور دور روسیه متصل می کند، طولانی ترین مسیر راه آهن مستقیم جهان با طول 9259 کیلومتر است.

بزرگترین پرنده

شترمرغ با میانگین وزن 104 کیلوگرم و طول متوسط ​​210 سانتی متر بزرگترین پرنده زنده جهان است.

بزرگترین قاره

بزرگترین قاره جهان آسیا است. از شرق مدیترانه تا غرب اقیانوس آرام امتداد دارد و بیش از 40 کشور را شامل می شود.

بزرگترین کویر

بلندترین و بزرگترین از همه چیز در جهان. از بزرگترین میوه تا طولانی ترین کلمه انگلیسی

بزرگترین بیابان جهان، بیابان قطبی است که مساحت آن به 14.2 میلیون کیلومتر مربع می رسد. بزرگترین صحرای گرم صحرای آفریقا است.

بزرگترین کشور

بزرگترین کشور جهان روسیه است که مساحت وسیع آن برابر با 11 درصد از مساحت کل جهان است.

بزرگترین الماس

بلندترین و بزرگترین از همه چیز در جهان. از بزرگترین میوه تا طولانی ترین کلمه انگلیسی

الماس 3106 قیراطی کولینان بزرگترین الماس ناهموار با کیفیت جواهر است که تا کنون یافت شده است. این سنگ که در سال 1905 در نزدیکی پرتوریا در آفریقای جنوبی امروزی کشف شد، صیقل داده شد و به 9 سنگ بزرگ و 96 سنگ کوچک تر بریده شد. دو تا از بزرگترین آنها بخشی از جواهرات تاج بریتانیا را تشکیل می دهند.

بزرگترین دریاچه

دریای خزر با وجود نامش بزرگترین دریاچه جهان با وسعت 386000 کیلومتر مربع است.

بزرگترین مسجد

مسجد الحرام یا مسجد جامع بزرگترین مسجد جهان است. این مسجد که در مکه، عربستان سعودی قرار دارد، مقدس ترین مکان برای مسلمانان است و می تواند بیش از یک میلیون نمازگزار را در یک زمان در خود جای دهد.

بزرگترین کاخ

کاخ سلطنتی کازرتا در جنوب ایتالیا با 1200 اتاق، بزرگترین کاخ جهان است. با این حال، به دلیل گسترش موزه لوور پاریس در طول سال ها، از نظر حجم، بزرگترین است.

بزرگترین آتشفشان فعال

بلندترین و بزرگترین از همه چیز در جهان. از بزرگترین میوه تا طولانی ترین کلمه انگلیسی

Mauna Loa که در ارتفاع 4 کیلومتری از سطح دریا در جزایر هاوایی قرار دارد، بزرگترین آتشفشان فعال روی کره زمین است. فوران Mauna Loa به مدت 12 روز در نوامبر 2022 انجام شد. این اولین فوران آتشفشان از سال 1984 بود.

بزرگترین کلیسا

کلیسای سنت پیتر که میکل آنژ یکی از معماران آن بود، بزرگترین کلیسای جهان است. این شاهکار اواخر رنسانس که در واتیکان واقع شده است، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

بزرگترین معبد

بر اساس رکوردهای جهانی گینس، آنگکور وات نه تنها بزرگترین معبد جهان است، بلکه بزرگترین بنای مذهبی جهان است. این مجموعه معبد هندو-بودایی در کامبوج نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

بزرگترین شهر از نظر جمعیت

بزرگترین شهر جهان از نظر جمعیت توکیو است. 37.2 میلیون نفر در پایتخت ژاپن زندگی می کنند.

بزرگترین میوه درخت

جک فروت بزرگترین میوه درختی در جهان است. یک میوه سبز، آبدار و معطر استوایی است که معمولاً در فیلیپین، هند، آسیای جنوب شرقی و آفریقای مرکزی و شرقی یافت می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما