اخبار روز

برنامه مهم شرکت ایلان ماسک برای رفتن به فضا; ما هر روز یک سفینه فضایی می سازیم!

پرواز آزمایشی قدرتمندترین فضاپیمای جهان در این هفته قطعا هیجان انگیز بود. با این حال، ظاهراً SpaceX اهداف و برنامه های بلندپروازانه دیگری دارد تا روزی یک سفینه فضایی در کارخانه جدید خود بسازد.

طبق گزارش Space.com، اسپیس ایکس اکنون قصد دارد پیشرفت برنامه Starship را توسعه دهد و Starfactory، یک مرکز تولیدی جدید در حال ساخت در سایت Starbase این شرکت در جنوب تگزاس را توسعه دهد.

از آنجایی که به نظر می رسد استارشیپ منفعت نهایی برای زندگی انسان در سیارات دیگر باشد، اسپیس ایکس هدف بلندپروازانه ای را برای تولید یک کشتی ستاره ای در روز در تاسیسات جدید خود اعلام کرده است.

اندازه تاسیسات SpaceX Star Factory

به گفته دیجیاتو، جسی اندرسون، مدیر مهندسی سازه فالکون در اسپیس ایکس، می گوید:

ما قسمت بالایی فضاپیما و تقویت کننده های فوق سنگین را ساخته ایم و آنها آماده پرتاب هستند یا در حال آزمایش برای پرتاب های بعدی هستند. SpaceX Starfactory به رشد خود ادامه می دهد. فاز نهایی کارخانه در حال ساخت تابستان امسال افتتاح خواهد شد و صدها هزار فوت مربع فضای بیشتری در اختیار ما قرار خواهد داد.

این مرکز بخشی از Starbase SpaceX در بوکا شیکا، تگزاس است. یکی این یکی از اولین فرودگاه های فضایی تجاری در جهان است. پس از تکمیل این کارخانه، هدف SpaceX در Starfactory ساخت یک فضاپیمای Starship در روز است.

کیت تایس، مدیر مهندسی سیستم های کیفیت در اسپیس ایکس می گوید: «وقتی وارد این کارخانه شوید، الهام خواهید گرفت. وقتی در مورد این کارخانه فکر می کنم و صحبت می کنم، تقریباً قلبم از سینه ام می پرد! این کارخانه ستاره سازی به ما این امکان را می دهد که با نزدیک شدن به هدف بلندمدت خود یعنی تولید یک کشتی ستاره ای در روز و نسخه دوم آن کشتی ستاره ای، میزان تولید خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا