اخبار روز

بررسی گزینه حمله پیشگیرانه به ایران در چارچوب نشست امنیتی اسرائیل

رسانه های اسرائیلی در نشست امنیتی روز گذشته مقامات نظامی و امنیتی رژیم اسرائیل با نتانیاهو از بررسی حمله پیش دستانه علیه ایران خبر دادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت اسرائیل تایمز، پس از دعوت بنیامین نتانیاهو از روسای امنیتی رژیم اسرائیل در شامگاه یکشنبه، رسانه های عبری گزارش دادند که اسرائیل شواهد محکمی در اختیار دارد که نشان می دهد تهران در حال تدارک حمله است. برای بازدارندگی ایران در نظر بگیرید.

این دیدار با حضور یوآو گالانت وزیر دفاع، هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، دیوید بارنیا رئیس موساد و رونن بار، رئیس شین بت، برگزار شد، زیرا رژیم در تل آویو حملات احتمالی ایران و حزب الله لبنان به اسرائیل را پیش بینی کرده بود.

به گزارش تایمز اسرائیل: این ارزیابی مبنی بر اینکه ایران احتمالا در روزها یا هفته های آینده به اسرائیل حمله خواهد کرد، به دنبال کشته شدن پی در پی فواد شکر، فرمانده نظامی حزب الله در بیروت و اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران در هفته گذشته است. ایران اسراییل را مسئول مرگ هنیه می داند و قول تلافی می دهد.

اسرائیل دقیقاً مطمئن نیست که ایران و نیروهای نیابتی آن چه نوع حمله ای را انجام خواهند داد و بنابراین در حال بحث در مورد طیف گسترده ای از گزینه ها است. چگونه می توان به بهترین وجه به حمله مورد انتظار پاسخ داد یا از آن جلوگیری کرد.

به گزارش روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، در دیدار با نتانیاهو درباره احتمال حمله به ایران به عنوان یک اقدام بازدارنده بحث شد، هرچند مقامات امنیتی تاکید کردند که چنین اقدامی تنها در صورتی مجاز است که اسرائیل اطلاعات نهایی مبنی بر اینکه تهران در آستانه حمله است را دریافت کند. می ایستد .

در این گزارش آمده است که اسرائیل برای انجام یک حمله پیشگیرانه باید اطلاعات دریافتی را با اطلاعات شریک آمریکایی مقایسه کند و از صحت و سقم آن مطمئن شود و حتی اگر اطلاعات دو طرف با هم مطابقت داشته باشد، باز هم می تواند منتظر یک حمله باشد. حمله ایرانیان و جلوگیری از حمله پیشگیرانه

روز یکشنبه گفت که ایالات متحده، مانند اسرائیل، مطمئن نیست که حمله ایران چگونه خواهد بود، زیرا واشنگتن معتقد است تهران هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است و بعید است هماهنگی با “نیروهای نیابتی” خود کامل شود.

علاوه بر ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده که در روزهای اخیر برای خنثی کردن هرگونه حمله تشکیل شده است، گفته می‌شود که مقامات اسرائیلی معتقدند اسرائیل اکنون مزیت دیگری دارد که در زمان حمله ایران در 13 آوریل داشت. نبودن پیش‌بینی است.

از آنجایی که حمله 13 آوریل اولین حمله ایران به اسرائیل از خاک خود بود، ناشناخته های زیادی وجود داشت، از جمله عدم اطمینان در مورد ابعاد این حمله. (عملیات قول صادق)

اما این بار اسرائیل متوجه خواهد شد که آیا این حمله در مقیاسی مشابه حمله قبلی خواهد بود – زمانی که بیشتر موشک های ایران توسط اسرائیل و متحدانش رهگیری می شد – یا همان طور که برخی ارزیابی ها نشان می دهد بزرگتر خواهد بود.

یدیعوت آحارونوت می نویسد، حتی اگر حمله بزرگتر باشد، ارزیابی در داخل دولت این است که اسرائیل می تواند در برابر آن مقاومت کند و با کمک ائتلافی از متحدان، یک دفاع مناسب را بازسازی کند.

در حالی که اسرائیل و ایالات متحده برای هر حمله ای که در نهایت ایران انتخاب کند آماده می شوند، واشنگتن و متحدانش در غرب و خاورمیانه به فشار بر اسرائیل و ایران برای کاهش تنش ها برای جلوگیری از حمله همه جانبه منطقه ای ادامه می دهند. جنگ

به همین منظور ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن روز یکشنبه به ایران سفر کرد.

صفدی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران به همراه همتای ایرانی خود هدف از سفر خود را رایزنی درباره تشدید تنش ها در منطقه و گفتگوی باز و شفاف برای غلبه صادقانه بر اختلافات بین دو کشور عنوان کرد. و شفافیت

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا