اخبار روز

بررسی ظرفیت ها و ایجاد تعامل با مناطق همجوار جزیره در چارچوب دستور کار منطقه آزاد کیش

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین کیش، در ادامه این سفر یک روزه، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش از بندر کنگ بازدید و با شهردار این بندر به بررسی شرایط افزایش تعاملات پرداخت.

در این نشست که به میزبانی شهرداری کنگ برگزار شد، سید ابراهیم هاشم ورزی با اشاره به بازدید از فضای زیبای شهر کنگ گفت: اگر شرایط سفر به شهرها و بنادر مجاور به گونه ای فراهم شود که گردشگران و شهروندان کیش این جزیره می تواند به آنجا سفر کند. اگر مناطق داشته باشند زنجیره گردشگری در منطقه شکل می گیرد و باعث توسعه همه شهرهای استان می شود.

وی افزود: ما معتقدیم گاهی می‌توانیم از طریق ماهواره‌ها از منطقه کیش جدا شویم و با توجه به بسترهای گردشگری موجود، با مشوق‌های ایجاد شده، مسافران و ساکنان کیش می‌توانند به بندر چارک و آفتاب به بندر لنگ و کنگ سفر کنند.

هاشم ورزی افزود: افزایش نشاط اجتماعی شهروندان جزیره کیش و ایجاد ظرفیت های جدید برای گردشگران کیش از توصیه های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای انجام این سفر و افزایش ظرفیت های بنادر همجوار بود. و ما آمادگی ایجاد خط دریایی بین جزیره کیش و بندر کنگ را داریم. ما هم اقدام کنیم.

این مسئول سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت مقدمات سفر مدیرعامل این سازمان به کنگ در روزهای آتی، گفت: امیدواریم بتوانیم تعامل خوبی را در مدت فوق و همکاری بین این دو منطقه داشته باشیم. سفر از طریق انعقاد یک یادداشت تفاهم.

شهردار کنگ نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نگاه مثبت سازمان منطقه آزاد کیش به مناطق همجوار، گفت: علاوه بر روابط و تعاملات خوب کیش و کنگ، باید توجه داشت که این دو آنها همیشه از نظر فرهنگی تحت تأثیر قرار گرفته اند و از گردشگری خوبی برخوردار بوده اند. شاهد این مدعا وجود تنگه ای به نام کنگ در جزیره کیش است. البته در کنگ هم حاضریم خیابانی به نام جزیره زیبای کیش داشته باشیم.

خلیل اسودی با توجه به روز ملی کنگ در مهرماه و برگزاری آیین‌های ویژه در این روز افزود: ظرفیت زیادی برای همکاری بین طرفین به ویژه در مواقع و در برگزاری مراسم‌های خاص مانند روز کنگ و روز کنگ وجود دارد. روز کیش شجاع باشید

لازم به ذکر است که بندر کنگ یکی این شهر یکی از زیباترین شهرهای بندرلنگ و یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که به دلیل معماری و تاریخ زیبا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است حسن خلدون مدیر مجتمع گردشگری و بوم گردی روستای باگو نیز به عنوان رابط در این جلسه حضور داشت و از تمایل مجتمع بوم گردی باگو برای همکاری با بندر کنگ خبر داد.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا