اخبار روز

برق تهران امروز شنبه بیست و سوم تیر قطع میشه؟

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا


به گزارش مانیبان، مدیرعامل توانیر گفت: خاموشی برنامه ریزی شده نخواهیم داشت و در صورت همکاری مردم تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر می گذاریم.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به عدم تعادل برق در کشور گفت: به طور متوسط ​​عدم تعادل برق 10 هزار مگاوات برآورد می شود که به معنای عدم تعادل بین تولید و مصرف ناشی از جابجایی پیک است. ساعات کاری در نقاط مختلف کشور از جمله صنعتی، کشاورزی و اداری جبران می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال خاموشی برنامه ریزی شده خواهیم داشت؟ وی بیان کرد: اگر خاموشی برنامه ریزی شده به دلیل عدم تولید باشد، باید گفت به گونه ای برنامه ریزی شده است که شاهد خاموشی نباشیم، البته این موضوع به عملکرد و همکاری مردم بستگی دارد.

مدیرعامل توانیر افزود: در سال های 1401 و 1402 شاهد همکاری بسیار خوب مردم برای کاهش مصرف در بخش های مختلف بودیم و شرایط برق پایدار بود. به گونه ای که برق بخش های مختلف طبق برنامه ریزی های تعیین شده به صورت مطمئن تامین می شد.

رجبی مشهدی همچنین درباره قطعی های پراکنده برق در تهران گفت: در تابستان به دلیل افزایش مصرف و به دلیل قرار گرفتن تجهیزات در معرض نور خورشید و گرما احتمال خرابی آن بیشتر است بنابراین احتمال بروز حوادث و خاموشی وجود دارد. که همکاران ما به سرعت این مشکل را حل خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتشار جداول مسدودسازی برای امسال وجود دارد؟ وی بیان کرد: برنامه ای برای تعدیل قطعی برق نداریم و با همکاری مردم برق به صورت پایدار تامین می شود و مشکلی ایجاد نمی شود هر چند این روزها رشد مصرف بسیار بالاست و مردم باید در مصرف مشارکت جدی داشته باشند. مدیریت.

مدیرعامل شرکت توانیر درباره تامین برق صنایع گفت: صنایع به سه گروه تقسیم شدند، مشترکان صنعتی کوچک محدودیتی در تامین برق ندارند، واحدهایی که در روستاها هستند قرار است یک روز مشارکت کنند و برای سایر مصارف بزرگتر، برنامه ریزی با همکاری وزارت حریم خصوصی تدوین شده و در حال اجرای آن هستیم. این روزها با توجه به افزایش مصرف نیاز به همکاری بیشتر صنایع و اجرای طرح های اعلام شده احساس می شود.

رجبی مشهدی در خصوص استان های تعطیل در پنجشنه گفت: سه یا چهار استان مرکزی، ایلام و کرمان جزو استان های تعطیل روز پنجشنبه هستند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا