اخبار روز سینما جهان

بررسی سریال «واکینگ دد؛ آن‌هایی که زنده‌اند»؛ راز‌های یک شهر مخفی

برای طرفداران «مردگان متحرک»، این اسپین آف جدید یک لذت واقعی است، نه تنها به این دلیل که آنها را به داستان عاشقانه ریک و میشون برمی گرداند، بلکه به این دلیل که اسپین آف در نوع خود داستانی جذاب و غافلگیرکننده است. و دیدنی است؛ داستانی که حتی می تواند بینندگان جدیدی را جذب کند که تا به حال پا به دنیای «مردگان متحرک» نگذاشته اند.

به گزارش فرادید، این سریال که در شش قسمت تولید شده است ادامه دهنده داستان ریک گرایمز است که ظاهراً در سریال اصلی پس از فداکاری بزرگ و منفجر کردن پلی برای جلوگیری از پیشروی زامبی ها کشته شده است.

اما در این سریال مشخص می شود که ریک از انفجار پل جان سالم به در برده و توسط ارتشی مرموز نجات یافته است. ارتشی که از یک شهر مخفی محافظت می کند و ریک را با خود به آنجا می برد.

این شهر با جمعیت چند ده هزار نفری توانسته خود را در این دنیای پسا آخرالزمانی کاملا امن و مخفی نگه دارد. ارتشی که از این شهر محافظت می کند، افرادی را که در مناطق مختلف سرگردان هستند، نجات می دهد و آنها را به عنوان خدمتکار به شهر می آورد. هر خادم بعد از چند سال می تواند عنوان شهروندی را به دست آورد و برای یک زندگی نسبتا راحت و عادی وارد شهر شود.

اما ریک، بر خلاف بسیاری دیگر، نمی خواهد وارد شهر شود. او می خواهد فرار کند و به میشون برگردد. او حتی برای فرار دست خود را قطع می کند، اما ظاهراً فرار بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصور می کند. به همین دلیل ریک تصمیم می گیرد خود را فردی مطیع نشان دهد و منتظر فرصت باشد. چند سال بعد، درست زمانی که ریک ناامید به نظر می رسد برای بازگشت، یک شگفتی بزرگ اتفاق می افتد.

این همان چیزی است که در قسمت اول The Walking Dead دیدیم. ما کسانی را که زنده اند می بینیم. این سریال از نظر داستان و فضاسازی جدید است یکی یکی از جذاب ترین اسپین آف های Walking Dead باشید. زیرا نه تنها دنیایی پر از زامبی ها، جنگ ها و هیجان های سری اصلی دارد، بلکه رازهای جدیدی (مثل داستان شهر مخفی) که دنیایی پیچیده و اسرارآمیز را به وجود آورده است.

در یکی از دیالوگ قسمت اول، ریک از “رازهای انباشته شده بر اسرار” صحبت می کند و این به بهترین وجه حال و هوای سریال را توصیف می کند.

بررسی از

ریتم تند سریال و وجود صحنه های اکشن فراوان در آن می تواند برای کسانی که Walking Dead را به خاطر صحنه های پر از خون و خشونت علیه زامبی ها دوست داشتند، کاملا راضی کننده باشد.

برخی از منتقدان به این نکته اشاره کرده اند که در قسمت اول سریال به جای اینکه چیزی را به ما «نشان دهد»، آن را از زبان ریک برای ما «روایت» می کند و این را می توان یک ضعف دانست. اما شاید سازندگان سریال می خواستند خیلی زود با این ترفند بینندگانی را که با سریال اصلی آشنا نیستند معرفی کنند. اگر هدف این بود، می توان انتظار داشت که در قسمت های بعدی بیشتر «بیننده» حوادث و ماجراها باشیم تا «شنیدن» توضیحات و روایت ها.

اگرچه هنوز برای نظر دادن به کلیت این سریال زود است، اما حداقل می توان گفت که قسمت اول آنقدر رمز و راز و هیجان و سوال ایجاد کرده که مشتاق تماشای قسمت بعدی باشیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا