اخبار روز سینما

بلافاصله؛ مرگ بازیگر افسانه ای + جنا رولندز کیست؟

به گزارش پی ام آپ، جنا رولندز بازیگر فیلم هایی چون «زنی تحت تأثیر» و «دفتر یادداشت» پس از چندین سال مبارزه با بیماری آلزایمر در سن 94 سالگی درگذشت.

این هنرمند که با بازی شجاعانه و پیشگامانه خود در فیلم “زنی تحت تاثیر” جان کاساوتیس و بازی در “دفترچه یادداشت” و همچنین بسیاری از فیلم های کاساوتیس الهام بخش نسل جدیدی از بازیگران زن بود، روز چهارشنبه در سن 94 سالگی درگذشت. .

خبر مرگ جنا رولندز توسط مدیر پسرش نیک کاساوتیس تایید شد. در ماه ژوئن، نیک که مادرش را در «دفترچه یادداشت» کارگردانی کرد، اعلام کرد که این بازیگر برنده سه جایزه امی و دو بار نامزد جایزه اسکار از بیماری آلزایمر رنج می برد. نقش رولند در نقش میبل لانگتی در فیلم زنی تحت تأثیر سال 1974 که جان برای او نوشت، اولین نامزدی اسکار را برای جنا به ارمغان آورد.

بازیگر افسانه ای درگذشت

دومین نامزدی اسکار رولند برای بازی در فیلم “گلوریا” (1984) دوباره توسط همسرش انجام شد. در نوامبر 2015، رولندز در مراسم فرمانداری جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد.

جنا قبل از دریافت جایزه در مراسم فرماندار، با لبخند گلوی معروفش و مخاطبان با صدای بلند که با آن آشنا هستند، به خبرنگار ورایتی گفت: “من تمام این سال ها کار کردم. حتی فکر نمی کردم این همه سال زندگی کنم.” از «زن تحت تأثیر»

پس از مرگ همسرش جان در سال 1989، رولندز بازیگری را ادامه داد، مخصوصاً برای تجارب فیلمسازی فرزندانش. او در فیلم Unhooking the Stars (1996) که اولین تجربه فیلمسازی نیک بود و همچنین فیلم های موفق The Notebook و Yellow جلوی دوربین رفت. او در «انگلیسی شکسته» برای دخترش زوئی بازی کرد.

در سال 1995 در درام تاریخی ترنس دیویس به نام کتاب نئون بازی کرد. او سابقه حضور در برادوی را دارد و آخرین تجربه او در اکران در سال 2014 به دو فیلم و کوتاه محدود شد: قسمت‌ها در هر میلیارد و شش درس رقص در شش هفته. رولندز در ده فیلم با همسرش همکاری کرده است. اما او همچنین با فیلمسازان مشهور دیگری کار کرد: پل مازورسکی (طوفان)، پل شریدر (در روز) و وودی آلن (زنی دیگر). همکاری رولندز با جان کاساوتیس سینمای مستقل آمریکا را در دهه های 70 و 80 تعریف کرد. رولندز مانند همسرش در فیلم‌های اصلی هالیوود مانند «Two Minutes» یا «Machine Gun McCai» برای تأمین مالی فیلم‌های مستقل جان بازی کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا