به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و بر اساس گزارش دیجیاتو، ارائه دهنده زیرساخت اینترنتی آمریکایی Cloudflare (شعله ور شدن ابر) ادعا کرد که به تازگی از بزرگترین حمله انکار سرویس (DDoS) در تاریخ جلوگیری کرده است. بسیاری از این حملات 2 میلیارد درخواست در ثانیه ارسال کردند.

Cloudflare در پست وبلاگ خود گفت که در ماه سپتامبر، یک عامل تهدید ناشناخته چندین مشتری را در خدمات مالی، اینترنت، مخابرات و سایر صنایع هدف قرار داده است. این شرکت بدون نام بردن از هدف خاصی اعلام کرد که این حمله با هدف اشباع پهنای باند و تخلیه منابع برنامه ها و دستگاه ها انجام شده است.

بزرگترین حمله DDoS در تاریخ

این حملات شامل یکی از کسانی که گسترش آنها در زمان اوج رخ داده است 3.8 ترابایت پذیرایی مهمتر است. به گفته کلودفلر، این “بزرگترین حمله DDoS بود که تا به حال توسط یک سازمان به طور عمومی افشا شده است.” در مجموع، این شرکت می گوید که بیش از 100 حمله DDoS را شناسایی کرده و از آن جلوگیری کرده است که اندازه بسیاری از آنها بیش از 3 ترابیت بوده است.

Cloudflare تلاش کرده است تا تأثیر همه حملات DDoS را کاهش دهد و بیان کرده است که حمله فوق 65 ثانیه به طول انجامید. فرآیند شناسایی و جلوگیری از حملات نیز خودکار شده است. این شرکت می گوید دلیل اصلی توانایی خود در مقابله با حمله این است که سرورها در سراسر جهان پخش شده اند که به طور قابل توجهی ترافیک ورودی را کاهش می دهد.

محققان کلودفلر همچنین توضیح می‌دهند که دستگاه‌هایی از سراسر جهان تحت تأثیر این حملات قرار گرفتند، اما بیشتر آنها در روسیه، ویتنام، ایالات متحده، برزیل و اسپانیا بودند.

برای مقایسه این حادثه امنیتی، مایکروسافت بزرگترین حمله DDoS تاریخ را در سال 2022 ثبت کرد. در آن زمان، غول فناوری گزارش داد که یک مشتری آسیایی با استفاده از سرویس محاسبات ابری Azure، حمله DDoS عظیمی با سرعت 3.47 ترابیت در ثانیه را تجربه کرد که 15 دقیقه به طول انجامید.

۲۲۷۲۲۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما