اخبار روز

برتری ترامپ بر هریس در نظرسنجی های اقتصادی

نظرسنجی جدید CNBC نشان می دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 این کشور، در مسائل کلیدی اقتصادی نسبت به کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات ها برتری دارد.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی جدید اقتصادی CNBC نشان می دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در موضوعات کلیدی اقتصادی با 2 درصد برتری نسبت به کامالا هریس، معاون رئیس جمهور این کشور است.

پس از انصراف جو بایدن از انتخابات و معرفی هریس به عنوان جایگزین وی، سوء قصد به جان ترامپ و کنوانسیون ملی جمهوری خواهان، برتری ترامپ با 48 درصد در مقابل 46 درصد در حاشیه خطای نظرسنجی CNBC و در مقایسه با The فاصله ۴۵ درصدی ترامپ نسبت به بایدن ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

81 درصد از دموکرات ها از هریس به عنوان نامزد خود راضی هستند، در حالی که تنها 33 درصد از بایدن راضی بودند. از سوی دیگر، 80 درصد جمهوری خواهان از ترامپ به عنوان نامزد خود راضی هستند.

در همین حال، نیوزویک پیشتر گزارش داده بود: در نظرسنجی Morning Consult که روز دوشنبه (دیروز) منتشر شد، هریس 48 درصد از رأی دهندگان واجد شرایط رای دادن در سراسر ایالات متحده را از آن خود کرد و از 44 رأی ترامپ جلوتر بود. سهم آرا افزایش یافت.

این نظرسنجی بین 2 تا 4 آگوست (12 تا 14) انجام شده است. مرداد) بین 11000 تا 265 رای دهنده.

Morning Consult اعلام کرد که برتری 4 درصدی هریس از ترامپ، بزرگترین اختلاف رای به نفع او بین دو رقیب و بزرگترین برتری یک نامزد دموکرات ریاست جمهوری نسبت به ترامپ در نزدیک به یک سال گذشته است.

نظرسنجی Morning Consult آخرین بار در 16 اوت 2023 (2023/08/25) انجام شد. مرداد 1402) نشان داد که بایدن با 5 درصد از رای دهندگان ملی از ترامپ پیشتاز است. اما یک روز قبل از خروج بایدن از کارزار انتخاباتی 2024، نظرسنجی این شرکت نشان داد که ترامپ با 6 درصد برتری بایدن، 47 درصد آرا را به دست آورد و بایدن 41 درصد آرا را به دست آورد.

نظرسنجی روز دوشنبه مورنینگ کانسالت همچنین نشان داد که هریس در میان رای دهندگان مستقل با 5 درصد (42 به 37) و در بین افراد 18 تا 24 ساله با 9 درصد (49 به 40) پیشتاز است. حاشیه خطای این نظرسنجی یک درصد است.

از نظر محبوبیت، این نظرسنجی نشان داد که هریس از ترامپ محبوب‌تر است، زیرا 48 درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که او را کاندیدای محبوبی می‌دانند، اما 47 درصد از رای‌دهندگان نظر مشابهی درباره ترامپ داشتند.

تنها دو هفته پس از شروع رسمی کمپین، هارس پیشرفت سریع تری در کمپین 2024 داشته است. او در پایان هفته گذشته در هشت نظرسنجی ملی پیروز شد. ستاد انتخاباتی ترامپ پیش از این نسبت به موسوم به «دوره ماه عسل» هریس پس از شروع مبارزات انتخاباتی او هشدار داده بود.

نیوزویک همچنین روز پنجشنبه گزارش داد که نظرسنجی مشترک The Economist و YouGov نشان می دهد که هریس رهبر این رقابت است و احتمالاً در انتخابات 2024 پیروز خواهد شد.

بر اساس این نشریه، آمریکایی ها برای اولین بار پس از تقریبا یک سال، منتظر نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر هستند.آبان ماه) برای شکست دادن رئیس جمهور سابق.

بر اساس آخرین نظرسنجی اکونومیست/یوگا، 40 درصد از بزرگسالان آمریکایی که بین 4 تا 6 آگوست مورد بررسی قرار گرفتند، بر این باورند که هریس، معاون فعلی رئیس جمهور، برنده احتمالی رقابت های ریاست جمهوری 2024 است، در حالی که 38 درصد معتقدند ترامپ پیروز خواهد شد.

این اولین بار از اکتبر 2023 است (مهر در سال 1402 است که آمریکایی ها در نظرسنجی اکونومیست/یوگاو نظر خود را بیان کردند که ترامپ در انتخابات به هریس یا جو بایدن (که به عنوان نامزد حزب دموکرات کنار رفتند) شکست خواهد خورد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا