اخبار روز

بلایی که نوشیدن آب هنگام غذا خوردن برای ما ایجاد می کند!

 

اگر ناهار و شام مایعاتی مانند سوپ، سوپ، شیر برنج و عدس باشد، نیازی به نوشیدن آب در حین غذا نیست. هنگامی که آب با غذا مصرف می شود، بخشی از حجم معده را پر می کند. بنابراین خطرناک است و برای افراد مبتلا به سوء تغذیه و البته افراد مسن توصیه نمی شود.

همشهری آنلاین نوشت: این متخصص تغذیه در خصوص عوارض نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی، گفت: افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند از نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی خودداری کنند.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در خصوص عوارض نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی گفت: یکی از اصولی که باید در تغذیه و وعده‌های غذایی رعایت شود این است که نباید همراه غذا آب نوشید و حداکثر مصرف آب در وعده‌های غذایی، یک لیوان است.

وی افزود: اگر وعده های ناهار و شام از مایعاتی مانند سوپ، سوپ، شیر برنج و عدس تشکیل شده باشد، نیازی به نوشیدن آب همراه با غذا نیست. هنگامی که آب با غذا مصرف می شود، بخشی از حجم معده را پر می کند. بنابراین خطرناک است و برای افراد مبتلا به سوء تغذیه و البته افراد مسن توصیه نمی شود.

رحمانی تصریح کرد: اگر بخشی از حجم معده اشغال شود دریافت غذا کاهش پیدا می‌کند و در هضم غذا نیز مشکل ایجاد شده و باعث رقیق شدن شیره‌های گوارشی می‌شود، اما در مواقع ضروری از مایعاتی مانند دوغ در وعده ناهار و شام و از شیر در وعده صبحانه استفاده شود.

وی ادامه داد: نوشیدن آب بعد یا قبل از غذا توصیه نمی شود زیرا همچنان خطراتی را به همراه دارد. به افرادی که اضافه وزن دارند و در حال کاهش وزن هستند و کالری کمتری مصرف می کنند و می توانند گرسنگی واقعی را از گرسنگی کاذب تشخیص دهند، توصیه می شود قبل از غذا یک یا دو لیوان آب بنوشند نه بعد از غذا.

این متخصص تغذیه در پایان تصریح کرد: از نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی به ویژه برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند، خودداری شود؛ مصرف آن برای کودکان بد تغذیه و کم وزن و همچنین افراد مسن توصیه نمی شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا