اخبار روز سینما جهان

برگزاری آئین باشکوه ادای احترام اصحاب فرهنگ و هنر به شهید جمهور/ استقبال و همدلی گسترده سینماگران

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم باشکوه گفت: نمی توانم از حمایت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تشکر کنم. مراتب همدردی خود را با شهادت آقای رئیسی اعلام کنند.»

وی افزود: برای من سخت است که در مورد کسی صحبت کنم که بیشترین تأثیر را در زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی من داشته است.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: خداوند به من این فرصت را داد که سال ها روح این شهید بزرگوار باشم. در تمام سال هایی که توفیق همکاری شبانه روزی با رئیس جمهور شهید را داشته ام جز خدمت و علاقه وصف ناپذیر نسبت به تک تک شهروندان ندیده ام. اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در دوره کوتاه ریاست جمهوری شهید خمط شهادت می دهند که کاری از دست ایشان بر نمی آمد و از شما عزیزان دریغ نمی کرد.

وزیر فرهنگ گفت: رئیس جمهور شهید به همه دغدغه های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توجه کرد. من یک بار گفتم که از هیچ محدودیتی صحبت نکردم مگر اینکه به صدر دعوت شود و تعامل داشته باشد و از صراحت صحبت نکردم مگر اینکه با جان و دل استقبال کند. در غیاب رئیس جمهور متعادل هستیم و طبق فرمایش رهبر انقلاب جامع الشرایط هستیم.

وی افزود: شما اهالی فرهنگ، هنر و رسانه هستید که در عزا هستید. من این سعادت را داشتم که با برخی از شما عزیزان صحبت کنم و چیزی جز ابراز محبت و حسرت و احساس از دست دادن چنین فردی دلسوز و مفید نشنیدم. مردم ایران در مراسم تشییع او عشق خود را به خادم واقعی خود نشان دادند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس جمهور عزیز ما بسیار مظلوم و مظلوم بود. او خود و ما را از بیان یک حرف ناامیدی و مشکلات منع کرده بود.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: او خود را وقف حل مسائل و مشکلات مردم کرد. سه سال شب و روز را نمی دانست. او بیش از ده بار به برخی استان ها سفر کرد و حتی در یک مورد مستقیماً از مسکو به جنوب کرمان رفت.

وی افزود: در یکی ساعت 4 صبح از ترکیه به تهران رسیدیم و در حالی که باید ساعت 6 صبح به کرج می رفتند، یک ساعت در فرودگاه استراحت کردند تا به سفر بعدی برسند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مردم عزیز ایران خادمی مؤمن و شخصیتی پرتلاش را از دست داده اند. اهالی فرهنگ و هنر پدری دلسوز، برادری مهربان و بزرگی نیکوکار را از دست دادند و خداوند به همه ما توفیق صبر در این غم بزرگ عطا فرماید.

برگزاری مراسم باشکوه قدردانی از شهید رئیس جمهور فرهنگ و هنر/ استقبال و همدردی گسترده سینماگران
وزیر فرهنگ با بیان اینکه انشالله درجات این شهید عزیز و یارانش را افزایش خواهم داد، تاکید کرد: ما معتقدیم که رهبری شهید برای حل مشکلات ما بازتر است و اکنون انشاءالله خواهد بود. دعای همه ما در پیشگاه خداوند

علاوه بر وزیر فرهنگ، سید محمد هاشمی معاون فرهنگی، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون در این مراسم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند نیز حضور داشتند.

برگزاری مراسم باشکوه قدردانی از شهید رئیس جمهور فرهنگ و هنر/ استقبال و همدردی گسترده سینماگران
در کنار چهره های مختلف خانواده فرهنگ و هنر، ده ها تن از چهره های مطرح سینما از این مراسم استقبال کردند. سیدیه هاشمی، عبدالله علیخانی، محمدحسین فرحبخش، منوچهر شاهسواری، علی آشتیانی پور، سید محسن وزیری، هاتف علیمردانی، محمد کمالی پور، داریوش ارجمند، جهانگیر الماسی. ، ارسطو خوش رزم، مرتضی شعیشته، محسن مصفرچی، جعفر دهقان، محسن علی اکبری، هادی مقدم دوست، سیاوش قاسمی، پدرام کریمی، غلامرضا گمرکی، عبدالستار کاکایی، حسین ناستر، عنایت جوادی ارعثین، محمدند، سحرآمیز. ، روح الله سهرابی، غلامرضا فرجی، سعید الهی، رجبی فروتن، رضا توکلی، کیانوش گرامی، احمد نجفی، جمال شورجه، سیداحمد میرالایی، ابر اهیم اصغری، مهدی کریمی، محمدرضا شفیعی، رضا بنفشه خواه، محمدرضا رهنما، محمدرضا بنفشه خواه. ، سید سعید سیدزاده. سید حامد حسینی، مسعود سهراب پور، جواد کاسه‌زاز، انسیه شاه حسینی، سیدمحمود رضوی، عبدالله باکیده، پروین حسینی، سید محمد طباطبایی، ارسطو خوش رزم، امید زندگانی، مهدی فرجی، گیتی فرجی‌الله معینی، روحیهو. سعید الهی، رجبی فروتن، رضا توکلی، کیانوش گرامی، اکبر حر، بهروز افخمی، حبیب ولی نژاد، روح الله حسینی، صالح دلدم، حسین نمازی، قدرت الله صلاح میرزایی، خیرالله تقیانی پور، پروین مساعی حسینی، حسینی حسینی. جواد کاسه ساز، عباس جهانبخش، ابوالفضل حمور، محسن ملکی، هاشم وزیری، ستار کاکایی، منوچهر آذری، ژیلا صادقی، منصور سهراب پور، مرتضی شعبانی، سید علیرضا اکبرحاقی، از جمله سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا