اخبار روز سینما جهان

برنده جایزه بزرگ هفته منتقدان کن معرفی شد/ فیلم آرژانتینی برد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، «کوه سیمون» به کارگردانی فدریکو لوئیس که اولین ساخته بلند سینمایی اوست، جایزه بزرگ هفته منتقدان کن را دریافت کرد.

مهر وی نوشت: این فیلم که محصول آرژانتین، شیلی و اروگوئه با بازی لورنزو توتو فرو در نقش سایمون 21 ساله است، داستان پسری تنها است که به گروهی از کودکان معلول می پیوندد و به لطف او شکوفا می شود. دوستی با آنها و کشف حس تعلق.

فدریکو لوئیس با پذیرفتن این جایزه گفت: فکر می کنم نه تنها این جایزه برای ما چه معنایی دارد، بلکه برای مردم آرژانتین چه معنایی دارد و تلاش می کنند فیلم های داخلی بیشتری بسازند.

وی افزود: هنوز افرادی هستند که فکر می کنند ما فیلم هایی می سازیم که هیچکس دوست ندارد آنها را ببیند. امیدوارم این تغییر کند و مردم آرژانتین و کل جهان سینمای آرژانتین را تماشا کنند.

سیلویا پیلات، رئیس بخش هیئت داوران هفته منتقدان، فیلم را اثری سخاوتمندانه خواند که هم به شخصیت و هم به بیننده احترام می گذارد و امکان تفسیرهای بی نهایت را فراهم می کند. وی افزود: این یک اتفاق عظیم و سینمایی است. ما می خواهیم این جایزه را نه تنها به کارگردان، بلکه به بازیگران و بازیگران زن نیز تقدیم کنیم.

جایزه لمس هیئت داوران فرانسه به درام مهاجرتی «قصر خورشید آبی» ساخته کنستانس تسانگ از آمریکا و جایزه ستاره در حال ظهور به «کودک» ساخته مارسلو کائتانو محصول برزیل، فرانسه و هلند تعلق گرفت.

اوا کان، مدیر بخش هفته منتقدان کن، گفت که فیلم‌های امسال بیشتر درام بودند، درام‌هایی با سایه‌ها و رنگ‌های مختلف که نور همیشه از میان آنها می‌درخشید.

وی گفت: ما می خواستیم فیلم هایی را نمایش دهیم که در شرایطی که جامعه اینقدر از هم جدا شده است ما را دور هم جمع کند. به لطف فیلم هایی مانند «ژولی ساکت می ماند» و «آستانه رویاها»، مستندی درباره یک گروه تئاتر خیابانی تماما زن در مصر، امسال شاهد فیلم های خلاقانه ای بودیم که به مهم ترین مسائل روز جامعه می پردازند. این دقیقا همان تعادلی است که ما به دنبال آن هستیم. ما موضوع را انتخاب نمی‌کنیم، بلکه فیلم‌هایی، داستانی یا مستند را انتخاب می‌کنیم که از ما فراتر می‌روند و ما را بالا می‌برند.

“جولی ساکت می ماند” نیز مورد استقبال داوران قرار گرفت و آنها 2 جایزه از جمله جایزه SACD برای Van Dijk و Ruth Beckwart و جایزه بنیاد Gunn به آن دادند.

کان همچنین یادآور شد: امسال 10 فیلم کوتاه از سراسر جهان برای رقابت در این بخش انتخاب شدند که شامل انیمیشن، کمدی، دیستوپیا و افسانه های اگزیستانسیال بود.

بخش هفته منتقد که تنها آثار اول یا دوم کارگردانان را نمایش می دهد، امسال شصت و سومین دوره خود را به موازات بخش رسمی و بدون نمایش فیلمی از ایران برگزار کرد.

به گفته کان، امسال 1050 فیلم بلند و 2150 فیلم کوتاه برای شرکت در این بخش درخواست کردند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا