اخبار روز

بقایای افراد ثروتمند از تمدن باستانی را کشف کنید

باستان شناسان در حین کاوش در پرو بقایای افرادی را پیدا کردند که گمان می رود متعلق به تمدن چیمو و طبقه حاکم بوده اند.

باستان شناسان در پرو بقایای افرادی را کشف کردند که گمان می رود اعضای ثروتمند تمدن چیمو هستند، جامعه ای قبل از اینکاها که قرن ها در دشت های خشک بین اقیانوس آرام و کوه های آن زندگی می کردند.

رویترز نوشت که باستان شناسان در مجموع بقایای یازده نفر را کشف کردند که گمان می رود حدود 800 سال قدمت داشته باشند که همراه با گردنبند، گوشواره و دستبند دفن شده بودند.

باستان شناسان بر اساس زیور آلات یافت شده بر روی آنها معتقدند که این افراد احتمالاً از اعضای طبقه حاکمه تمدن “چیمو” بوده اند.

جزئیاتی در مورد موادی که زیور آلات از آنها ساخته شده است هنوز فاش نشده است، اما زیور آلات دوره Chimo که قبلاً در جاهای دیگر کشف شده بودند اغلب از برنز و طلا ساخته شده اند.

این کشف در سایت باستان شناسی “چان چان”، پایتخت باستانی “چیمو” و نه چندان دور از شهر مدرن تروجیو انجام شد. این پایتخت باستانی عمدتاً مدیون بناهای گلی است که با معماری پیچیده و در طول زمان ساخته شده است یکی شناخته شده است که آنها بزرگترین شهر خشتی را تشکیل داده اند.

به گفته باستان شناسان، شواهدی از مرگ خشونت آمیز در بقایای انسانی یافت شده وجود دارد و این افراد در بخشی از شهر دفن شده اند که ویژگی های معمول گورستان را ندارد.

چیموس ها در امتداد دشت های ساحلی شمال پرو از حدود 800 تا 1400 بعد از میلاد شکوفا شدند و به دلیل هنرهای تزئینی خود از جمله سرامیک، فلزکاری و منسوجات و همچنین کشاورزی بسیار پربار و استفاده از شبکه های تجاری از راه دور شناخته شده اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا