اخبار روز

برنامه ریزی برای ارسال گوشت های قربانی حاجیان ایرانی برای 34 کشور فقیر / چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!

به نقل از شما نیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، «سید عباس حسینی» در همایش ذابحین ایرانی در مکه مکرمه افزود: 40 درصد گوشت گوسفندان ذبح شده در اختیار فقرا و نیازمندان عربستان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: طبق موازین شرعی هر زائر باید در روز عید قربان یک راس گوسفند نر ذبح کند و برای تمامی زائران ایرانی به تعداد دلخواه گوسفند پیش بینی و خریداری شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: 65 ذابح (قصاب) از کشورمان در روز عید سعید قربان کار ذبح گوسفند را برای زائران ایرانی در قالب «طرح ذبح» انجام می دهند.

وی گفت: تمامی مقدمات و برنامه ریزی ها برای طرح ذبح اندیشیده شده و 72 خط ذبح برای زائران ایرانی در مکه مکرمه در روز عید قربان فعالیت می کند.

حسینی افزود: مراحل کشتار در خطوط مذکور در 65 کشتارگاه ایرانی و 3 کشتارگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه ذابحان کشورمان در کشتارگاه های مکانیزه معیصم، آبی و قرمز حضور خواهند داشت، تصریح کرد: ظرفیت کل این کشتارگاه ها 72 خط کشتارگاه است که 40 خط مربوط به کشتارگاه معیصم و ​​32 خط مربوط به کشتارگاه های مکانیزه با ظرفیت 800 در هر خط قربانی می شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زمان ذبح بعد از نماز عید سعید قربان (حدود ساعت 7 صبح) تا غروب آفتاب خواهد بود و ذبح کنندگان به نام زائران و طبق مقررات و قوانین و مقررات اسلامی ذبح را انجام می دهند.

حسینی قیمت هر گوسفند ذبح شده توسط زائران را 720 ریال سعودی اعلام کرد.

من باید بگویم؛ امسال در مجموع 87 هزار و 541 زائر ایرانی در مناسک حج شرکت می کنند. تعداد کل زائران مسلمان از کشورهای مختلف در حج امسال دو میلیون تا 300 هزار نفر اعلام شده است. مهمترین مرحله حج، ایام تشریق است که از هشتم ذی الحجه (6 ژوئیه) آغاز و تا 13 ذی الحجه (11 تیر) ادامه دارد.

این ایام به دلیل انجام اعمالی مانند بیتوته، پیاده روی طولانی و رمی جمرات (سنگ زدن به شیطان)، حلق و تقصیر (تراشیدن و کوتاه کردن موها) و ذبح گوسفند در آداب مقدس (عرفات، مشعر و منا) در آب و هوای گرم عربستان است. با ازدحام مردم در فضایی محدود، مهم ترین و سخت ترین مرحله مناسک حج محسوب می شود. عید قربان امسال در عربستان سعودی روز چهارشنبه و در ایران پنجشنبه هفته جاری اعلام شد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا