اخبار روز

بزرگترین بانک جهان، بانک صنعت و معدن چین هک شد!/جزئیات

اکنون بزرگ‌ترین بانک جهان مورد حمله سایبری قرار گرفته است در ادامه می توانید جزئیات این خبر را بخوانید.

هک سرویس بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) در ایالات متحده به قدری گسترده بود که حتی ایمیل های شرکتی نیز از بین رفت و کارمندان مجبور شدند به ایمیل گوگل مراجعه کنند.

پیش از این، بانک صنعتی و تجاری چین، بزرگترین وام دهنده جهان از نظر دارایی، اعلام کرد که بازوی خدمات مالی این بانک با حمله باج افزاری مواجه شده است که سیستم های آن را مختل کرده است.

این حمله و اختلال متعاقب آن باعث شد که شرکت کارگزاری به طور موقت 9 میلیارد دلار به بانک نیویورک ملون بدهکار شود که چندین برابر ارزش خالص آن است.

این جزئیات و رویدادهای پس از آن نشان می دهد که چگونه حمله باج افزار یکی از شرکت های تابعه بزرگ ترین بانک جهان را به لبه پرتگاه کشاند و زنگ خطری برای بخش مالی است.

رویترز روز جمعه گزارش داد، واحد مستقر در نیویورک بانک صنعتی و تجاری چین یک تزریق نقدی از مادر چینی خود برای کمک به بازپرداخت بدهی بانک نیویورک ملون دریافت کرد و معاملات را به صورت دستی پردازش کرد.

به گفته این منابع، ICBC بعدازظهر جمعه به فعالان بازار گفت که با یک شرکت امنیت سایبری به نام Moxfive صحبت کرده است تا سیستم‌های امنیتی را راه‌اندازی کند که به آن اجازه می‌دهد تجارت عادی در وال استریت را از سر بگیرد. این باید حداقل تا دوشنبه (امروز) ادامه داشته باشد.

در همین حال، منابع گفتند، این شرکت از مشتریان خود خواسته است تا به طور موقت معاملات را متوقف کنند. به گفته یکی از منابع، پس از این اتفاق، سایر فعالان بازار نیز تلاش کردند تا مسیر معاملات خود را تغییر دهند.

این ارائه دهنده خدمات مالی مستقر در ایالات متحده در بیانیه ای گفت که “با حمایت تیمی از کارشناسان امنیت اطلاعات خود تلاش های بازیابی را پیش می برد.”

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حمله باج‌افزاری توسط گروه هکر Lockbit انجام شده است و در زمانی رخ می‌دهد که نگرانی‌ها در مورد انعطاف‌پذیری بازار خزانه‌داری افزایش یافته است. تنها زمانی که بیماری همه گیر، ثبات مالی خزانه داری ایالات متحده را در مارس 2020 تهدید کرد، مقامات بازنگری جامع عملیات آن را آغاز کردند.

در حالی که فعالان بازار و مقامات ادعا کرده اند که تأثیر هک ICBC بر عملکرد بازار خزانه داری محدود بوده است، میزان تأثیر آن هنوز مشخص نیست. به عنوان مثال، بحث هایی در مورد اینکه آیا این امر بر حراج بزرگ خزانه داری در روز پنجشنبه تأثیر خواهد گذاشت یا خیر وجود دارد.

با این حال، فعالان بازار می‌گویند که این حمله احتمالاً بعد جدیدی به بررسی نظارتی می‌افزاید زیرا تهدیدات سایبری را در کانون توجه قرار می‌دهد. این همچنین می تواند فشار SEC برای تسویه تراکنش های خزانه داری بیشتر از طریق تسویه مرکزی را تقویت کند.

دارل دافی، استاد دانشگاه استنفورد که بازار را به طور گسترده مطالعه کرده و با تنظیم‌کننده‌ها مشورت کرده است، گفت که سایر شرکت‌ها در وضعیت ICBC ممکن است سرمایه کافی برای مدیریت آن نداشته باشند.

این هک احتمالاً موضوع اصلی بحث در کنفرانس بازار خزانه داری در 16 نوامبر (25) خواهد بود. آبان) تبدیل می شود.

بر اساس اطلاعات مالی منتشر شده، این شرکت تا 30 ژوئن (9 تیرماه) دارایی حدود 24.5 میلیارد دلار با سرمایه خالص 480.7 میلیون دلار داشته است. همچنین 450 میلیون دلار خطوط اعتباری از سوی شرکت های وابسته داشت.

این شرکت در درجه اول خدمات تسویه حساب و تامین مالی اوراق بهادار با درآمد ثابت را ارائه می دهد، مانند قراردادهای بازخرید (ریپو)، که در آن دارایی هایی مانند اوراق قرضه دولتی به عنوان وثیقه کوتاه مدت عمل می کنند.

زمانی که خبر این هک در وال استریت پخش شد، مانند یک شوک به بازار بود و باعث شد بسیاری از فعالان بازار جهت معاملات خود را به شرکت های دیگر تغییر دهند.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا