به گزارش ایمنا، افزایش مداوم توربین های بادی به ویژه در پاسخ به نگرانی های امنیتی انرژی که به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی تشدید شده است، اهمیت بهره برداری و سرمایه گذاری در این انرژی را دوچندان کرده است.

مجموع نصب 117 گیگاوات توربین بادی در سال 2023 نشان دهنده افزایش 50 درصدی محبوبیت این انرژی در مقایسه با سال 2022 است. چین نیروی محرکه توسعه انرژی بادی در جهان است و تقریباً 66 درصد از افزوده های جدید را به خود اختصاص داده است. در سراسر جهان در سال گذشته مسئول ظرفیت.

مزارع بادی بزرگ در مناطقی مانند مغولستان داخلی و سین کیانگ از بزرگترین مزارع در جهان هستند. چین قصد دارد تا سال 2030 تعداد مزارع بادی و خورشیدی خود را با سرمایه گذاری قابل توجه دولت در انواع پروژه های انرژی تجدیدپذیر سه برابر کند. چین همچنین برخی از بالاترین نرخ‌های رشد را در نصب توربین‌های بادی در دهه گذشته تجربه کرده است.

در زیر فهرستی از کشورهای برتر با بالاترین ظرفیت توربین بادی تا سال 2023 وجود دارد که بر اساس داده های گزارش بررسی آماری انرژی جهانی 2024 موسسه انرژی رتبه بندی شده است.

چین با ظرفیت توربین بادی 441895 مگاوات، از نظر انرژی بادی در جهان پیشتاز است که تقریباً سه برابر ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. در ایالات متحده، ظرفیت باد در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است که توسط تگزاس، آیووا و اوکلاهما رهبری می شود.

در سطح جهانی، انرژی بادی همچنان به رشد قوی خود ادامه می دهد، به ویژه در اروپا، جایی که کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا، بریتانیا، فرانسه و سوئد تولیدکنندگان پیشرو هستند.

بزرگترین کاربران انرژی بادی جهان را بشناسید (+ اینفوگرافیک)

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما