بسته زندگی | مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سمنان گفت: 300 بسته جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی ایرانی در نیمه اول سال 1403 در پوشش این نهاد به مردم روسیه در استان تحویل داده شد.

محمدحسین ذوالفقاری روز سه شنبه در مراسم اهدای 17 جهیزیه به اعضای خانواده شاهرودی افزود: جهیزیه های اهدایی شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و ماشین لباسشویی بود که کالای ایرانی بود .

وی با اشاره به اینکه ارزش هر ست جهیزیه 500 میلیون ریال بوده است، گفت: 300 ست جهیزیه با وام 150 میلیارد ریالی تهیه و بین مردم روسیه تحت پوشش استان کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شد.

اعطای یک سری جهیزیه دیگر از 400 تا پایان سال 1403

ذوالفقاری با اشاره به اینکه اهدای 400 ست جهیزیه تا پایان سال در دستور کار قرار گرفته است، گفت: متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کنند تا این اقلام تهیه و آماده شود. در کمتر از یک ماه اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود ساخت 320 واحد مسکونی برای نیازمندان را در دستور کار دارد، افزود: ساخت این تعداد واحد مسکونی در سطح شهر و روستا برای مستضعفان در کشور بی نظیر است. .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سمنان ادامه داد: بخشی از این واحدها تا پایان سال 1403 تکمیل و تحویل متقاضیان می شود و ساخت قسمت دیگر نیز تا مهرماه سال آینده به اتمام می رسد.

پکیج زندگی / برای 6000 دانش آموز در استان

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان شامل بیش از 6 هزار دانش آموز است، افزود: برای اولین بار لوازم التحریر ایرانی با کیفیت عالی برای سه مقطع تحصیلی تهیه و در سطح کشور و استان توزیع شده است.

ذوالفقاری با اطلاع از پذیرش 35 دانش آموز در آزمون سمپاد و پذیرش در مدارس تیزهوشان تحت پوشش این نهاد، گفت: سمنان به عنوان یکی از استان های برتر در جشنواره قرآن باران وحی با موضوع قرآن، نماز و نهج البرز تجلیل شد. بلاغا در مشهد برگزار شد.

همه باید در تهیه جهیزیه فقرا سهیم باشند

امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم با ذکر آیه ای از قرآن کریم گفت: همه باید در حد توان در ازدواج جوانان کمک کنند.

حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه ازدواج بدون فقر است، افزود: طبق آیات قرآن کریم بر مسلمانان برای ایجاد شرایط ازدواج تاکید شده و همه باید در این امر سهیم باشند.

وی تامین جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) را امری بسیار شایسته دانست و گفت: ایجاد شغل، تامین مسکن و اهدای جهیزیه از فعالیت های مهم و تاثیرگذار این نهاد در جامعه است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: اشتغالزایی به توانمندسازی متقاضیان کمک می کند تا جایی که از حراست کمیته خارج شده و برای دیگران شغل ایجاد می کنند.

وی مسکن را نیاز اصلی جوانان برشمرد و گفت: امروزه خانه دار شدن به دلیل گرانی اجناس و مصالح برای جوانان به آرزو تبدیل شده است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه مسکن، اشتغال و جهیزیه مددجویان دائمی است، گفت: پرداخت نقدی و توزیع بسته های معیشتی خوب است اما دائمی نیست.

بسته زندگی

وام های پرداخت بسته زندگی برای ایجاد شغل برای مشتریان

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود نیز در این مراسم گفت: منابع از محل اعتبارات پایه 16 برای ایجاد اشتغال برای متقاضیان در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.

ابوطالب جلالی پرداخت وام های 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی را برای ایجاد اشتغال برای مشتریان ذکر کرد و افزود: برخی از این مشتریان با این وام ها به قوت اقتصادی دست یافتند و برای برخی دیگر شغل ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه نیازمندان باید تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرند، ابراز داشت: این نهاد باید با اعطای اختیارات لازم به متقاضیان، شرایطی را ایجاد کند تا در این زمینه همچنان سرآمد باشند.

جلالی با اشاره به حمایت شورای اسلامی شهر و جامعه در تهیه بسته های کمک معیشتی، گفت: نقش خیرین در تهیه این بسته ها جای توجه و تقدیر دارد.

17 سری جهیزیه آماده تحویل است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود نیز در این مراسم گفت: 17 بسته جهیزیه به ارزش هشت میلیارد و 500 میلیون ریال آماده تحویل به مستمندان این شهرستان است.

محمدمهدی اصغری اظهار داشت: اهدای این جهیزیه با هدف ازدواج آسان، تحکیم بنیان خانواده و جوانان جمعیت پس از مشاوره تخصصی و آموزش مهارت های زندگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام پرداخت 200 میلیون ریال هدایای عروسی به دامادهای تحت پوشش این نهاد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مورد از این هدایا پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود ادامه داد: از ابتدای سال در پوشش این نهاد 44 بسته جهیزیه بین مستمندان روس توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر 2 هزار و 570 خانوار با 4 هزار و 371 نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود هستند که از این تعداد 2 هزار و 230 خانوار از حمایت معیشتی و 547 خانوار مجرد و چندخدمت هستند/ایرنا.

اعطای وام اشتغال به متقاضیان مشاغل خانگی در بوشهر

معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی بوشهر از پرداخت اقدامات اشتغالزایی جهاددانشگاهی به متقاضیان مشاغل کوچک و خانگی برای اولین بار در استان خبر داد.

عارفه سلیمی در گفت وگو با ایسنا، توضیح داد: با موافقت معاونت سیاست گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزشی و کارآفرینی ریاست جمهوری امسال برای اولین بار از منابع جزء (3) استفاده می کند. بند ب تبصره 2 قانون بودجه سال 1403 در سطح کشور فهرست وزارت اقتصاد و دارایی منتشر شد و در همین راستا مبلغ 193 میلیارد ریال برای پرداخت هزینه در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفت. متقاضیان

وی با بیان اینکه این ظرفیت فرصت مناسبی برای بخش های مختلف اشتغال و آموزش است تا از فرصت های ایجاد شده برای توسعه فعالیت ها و ارائه خدمات به جامعه جویای کار استفاده کنند، افزود: جهاددانشگاهی آماده ارائه آموزش های لازم و ارائه آموزش و پرورش است. مشاوره به متقاضیان در سطح ایالتی

سلیمی همچنین به تجربیات جهاد دانشگاهی در اجرای طرح های ملی از جمله طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و تصریح کرد: از آنجایی که نام جهاد دانشگاهی از جمله موسساتی است که از بودجه های پایه 2 استفاده می کنند، فرصت مناسبی برای فارغ التحصیلی از جهاد دانشگاهی آموزش، کارآفرینی و اشتغال است. اکوسیستم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: افراد متقاضی تسهیلات را می توان در مسیر اخذ مجوز فعالیت و کسب و کار قرار داد و با کسب مهارت های مورد نیاز در جهاد دانشگاهی از تسهیلات مورد نیاز بهره مند شد.

وی در خصوص روند پرداخت این موسسات توسط جهاد دانشگاهی افزود: متقاضیان از امروز می توانند به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم ثبت نام اولیه، شایستگی آنها توسط کارشناسان مربوطه در دانشگاه بررسی می شود. جهاد استان و در صورت مثبت بودن پاسخ این است که ظرف مدت یک هفته اطلاعیه لازم جهت ثبت نام در سامانه تک (سامانه دریافت و ثبت درخواست متقاضیان جهت بهره مندی از فرصت های استخدامی نهادهای حمایتی) خواهد بود. تلفنی انجام شود

سلیمی ادامه داد: پس از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز توسط متقاضی در سامانه تک، این درخواست ها در کمترین زمان ممکن به بانک عامل ارسال می شود و بانک به درخواست افراد مذکور در چارچوب قانونی رسیدگی می کند. مدت و در صورت تایید موضوع به جهاد دانشگاهی استان ارجاع خواهد شد

سلیمی افزود: در صورت شناسایی جهاد دانشگاهی استان و به منظور استفاده هدفمند از این تسهیلات، متقاضیان تایید شده ملزم به گذراندن دوره های عمومی مرتبط با ایجاد کسب و کار و کارآفرینی و همچنین مهارت های خاص مرتبط با کسب و کار کاربردی خواهند بود. .

وی تاکید کرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه است و فقط برای افرادی در نظر گرفته شده که شغل ثابت و رسمی ندارند مانند: ب- ادارات دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی یا بیمه خصوصی و به افرادی که قبلاً از تسهیلات دولتی استفاده کرده اند تعلق نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند با مرکز آموزشی شماره 1 جهاددانشگاهی بوشهر و مرکز آموزشی شماره 2 جهاددانشگاهی بوشهر تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :