دانستنی ها

سیگار الکترونیکی چه بلاهایی بر سر انسانها می آورد؟ /جزئیات

اثبات‌های علمی و نوآورانه جدید نشان می‌دهد که استفاده از سیگارهای الکترونیکی، یک خطر واقعی است که به آن توجه ویژه‌ای نیاز است.

بسیاری از مردم فکر می کنند که مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی علاوه بر عوارض احتمالی ریوی، حس چشایی خود را از دست می دهند، وضعیتی به نام زبان ویپ یا ویپر گفته میشود. در حالی که این امر موقتی است و به نظر می رسد زمانی که کاربران مصرف سیگار الکترونیکی را متوقف یا کاهش دهند از بین می رود، اما تنها شاهدی بر یکی دیگر از عوارض جانبی منفی استفاده از سیگار الکترونیکی است.

در حالی که اطلاعات علمی زیادی در مورد این بیماری منتشر نشده است، به نظر می رسد شواهدی وجود دارد که پزشکان در مورد استفاده از این سیگارها زنگ خطر را به صدا در می آورند. استاد اطفال در مرکز پزشکی استنفورد، دکتر بانی هالپرن فلشر و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا دکتر بنجامین چافی نیز با این بیماری موافق است و می گویند: هنوز برای این بیماری به شواهد علمی بیشتری نیاز است اما مشاهدات اولیه آن را ثابت کرده است.

علت دقیق زبان ویپ به طور کامل درک نشده است. تئوری های مختلفی در مورد خشکی دهان ناشی از سیگارهای الکترونیکی ارائه شده است. سیگارهای الکترونیکی مانند سیگارهای معمولی حاوی نیکوتین هستند، اما همچنین بخار تولید می کنند که حاوی طیف گسترده ای از افزودنی های شیمیایی مانند پروپیلن است که به عنوان یک شیرین کننده استفاده می شود.
افزودنی‌های شیمیایی و طعم‌دهنده موجود در e-liquid توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ایمن در نظر گرفته می‌شوند، اما گفته می‌شود که این مواد ایمن هنگام تبخیر مضر هستند.

منبع سایت اطلاعات آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا