اخبار خودرو

برداشت چینی ها از یک کمپر برقی ؛ از دنیای کارتونی به دنیای واقعی!

برداشت چینی ها از یک کمپر برقی ؛ از دنیای کارتونی به دنیای واقعی!

چینی ها گاهی خودروهای عجیب و غریب تولید می کنند. یکی یکی از جدیدترین موارد این چنینی، ون کمپر برقی است که احتمالا با دیدن ظاهر خوک شما را به یاد خوک می اندازد!

کمپیری که تصاویر آن را در این مطلب مشاهده می کنید محصول شرکت خودروسازی پکن می باشد. این شرکت در واقع یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی BAIC است. مانند نمای بیرونی، نام این کمپر نیز عجیب است و سازنده نام آن را Freedom Kingdom Vala گذاشته است. جالب اینجاست که پس از انتشار مشخصات در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کمپر مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. آنها معتقدند این خودرو انتزاعی ترین خودرویی است که چینی ها تولید کرده اند!

کمپر متفاوت شرکت Beijing Automobile Works یک مدل مستقل نیست و بر اساس وانت ارزان قیمت Ace M7 ساخته شده است. این وانت در نسخه های مختلف بنزینی و برقی تولید می شود. اما با وجود شباهت های فنی، این دو مدل در ظاهر هیچ وجه اشتراکی ندارند. بدون شک بارزترین ویژگی کمپر برقی Freedom Kingdom Vala ترکیب جلوپنجره و چراغ های آن است که آن را شبیه خوک و برخی شخصیت های کارتونی می کند! اما از نظر بدنه و فرم کلی، این کمپر مدل های دهه 70 را تداعی می کند.

برداشت چینی ها از یک کمپر برقی ؛ از دنیای کارتونی به دنیای واقعی!

کمپر برقی Freedom Kingdom Vala ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد. صندلی های عقب این ون بر روی ریل های مخصوص نصب شده اند. این ویژگی به مسافران اجازه می دهد تا صندلی های خود را جابجا کنند. پشت صندلی های ردیف عقب، محفظه ها و میزها وجود دارد. به نظر می رسد یکی یکی از این ظروف برای نگهداری آب آشامیدنی است. سقف این کمپر سیار طراحی شده و با بالا بردن آن چادری برای استراحت و خواب ایجاد می شود.

از نظر ابعاد باید گفت کمپر Freedom Kingdom Vala دارای طول 5240 میلی متر، عرض 1900 میلی متر و ارتفاع 2075 میلی متر است. فاصله بین دو محور این خودروی خاص نیز به 3200 میلی متر می رسد. نیروبخش این کمپر یک موتور الکتریکی با توانایی تولید 90 کیلووات یا 120 اسب بخار است. هنوز اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری در دست نیست، اما احتمالا مانند نسخه الکتریکی Ace M7، این کمپر نیز انرژی خود را از یک بسته 50.3 کیلووات ساعتی می گیرد. اگر ظرفیت باتری در این حد باشد، مسافت سفر کمپر Freedom Kingdom Vala در بهترین حالت حدود 300 کیلومتر خواهد بود. این مقدار مسافت رانندگی با روحیه ون های کمپر در تضاد است، زیرا ون های کمپر معمولاً مورد توجه کسانی هستند که قصد دارند به روستاها و دورتر از شهر سفر کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا