اخبار ارز دیجیتال

بررسی الگوهای تاریخی؛ در ماه جولای منتظر صعود بیت کوین باشیم یا ریزش آن؟

به گفته تحلیلگران، پس از عملکرد ضعیف و افت ۷ درصدی قیمت بیت کوین (BTC) در ماه ژوئن، این ارز دیجیتال ممکن است در ماه جولای شاهد یک بازگشت قوی باشد.

به گزارش رمز ارز نیوز، علی مارتینز، تحلیلگر، خاطرنشان کرده که در سال‌های گذشته، هر زمان که بیت کوین ماه ژوئن را با یک روند نزولی به پایان می‌رساند، ماه بعد شاهد یک بازگشت طوفانی بود.

در همین راستا، بر اساس داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (Coinglass) که عملکرد ماهانه بیت‌ کوین را از سال ۲۰۱۳ دنبال می‌کند، بیت کوین حداقل سود ماهانه ۸ درصدی را برای هفت دوره از یازده دوره معاملاتی ماه جولای ثبت کرده است.

موراد (Murad)، تحلیلگر، نیز به این موضوع اشاره کرده و توضیح داده که بیت کوین در شش سال متوالی گذشته، در هفته‌های اول هر ماه جولای حداقل ۲۸ درصد رشد داشته است.

2

در این میان، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ماه جولای امسال می‌تواند سخت‌تر از حد معمول باشد. آنها به فروش قابل‌توجه بیت‌ کوین توسط دولت‌های آلمان و آمریکا و همچنین، بازپرداخت آتی بدهی صرافی مت‌گاکس (Mt. Gox) اشاره می‌کنند که می‌تواند بر قیمت بیت ‌کوین فشار بیاورد.

انتظار می‌رود بازپرداخت‌ بدهی این صرافی از هفته اول ماه جاری آغاز شود. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در نتیجه این اقدام، بیت کوین ممکن است در هفته‌های آینده به حمایت کلیدی خود در محدوده ۵۷ هزار دلار سقوط کند. با این حال، بسیاری از آنها همچنان نسبت به چشم‌انداز کلی بازار خوش‌بین است.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۶۳،۳۷۵ دلار معامله می‌شود که یک رشد ۴٫۵ درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا