اخبار روز

برگزاری اولین جلسه دادگاه دومین حمله تروریستی شاهچراغ / تهیه بنزین برای آتش زدن نمازگزاران (+عکس)

میزان نوشت: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان دومین حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) با حضور متهم و والدین شهدای این حادثه برگزار شد.

اولین جلسه محاکمه سه تن از عاملان حمله تروریستی اخیر به ساحت مقدس شاهچراغ (ع) با حضور متهمان، وکلای مدافع آنها، والدین دو شهید و جمعی از جانبازان و شاهدان این حمله تروریستی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی رخ داد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان عمومی و انقلاب استان فارس ضمن قرائت کیفرخواست به تشریح اهداف تفرقه انگیز گروهک تروریستی داعش و سیاست شوم استکبار و غرب در برهم زدن امنیت جهان اسلام پرداخت. استان و به ویژه ایجاد اغتشاش در ایران، هدف شوم داعش و عاملان اصلی این جنایت را کشتن زنان، کودکان و مردان بی دفاع عنوان کرد که با هر دو حمله به ساحت مقدس به جهانیان ثابت شد. شاهچراغ (ع) در دو سال اخیر.

ادعای متهمان پرونده حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)

نماینده دادستانی در ادامه به تشریح ادعای متهم ردیف اول رحمت الله نوروزاف متخلص به اسلم یار، اظهار داشت: اتهامات وی مبنی بر جنگ و فساد، عضویت در گروه تروریستی داعش به قصد اقدام علیه امنیت کشور. خائن هستند .

شیرازیان، نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، متهمان ردیف دوم و سوم حبیب اله عرب زاده و عمرو اله نظری را به عنوان وکیل فساد در کشور و وکالت در جنگ، تجمع و تبانی با کشور متهم کرد. قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با گروه تروریستی داعش. وی قرائت کرد و افزود: اسناد، شواهد و اظهارات مربوط به ادعاها شامل اظهارات متهم ردیف اول در خصوص آموزش نظامی و سایر متهمان مبنی بر ارتباط سازمان یافته با عوامل داعش می باشد که در پرونده اسناد مکشوفه از تلفن همراه متهم اصلی، مستمر است. ارتباط با سرکردگان داعش در خارج از کشور که شامل گزارش ضابطان و دستگیری متهم اصلی در صحنه جرم می شود.

وی در پایان دفاع از کیفرخواست قانونی از دادگاه خواست تا رای صادر کند و اشد مجازات را برای متهم در نظر بگیرد.

همچنین رئیس دادگاه با والدین شهدای این حمله تروریستی و جانبازان و مجروحان و شاهدان عینی تماس گرفت و اظهارات آنان را ثبت کرد.

قاضی ساداتی پس از وصول شکایات پرونده، رحمت الله نوروزی متهم ردیف اول را به جایگاه شهادت فراخواند و ضمن تکرار اتهاماتی که در کیفرخواست برای وی خوانده شده، از وی خواست تا توضیحات مفصلی در خصوص مراحل استقرار ارائه دهد. جذب و عضویت در گروه تروریستی تکفیری داعش. .

نحوه ملاقات متهمان ردیف اول با گروه تروریستی داعش

وی پس از اینکه خود را به جای متهم قرار داد و با اشاره به اینکه تابعیت تاجیکستانی دارد، گفت: از طریق یکی از پیام رسان های خارجی و در فضای مجازی جذب داعش شدم و پس از مدتی تحت تأثیر فردی در فضای مجازی. من جذب عقاید و عقاید این گروه شدم. به توصیه و راهنمایی همان شخص در فضای مجازی به ترکیه سفر کردم و با راهنمایی فردی به نام زید پس از ورود به ایران قاچاقچی بودم و با مخاطبین تهران و قاچاقچیان ارتباط برقرار کردم. به سراوان و سپس پاکستان رفتم. من رفتم و پس از تصمیم به رفتن به افغانستان، آموزش نظامی را گذراندم و در مکانی نامعلوم در افغانستان با سلاح کار کردم.

برگزاری اولین جلسه دادگاه دومین حمله تروریستی شاهچراغ / تهیه بنزین برای به آتش کشیدن نمازگزاران (عکس)

بیعت متهمان ردیف اول دادگاه با امیر داعش در مورد حمله به حرم شاهچراغ (ره)

این عضو گروهک داعش با بیان چگونگی ورود مجدد به ایران، اسکان و ملاقات با متهمان ردیف دوم و سوم، افزود: با کمک حبیب اله نزدیک به یک ماه در حرم شاهچراغ (ع) سکوت کردم. عرب زاده و عمرو اله نظری شامگاه بیست و دوم پس از برقراری ارتباط مجدد با سرکرده داعش و تحویل سلاح و وفاداری به سرکرده داعش دست به حمله تروریستی زدند. مرداد من کردم.

متهم ردیف اول: فکر نمی کردم دستگیر شوم

متهم اصلی این پرونده که در شب حادثه توسط مردم و نیروهای امنیتی حرم دستگیر شد، گفت: اصلاً فکر نمی کردم دستگیر شوم و فکر می کردم کشته می شوم.

وی ضمن قبول اتهامات خود اظهار داشت: تعداد افرادی را که مورد حمله قرار دادم شمرده بودم و قصدم این بود که عملیات را تا آخرین فشنگ در مجله ادامه دهم.

برگزاری اولین جلسه دادگاه دومین حمله تروریستی شاهچراغ / تهیه بنزین برای به آتش کشیدن نمازگزاران (عکس)

تهیه بنزین برای سوزاندن مومنان

نوروزاف همچنین درباره قصد خود برای گرفتن بنزین گفت: امیر داعش به من دستور داده بود که دو کپسول بنزین بگیرم اما با یک قوطی و نیم لیتری بنزین در کوله پشتی ام وارد شدم، اما قبل از اینکه به فرش های خانه برسم. من و مؤمنان به خاطر آتش زدن دستگیر شدیم.

لازم به ذکر است در پایان رئیس دادگاه پایان رسیدگی به این جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی به اتهامات دیگر متهمان پرونده حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را به دادگاه موکول کرد. جلسه بعد.

دومین حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) 22 مرداد در سال جاری عامل اصلی این حمله در حرم مطهر دستگیر و همدست و همدستان وی نیز دستگیر شدند. شهریور این ماه در دادسرای شیراز و انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا