* افزایش حقوق کارمندان 20 درصد است اما میانگین حقوق کارکنان دولت 28 درصد افزایش می یابد. به عنوان مثال، کارمندان با خانوارهای بزرگ تا 28 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

* حقوق بازنشستگان، مشمولان وظیفه، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی در سال 1404 20 درصد افزایش می یابد.

* سال آینده حقوق تا سقف 24 میلیون تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف می شود.

حداقل حقوق مستمری بگیران با سنوات سابقه کار 108 میلیون ریال تعیین شده است.

* قیمت هر بشکه نفت 63 دلار در نظر گرفته شده است.

* نرخ ارز در بودجه 1404: نرخ ترجیحی ارز برای کالاهای اساسی تغییر نمی کند و به دلیل اینکه این محصول مربوط به معیشت مردم است، نرخ ترجیحی ارز حذف نمی شود، اما در بودجه سعی شده به کندی پیش برویم. به سمت بازار واحد پولی که البته اتفاق خواهد افتاد. این اتفاق ناگهانی نخواهد افتاد.

* برای خودروهای با ارزش بیش از پنج میلیارد تومب که بر اساس این بند مالیات اعمال شده و سالانه یک درصد مازاد بر آن باید قبل از پرداخت مالیات نقل و انتقال (از جمله مالیات دارایی) به عنوان مالیات پرداخت شود. انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.

* مالیات خودروهای لوکس بالای پنج میلیارد تومان یک درصد تعیین شد.

بر اساس لایحه بودجه 1404، اراضی غیرمتخصص با کاربری مسکونی، اداری و تجاری و واحدهای مسکونی که ارزش هر کدام بیش از پانصد میلیارد ریال باشد مشمول مالیات مازاد بر این میزان خواهد بود. این مالیات به عهده می باشد. شخصی که در سال 1404 مالک اصلی املاک مذکور بود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما