اخبار روز

بریل لگو; اسباب بازی و آموزش برای کودکان نابینا و کم بینا (+ فیلم و عکس)

عصر ایران – بعد از اولین مقدمه مجموعه آجرهای بریل لگو در سال 2019، گروه لگو اعلام کرده است که مجموعه موجود از آجرهای بریل برای خرید عمومی در دسترس خواهد بود. بنیاد لگو قبلا این کیت ها را به صورت رایگان در بین سازمان های متخصص در آموزش کودکان کم بینا به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی توزیع کرده بود.

از آن به بعد، لگو بازخورد مثبتی از افرادی که می خواهند این بازی را برای استفاده خانگی بخرند دریافت کرده است.

آجرهای این کیت برای کمک به یادگیری افراد نابینا و کم بینا طراحی شده اند الفباء نابینایان هر یک از 287 آجر موجود در این کیت به گونه ای طراحی شده اند که یک حرف یا عدد بریل متفاوت را نشان دهد. این آجرهای خاص در پنج رنگ سفید، زرد، سبز، قرمز و آبی موجود است و با سایر محصولات اسباب بازی لگو سازگاری کامل دارد.

با بازی با آجرهای لگو خط بریل را بیاموزید

مجموعه لگو با آجرهای بریل شامل دو صفحه پایه است و بسته بندی آن دارای نقش برجسته بریل است.

راسموس لاگستراپ، طراح ارشد گروه لگو، در مورد آجرهای بریل لگو می گوید: «بازی قدرت تغییر زندگی را دارد. وقتی بچه ها بازی می کنند، مهارت های حیاتی را یاد می گیرند. به همین دلیل است که ما از واکنش بسیار زیاد آجرهای بریل لگو در محیط‌های آموزشی هیجان‌زده هستیم. ما هزاران درخواست برای در دسترس قرار دادن این مجموعه لگو برای خرید عمومی دریافت کردیم و می دانستیم که باید این کار را انجام دهیم.

در طول برنامه آزمایشی، آجرهای بریل لگو برای زبان‌هایی مانند دانمارکی، نروژی، انگلیسی، پرتغالی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی آزمایش شدند. اول از همه، مجموعه آجر LEGO بریل در تاریخ 1 سپتامبر 2023 با قیمت 89.99 دلار در دسترس خواهد بود. نسخه های ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی در اوایل سال 2024 در دسترس خواهند بود.

لگو بریل

گروه LEGO همچنین با برنامه رایگان Be My Eyes همکاری کرده است. این برنامه محبوب افراد نابینا و کم بینا را از طریق تماس ویدیویی زنده با مشاغل مرتبط می کند تا به آنها کمک کند کارهای روزانه خود را انجام دهند. به عنوان بخشی از این همکاری، نمایندگان خدمات مشتریان LEGO از طریق برنامه Be My Eyes کمک بصری زنده و محرمانه ارائه می‌کنند که طیف وسیعی از موضوعات از جعبه‌گشایی گرفته تا پشتیبانی عمومی را پوشش می‌دهد.

به گفته مایک باکلی، مدیر عامل Be My Eyes، این واقعیت که گروه LEGO در این مشارکت سرمایه گذاری می کند بسیار مهم است زیرا بسیاری از افراد نابینا و کم بینا عاشق بازی با محصولات لگو هستند و از آن لذت می برند. شرکت ما بسیار مفتخر است که با همکاری گروه LEGO قادر به حمایت و الهام بخشیدن به خلاقیت افراد نابینا و کم بینا در سراسر جهان است.

لگو بریل

آشنایی با خط بریل

لویی بریل فرانسوی مخترع خط بریل است. او در سه سالگی بینایی خود را از دست داد و در 15 سالگی خط بریل را اختراع کرد.

الفباء نابینایان این سیستمی است که به افراد نابینا یا کم بینا اجازه می دهد نقاط برجسته را بخوانند. این افراد از حس لامسه انگشتان خود برای تشخیص شکل نقطه هایی که نشان دهنده حروف و اعداد هستند استفاده می کنند.

لگو بریل

لگو بریل

لگو بریل

لگو بریل

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا