اخبار روز

برخورد با دو دختر با حجاب/پلیس: ما مخالفیم. ارسال پرونده به بازرسی فرجا/ «آقای پزشکیان رئیس جمهور کیست؟»/ راهکار امنیتی برای پرسش اجتماعی!

به گزارش بازتاب آنلاین، انتشار ویدئویی در فضای مجازی سروصدا به پا کرده است. این تصاویر به سوار شدن دو دختر جوان به خودروی پلیس در اجرای طرح نور اشاره دارد که از این تصاویر مشخص است که چند پلیس زن در حال حمل نامناسب این دو دختر هستند. حمل کننده می سازند.

طرح دعوی در بازرسی فراجا

با انتشار این تصاویر در فضای مجازی، واکنش ها نسبت به آن افزایش یافت، به طوری که پلیس اطلاعیه ای صادر کرد: «این فیلم مربوط به تاریخ 10 تیر 1403 است و در آن مأموران به دو خانم جوان هشدار دادند پوشش نامناسب و کشف حجاب متأسفانه با فحاشی و الفاظ ناشایست مواجه شدند. در جریان تعقیب و گریز این دو نفر مجدداً با لباس های نامناسب در خیابان وطن پور مشاهده شدند و در حین انتقال به خودرو با پلیس درگیر شدند که در جریان آن جراحات جزئی وارد شدند. یکی از این افراد پدید آمد. پس از وقوع این حادثه فیلم ضبط شده توسط پلیس و فیلم دوربین مداربسته خیابانی جهت شفاف سازی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پلیس در چارچوب اقدامات و موازین عملیاتی خود به این نوع رفتار ماموران انتظامی توجهی نکرده و پرونده در دستگاه قضایی و بازرسی فراجا مفتوح و در حال رسیدگی است. “

افسران احضار شدند

دادستان نظامی استان تهران همچنین درباره فیلم منتشر شده از برخورد پلیس با این دو دختر جوان به حجت الاسلام کرمی گفت: با آغاز تحقیقات، بازپرس ویژه دستور جمع آوری کلیه ادله و مدارک از جمله استخراج فیلم دوربین مدار بسته. او منطقه را برای ضبط به افسران ویژه سپرد. یکی از اولین اقدامات در این پرونده شناسایی و معرفی ماموران حاضر در محل بود که با همکاری خوب فرجا شناسایی و به صورت قانونی احضار شدند.

به گفته دادستان نظامی استان تهران: «بازپرس تنها دستور استخراج فیلم برای ضبط در پرونده را صادر کرده و هیچ گونه دستور یا اجازه ای مبنی بر تحویل آن به شاکی یا وکیل وی و انتشار آن در رسانه ها نداده است.» علاوه بر این، فیلم منتشر شده از منظری متفاوت با فیلم موجود در پرونده است.

تخریب کننده سرمایه اجتماعی / مشکل اجتماعی و راه حل امنیت

انتشار این ویدئو در فضای مجازی واکنش کارشناسان و فعالان سیاسی اجتماعی را در پی داشت، محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مشکل را آنطور که ایجاد شد حل نمی شود». معادله حجاب با عفاف، معادله بی حجابی با برهنگی، جهش مستمر از شرع به قانون و بالعکس و انتقال مسائل اجتماعی به پلیس، موضوع حجاب را به موضوعی حساس تبدیل کرده است. “یک راه حل اجتماعی برای مشکل اجتماعی وجود دارد، نه یک راه حل امنیتی.”

واکنش یک جامعه شناس به فیلم دعوای چند مامور زن با دو دختر با حجاب

محمد فضلی جامعه شناس در واکنشی دیگر در شبکه اجتماعی نوشت زنان و حقوق شهروندی شرم آورترین تجربه را داشته اند. ویرانگر ثبات اجتماعی و سرمایه اجتماعی. خدایا رگهای من تیر می کشد

انتقاد تند محمد فضلی از برخورد گشت ارشاد با دو دختر نوجوان / خدایا تیر می کشد

آقا پزشکیان شما کی هستید رئیس جمهور؟

محمدعلی ابطحی یکی از اعضای شورای جامعه روحانیت مبارز نیز در یادداشتی تلگرامی در واکنش به برخورد تند گشت ارشاد با دو دختر نوجوان نوشت: دختران نوجوانی که تصاویرشان منتشر شده بود که چند پلیس برای نجات آنها شتافتند تا دستگیر شوند. گویی قاتلان هانیه هستند که غیرت همه را برمی انگیزد. چیز درست پزشکیان این نیست، روز اول تأسیس آن یک حمله تروریستی وحشتناک در تهران بود، روزهای بعد از بیم و امید برای انتقام، حرکت نیروهای پلیس به طرز تلخی در موضوع حجاب. آقا پزشکیان عزیز، شما وزیران خود را تعیین نکردید، اما رئیس جمهور هستید. ارزش دارد گوشی را بردارید و دستور کنترل و مراقبت از دختران کتک خورده خیابان را بدهید که می توانستند پر از انرژی مثبت زهراخانم باشند.

محمدجواد آذری جهرمی، یکی از اعضای کابینه دولت روحانی نیز در واکنش به فیلم برخورد ماموران گشت ارشاد با دختر جوانی در کانال تلگرامی خود نوشت: دیروز با دو تن از فرماندهان فرج درباره این فیلم صحبت کردم. در فضای مجازی منتشر شده است. برخورد آنها با این حادثه این بود که وی با تخطی از قوانین در اجرای قانون، بر نادرست بودن برخورد تاکید و برای اصلاح تخلف مذکور به بازرسی معرفی شد. پیشنهاد دادم حالا که این رویکرد مثبت در فرجا وجود دارد، اولاً نتیجه بررسی هر چه سریعتر به اطلاع مردم برسد و نمایندگان ارشد فراجا از خانواده دختران و افکار عمومی دلجویی کنند. پلیس ضامن امنیت عمومی کشور است و اقداماتی که بین پلیس و مردم ایجاد تقابل می کند قطعاً به نفع کشور نیست.

2333333

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا