به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، این هنرمند که سال ها روی اجرا و تحقیق در زمینه حرکات موزون در استان های مختلف کشور کار می کند، درباره آخرین اجرای خود به ایسنا گفت: این برنامه شامل حرکات موزون ویژه بانوانی است که… به جای آن در 26 و 27 برگزار می شود مهر در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از گذشت 5 سال از اجرای آخرین اثرم با تلاش و کوشش فراوان، خوشبختانه دوباره فرصتی فراهم شد تا با اعضای گروهم روی صحنه بروم. البته کار من در این سال ها با سختی های مختلفی همراه بود اما خوشحالم که ثمره تلاش اعضای گروه را می بینم چرا که برای اجرای این کار زحمت کشیدند.

کابلی که همواره برای حفظ رقص های محلی ولایات مختلف کشورمان اهمیت قائل بوده است، افزود: من تلاش زیادی کرده ام که به آداب و رسوم ما که بسیار غنی است، توجه داشته باشم. من خیلی ایرانی هستم و به آن افتخار می کنم. اگرچه شرایط کاری بسیار خوبی در کشورهای دیگر داشتم و کار در خارج از کشور بسیار راحت تر بود، اما هرگز دوست نداشتم در جایی غیر از کشور خودمان کار کنم. مکان و سنت های بومی ما آشناست، من کار خواهم کرد و اینجا می مانم این هنر را زنده نگه دارم.

کابلی که علاوه بر کارگردانی و طراحی کار، طراحی لباس را نیز بر عهده دارد، توضیح داد: «معمولاً سعی نمی کنم لباس های محلی را طراحی کنم، زیرا آنقدر زیبا هستند که نیازی به تغییر ندارند، اما تلاش می کنم. ” تا زیباتر شود. گاهی برای لباس های محلی استان های دور کاست و پارچه تهیه می کنم و این عشق من است که هر بار هنگام اجرای آثارم موسیقی و لباس های مختلف از استان های کشورمان را به مخاطبانم ارائه کنم.

وی بر تلاش خود برای آشنایی بیشتر مخاطبان با حرکات و موسیقی محلی کشور تاکید کرد و افزود: قبل از اجرای هر قطعه توضیحاتی به مخاطبان می دهم تا با آداب و رسوم این منطقه آشنا شوند تالار وحدت از پارسال و بیست و هفتم مهر آنها در مورد ماه تأمل کردند، اما استقبال به گونه ای بود که بعداً در 26 ام مهر همچنین افزودند: برنامه شروع ناگهانی در روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 برگزار می شود. مهر ساعت 14:00 در تالار وحدت برگزار می شود و بلیت آن در سایت ایران کنسرت فروخته می شود.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما