برتونه GB110 در راه بازار ؛ آمیزه ای جذاب از زیبایی و قدرت

دو سال پیش استودیوی طراحی Bertone یک ابرخودروی جذاب به نام GB110 ارائه کرد. این خودرو طراحی بسیار جذابی داشت و با سوخت مصنوعی به دست آمده از پلاستیک های بازیافتی کار می کرد. در آن زمان، شرکت ایتالیایی حاضر به بحث در مورد جزئیات موتور نشد و تنها اعلام کرد که قدرت خروجی آن حدود 1100 اسب بخار است. از آن زمان تاکنون هیچ خبری از نسخه واقعی محصول جدید منتشر نشده است. نبود و بسیاری فکر می کردند GB110 محدود به گرافیک کامپیوتری باقی می ماند. اما به تازگی این ابرخودروی جذاب در موناکو در معرض دید عموم قرار گرفته و مشخصات فنی آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

Bertone GB110 و شباهت های فراوان با لامبورگینی هوراکان

برتون GB110 از یک موتور 5.2 لیتری V10 بهره می برد. این موتور توئین توربو توانایی تولید 1124 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت به یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک با دو کلاچ اختصاص داده شده است. این گیربکس نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند. چرخ های این ابرخودروی جذاب در محور جلو 21 اینچ و در محور عقب 22 اینچ است. ترمزهای کربن سرامیکی پشت این چرخ ها قرار می گیرند.

با در نظر گرفتن حجم و تعداد سیلندرها، احتمالاً این موتور همان موتوری است که در لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 استفاده شده است. اگرچه او مستقیماً به آن اشاره نمی کند، اما Bertone قبلاً تأیید کرده است که موتور منشاء آلمانی دارد. از نظر طراحی، این خودرو برخی از ویژگی های خود را از هوراکان به ارث برده است. برای مثال درها، آینه ها، سقف و خطوط بدنه بسیار یادآور محصولات لامبورگینی هستند. با در نظر گرفتن این موضوع می توان فرض کرد که GB110 بر اساس هوراکان طراحی و تولید شده است.

مشخصات GB110
برتونه GB110 در راه بازار ؛ آمیزه ای جذاب از زیبایی و قدرت

Bertone GB110 به لطف موتور قدرتمند خود می تواند به حداکثر سرعت 217 مایل در ساعت یا 349 کیلومتر بر ساعت برسد. در مورد شتاب صفر تا 100 کیلومتر حرفی زده نشد اما می دانیم که شتاب صفر تا 300 کیلومتر این خودرو 12 ثانیه است. با چنین رکوردهایی، GB110 می تواند به راحتی از لامبورگینی هوراکان پیشی بگیرد. برتون تاکید می کند که عملکرد درخشان ابرخودروی این برند به دلیل وزن 1422 کیلوگرمی آن است.

نمای عقب GB110
برتونه GB110 در راه بازار ؛ آمیزه ای جذاب از زیبایی و قدرت

اطلاعات زیادی در مورد کابین GB110 در دست نیست، اما Bertone تأیید کرد که گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی برای دارندگان وجود خواهد داشت. طبق برنامه ریزی ها قرار است تنها 33 دستگاه از این خودروی زیبا تولید شود. هیچ جزئیاتی در مورد قیمت آن منتشر نشده است، اما با توجه به مشخصات و تولید محدود، خرید GB110 قطعا به بودجه بالایی نیاز دارد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما