اخبار روز سینما

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟

تعداد نمایش های بازی و نمایش های واقعیت در شبکه خانگی روز به روز در حال افزایش است. برخی از آثار خلاقانه تولید شده اند و برخی بر اساس نمایش هایی که قبلا دیده ایم. آنچه مهم است تداوم حضور برخی چهره ها در این برنامه هاست. آنها به جای بازی در فیلم ها و سریال ها تبدیل به پای ثابت برنامه های واقعیت شده اند و مهم ترین نکته این است که ژانر این برنامه ها برایشان مهم نیست. در این مورد مروری داریم بر عملکرد چهره های پرمشغله در نمایش ها و مسابقات شبکه خانگی.

به گزارش پی ام آپ، به تازگی گزارش مفصلی از کیفیت این برنامه ها و جایگاهی که در شبکه تلویزیونی داخلی کسب کرده اند منتشر کرده ایم.

حضور بیژن بنفسه خواه 8

بن بنفسه خواه در نمایی از رئالیتی شو “جوکر”

بیژن بنفسه خواه از اواسط دهه 70 در سریال های طنز حضور ثابتی داشته است. او در سال های اخیر در سه گانه «لیسانسه ها» با همکاری سروش صحت حضوری جذاب داشت. او در هشت سریال خانگی از جمله «شب های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده»، «شب ترانه»، «ناتو»، «تی ان تی»، «شام ایرانی» و «دوست به مهره» حضور داشته است. در عین حال بازی و ارزیابی او را در دو برنامه تلویزیونی «پنجستاره» و «باگوبخند» می بینیم. بیژن بنفسه خواه در «مجردها» و «چند بهار در زندگی داری؟» او نشان داد که همچنان یکی از کمدین هایی است که با انتخابی عاقلانه می تواند ما را بخنداند، اما ادامه حضورش در گیم شوها و شبکه های خانگی حتی در رده «شهرت» ارزش افزوده ای برای او به همراه نداشته است.

حضور امیرحسین رستمی 8

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
امیرحسین رستمی در نمایی از رئالیتی شو “ارتش مخفی”

امیرحسین رستمی در اواسط دهه 80 و با همکاری مهران مدیری ورود خود به سریال های طنز را تجربه کرد و با وجود فراز و نشیب هایی که پشت سر گذاشته، کارنامه شایسته ای در این زمینه داشته است. او مانند بسیاری از چهره های دیگر حضور در برنامه های خانگی را با «شام ایرانی» آغاز کرد و با «شب های مافیا»، «پدرخوانده»، «شب ترانه»، «ارتش مخفی»، «دست به مهره» و اخیرا «ناتو» ادامه داد. . و «کنترا» همکاری کردند. ادامه حضور امیرحسین رستمی در سریال های «شب های مافیا»، «پدرخوانده»، «ارتش مخفی» و «زاد» را باید ناشی از علاقه شدید او به بازی «مافیا» دانست. دلیل حضور آن در دیگر نمایش های بازی محور مانند «ناتو» و «منو یک مهره» مشخص نیست.

متین از 8 حضور تمجید کرد

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
متین ستوده در نمایی از رئالیتی شو “TNT”

ورود جدی او به عرصه بازیگری سریال های تلویزیونی به اواخر دهه 80 برمی گردد که در ابتدای ورود به این عرصه، بازی در سریال های کمدی «سدونگ سدونگ» و ملودرام «زمان» را تجربه کرد. او سپس عمدتاً در آثار ملودراماتیک ظاهر شد تا اینکه سرانجام با کمدی “لیسانسه ها” به موفقیت رسید. وی در بین بازیگران زن رکورددار حضور در برنامه های تولید شده در شبکه برنامه خانگی است. وی تاکنون در 8 برنامه از جمله «شام ایرانی»، «رالی ایرانی»، «شب های مافیا»، «ارتش مخفی»، «ناتو»، «پدرخوانده»، «تی ان تی» و اخیرا «زاد» شرکت کرده است. ستوده در دو فصل ساخت این سریال حتی دعوت عوامل «پدر رضاعی» را رد نکرد و این مشکل احتمالاً به دلیل علاقه او به مافیا است، اما دلیل خاصی برای حضور او در سریال وجود ندارد. نمایش TNT”.

حضور کامران تفتی 8

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
کامران تفتی در سکانسی از بازی تی‌ان‌تی

کامران تفتی حضور در برنامه های تولید شبکه خانگی را با «شام ایرانی» آغاز کرد و این مسیر را با «13 شمالی» و «رالی ایرانی» ادامه داد. «شب های مافیا» و «پدرخوانده» نیز او را بازی کرده اند و حضورش در «ناتو»، «شب آهنگی» و «تی ان تی» مجموع نمایش هایی را که کامران تفتی در آنها دیده ایم به 8 نمایش رسانده است. چندی پیش حضور غیرمنتظره کامران تفتی در یکی از قسمت های سریال پرطرفدار «پوست شیر» مورد توجه قرار گرفت و مورد تحسین قرار گرفت به طوری که می تواند نقطه عطفی در کارنامه کاری او شود، اما تماشاگرانی که نقش و شخصیت او را تحسین کردند به یکباره ظاهر خود را در “TNT” پیدا کردند. انتخاب عجیبی که دلیل آن مشخص نیست.

بهنام با تشکر از شما 7 حضور

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
بهنام تشکر در نمایی از رئالیتی شو «راز ارتش»

او یکی از چهره های پیشکسوت عرصه بازیگری تئاتر است و فعالیت حرفه ای خود را از اواسط دهه 70 آغاز کرد اما بازی در نقش دکتر نیما در سریال ساختمان پزشکان باعث شهرت او شد. بعدها با هومن برکنورد زوج کمدی تشکیل داد که بعد از درخشش در سریال های شومینه، پادری و دزد و پلیس حتی پایشان به سینما هم باز شد. در همان روزهایی که از طریق «ساختمان پزشکان» به شهرت رسید، در برنامه «شام ایرانی» حضور پیدا کرد. پس از آن در «شب های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده»، «ارتش مخفی»، «ناتو» و «آهنگ شب» ظاهر شد. بهنام تشکر بازیگر توانمندی است که در عین جدیت می تواند جوک های خنده دار بسازد، اما در بین حضورهای زیاد او در شبکه های خانگی، تنها «مراکه» را می توان با رنگ و بویی متفاوت دید.

امیرمهدی جول 6 پاس گل

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
امیرمهدی جوله در نمایی از رئالیتی شو “ساداتو”

او یکی از نویسندگان موفق در عرصه طنز تلویزیونی به شمار می رفت که تصمیم گرفت تجربه حضور در مقابل دوربین را زندگی کند. سکوی پرتاب او به دنیای شهرت بی شک حضور او به عنوان یک استندآپ در قالب برنامه «خندوانه» بود. ژول بعدها به طور جدی تری به بازیگری پرداخت، اما نتوانست موفقیت حرفه نویسندگی خود را تکرار کند. او همچنین یکی از هنرمندانی است که حضور در تولیدات شبکه خانگی را با میزبانی از دوستانش در «شام ایرانی» آغاز کرد. بعدها به یکی از چهره های ثابت تولیدات زنجیره خانگی تبدیل شد. «شب های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده» و «ارتش مخفی» از جمله برنامه هایی هستند که تا به حال شاهد حضور ژول بوده ایم و «زاد» جدیدترین این برنامه هاست. همزمان به عنوان دستیار در «ساداتو» حضور دارد.

کمک برق انسانی 6

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
الکتریک هومن در صحنه ای از نمایش بازی “TNT”

او بیش از همه با «ساختمان دکتر» و «شومینه» به چشم آمد و البته در «دزد و پلیس» هم خوش درخشید. باز هم «شام ایرانی» بود که پای هومن برکنورد را به عنوان یکی دیگر از بازیگران سرشناس به شبکه خانگی باز کرد. او همچنین در سریال های «شب های مافیا»، «جوکر»، «ناتو» و «دست به مهره» حضور داشت اما غیرمنتظره ترین حضورش در برنامه «تی ان تی» بود. بالک نورد این روزها در برنامه تلویزیونی «بگبخند» قضاوت می کند و اگر او را در این قاب دیده باشید، اصرار او بر جدی بودن را درک خواهید کرد. این اصرار در مواردی به شوخ طبعی او نیز لطمه زده است. در کل شرکت در چنین مسابقه ای چندان مناسب تصویری نیست که او در ذهن خود ساخته بود.

یوسف تیموری 6 پاس گل

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
یوسف تیموری در نمایی از رئالیتی شو “جوکر”

از اواسط دهه 70، او با “سیب خندان” بسیار محبوب شد. چند سال بعد با بازی فولاد در سریال خاطره انگیز «زیر آسمان شهر» به شهرت رسید و به یکی از کمدین های محبوب تلویزیون تبدیل شد. تیموری اصولاً از جمله بازیگرانی است که با همسالانش خوب کنار می آید و شوخی و خندیدن گاه و بیگاه را دوست دارد. پس طبیعی بود که سازندگان «شام ایرانی» به او روی بیاورند. تیموری بعدها در «شب های مافیا»، «جوکر»، «اوتن» و «زاد» حضور پیدا کرد و به حضور خود در شبکه های خانگی ادامه داد. گرچه یوسف تیموری از جمله بازیگرانی بود که کیفیت ظاهری او در نمایش «جوکر» قابل توجه بود و تماشاگران را به وجد آورد، اما حضور او در دیگر نمایش های رقابتی به ویژه بازی های مافیایی چندان خلاقانه نبود.

سید جواد هاشمی 6 پاس گل

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
جواد هاشمی در سکانسی از بازی “تی ان تی”

او در فیلم ها و سریال های مختلف به قدری به شهادت رسید که بارها در صحبت هایش خود را رکورددار شهادت مقابل دوربین معرفی کرده است. سید جواد هاشمی با «شام ایرانی» وارد تولیدات خانگی شد و بعدها در نمایش هایی چون «شب های مافیا»، «پدرخوانده»، «شب آهنگی» و «زاد» و «تی ان تی» حضور داشت. واقعیت این است که سید جواد هاشمی حتی در سریال ها و فیلم های مختلفی که بازی می کند همیشه خودش است و تا به حال به یاد نداریم که در ایفای نقش تغییر خاصی از او دیده باشیم، بنابراین طبیعی بود که حضور او به عنوان یک شرکت کننده در این ها برنامه ها هیچ نوآوری خاصی وجود ندارد. این مسابقات و برنامه ها به اندازه سکانس نقش آفرینی برهنه اش در سریال «زحم کاری» برای او شهرتی به ارمغان نیاورد.

مریم مومین | 5 حضور

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
مریم مومن در نمایی از رئالیتی شو “شب های مافیا”

او با بازی در نقش اول سریال «بانوی عمارت» در سال 1376 به خوبی دیده شد، سریالی که برای حضور در آن تست بازیگری داد و با تایید عزیزالله حمیدنژاد موفق به ایفای نقش اول شد. بعدها مریم مومن در چندین سریال بازی کرد اما موفقیتی کسب نکرد. «شب‌های مافیا»، «ارتش مخفی»، «تی‌ان‌تی» و «زاد» برنامه‌هایی هستند که مریم مومن دعوت عواملش را برای شرکت در مسابقات و بازی‌هایش پذیرفته است. وی به عنوان مهمان در ویژه برنامه فوتبال مراکه نیز حضور داشت به طوری که مجموع برنامه های خانگی پخش شده با حضور وی به 5 برنامه رسید.مریم مومن علاقه مند به حضور در این فضاها و شرکت در چنین تجربیات خاصی است و به همین دلیل او از جنبه های مختلف بیش از حد به نوآوری و خلاقیت گره خورده است.

مجید وثقانی 5 حضور

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
مجید واشقانی در نمایی از رئالیتی شو “جوکر”

اگرچه او نقش های مختلفی در کارنامه کاری خود دارد، اما بیشتر از او به عنوان یک پلیس یاد می کنیم. ««شب های مافیا»، «جوکر»، «پدرخوانده» و «شب های موزیکال» چهار برنامه ای هستند که مجید واشقانی به عنوان شرکت کننده در آن ها حضور داشت و به تازگی مجری برنامه «زاد» را پذیرفته است. واشقانی بارها از علاقه اش به بازی در نقش های کمدی گفته است، اما آنچه از نقش های او در حافظه مخاطبان مانده است بیشتر به کارهای جدی او مربوط می شود. از جمله تجربیاتی که واشقانی از حضور در نمایش های خانگی داشته، «زاد» احتمالاً فرصتی ویژه برای او محسوب می شود تا بتواند اعتبار دو چندانی برای بازیگری کسب کند وگرنه دیگر حضورش در این فضا به او اجازه نمی دهد. بدون افزودنی ارزش.

حضور آشا محرابی 5

بررسی حضور چهره های ثابت از مسابقات و رئالیتی شوها در شبکه نمایش خانگی چرا همه جا هستید؟
آشا محرابی در نمایی از رئالیتی شو “شب های مافیا”

او فرزند اسماعیل محرابی از بازیگرانی است که در دهه 60 و 70 سهم ویژه ای در خاطرات تلویزیونی ما داشت و از نظر تعداد حضور در برنامه های مختلف و در مقایسه با چهره های رکوردشکن، در این برنامه حضور داشته است. تنها پنج برنامه، اما همین تعداد حضور کافی است تا نام شما در لیست چهره هایی قرار بگیرد که به برنامه ای در شبکه خانگی تلویزیونی «نه» نگفته اند. ! «شام ایرانی»، «شب های اوباش»، «ارتش مخفی»، «پدر رضاعی» و «ناتو» پنج نمایشی هستند که آشا محرابی در آنها حضور داشت. واقعیت این است که حضور محرابی در برنامه های مختلف خانگی ثابت بوده است. تفاوت کیفیت حضور شما در «ناتو» به عنوان مسابقه اطلاع رسانی عمومی و «ارتش مخفی» به عنوان یک بازی مافیایی سخت است!

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا