اخبار روز

برای کارگران ماهر مشوق هایی ارائه کنید


به گزارش مانیبان، بر اساس دفترچه راهنمای آموزش خدمت سربازی، مشمولانی که تا سقف 241 ساعت آموزش دیده اند از مشوق هایی مانند 21 تا 30 روز کسر خدمت، 21 تا 30 روز مرخصی تشویقی و 61 تا 90 روز برخوردار می شوند. اضافه کاری

مهندس حسینی کارشناس دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در وبینار مشوق های مهارتی خدمت سربازی گفت: مشوق های ارائه شده در این زمینه مربوط به آموزش های پیش از خدمت است و مشوق ها فعال نشده است. . برای مهارت در حین خدمت، از جمله مشوق های اعطایی به مشمولان، کسر حداکثر یک ماه از خدمت سربازی، تعویق یا تسریع در تاریخ اعزام و تعویق اعزام به خدمت حداکثر تا 6 ماه است.

وی این مشوق ها را مربوط به مهارت آموزان در 3 سطح دانست و اظهار داشت: گروه اول مهارت آموزی کسانی هستند که دوره های تخصصی کوتاه مدت را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای یا سایر مراکز مورد تایید گذرانده و گواهینامه معتبر اخذ کرده و یا در دوره های مهارتی شرکت کرده اند. . مسابقات نیروهای مسلح یا دولت موقعیتی به دست آورده اند.

حسینی گروه دوم را فارغ التحصیلان هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانی و گروه سوم را فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف خواند و یادآور شد: برای مهارت های تخصصی حداکثر 100 امتیاز، برای مهارت های عمومی کار 40 امتیاز، برای سوابق 40 امتیاز برای دستیار پژوهشی 60 امتیاز برای دستیار آزمایشگاه، کارآموزی، کارگاه و تجربه کارورزی و 40 امتیاز برای تدریس دروس دانشگاهی و دروس تخصصی.

حسینی درباره مزایایی که مشمولان این مشوق ها کسب می کنند، بیان کرد: حداقل 80 ساعت آموزش، 10 روز خدمت کوتاه مدت، 10 روز مرخصی تشویقی، تعویق اعزام به مدت حداکثر 2 ماه و یک ماه اضافه خدمت سالیانه. تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای بین 81 تا 160 ساعت آموزش، امکان انتخاب سازمان محل خدمت شرکت کنندگان، بخشودگی 31 تا 60 روز اضافه خدمت یا 2 تا 4 ماه تعویق اعزام، از ساعت 11 تا 20. روزهای خدمت کوتاه مدت و 11 تا 20 روز مرخصی تشویقی، بین 161 تا 240 ساعت آموزش، 21 تا 30 روز تخفیف خدمت، 21 تا 30 روز مرخصی تشویقی، بخشودگی 61 تا 90 روز اضافه کار تعیین می شود.

حسینی افزود: برای بیش از 241 ساعت آموزش، 30 روز کسری خدمت، 30 روز مرخصی تشویقی، تعیین تشکیلات محل خدمت، بخشودگی 90 روز اضافه خدمت، 6 ماه مزایای معوقه اعزام به خدمت. و اعطای رتبه بالاتر در صورت داشتن شرایط لازم.

کارشناس دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه، مهارت های تخصصی اعطای مشوق به سامانه خدماتی، مهارت هایی است که دانشجویان در طول تحصیل علاوه بر دروس مصوب، به منظور کسب مهارت های لازم در دوره های تحصیلی فرا می گیرند. استفاده بهتر و کاربردی از مطالب آموخته شده در طول تحصیل که شامل دروسی مانند نرم افزارهای تخصصی و کاربرد فناوری در زمینه های تخصصی می باشد را ارائه دهید.

حسینی ادامه داد: مهارت های عمومی شغلی نیز مهارت هایی است که دانش آموزان در راستای رشد فردی کسب می کنند و به آنها کمک می کند تا بتوانند به عنوان افرادی موثر و مفید در یک محیط کاری واقعی، مسئولیت های محوله را انجام دهند. مانند مهارت های کاری، ارتباط، کار تیمی، تصمیم گیری و حل مسئله.

وی تاکید کرد: مدارکی که دانشجویان برای دریافت این مشوق ها ارائه می کنند باید به تایید دانشگاه برسد و اگر دوره در سازمانی خارج از دانشگاه گذرانده شده باشد باید شامل موارد زیر باشد.

* مراکز مجاز سازمان فنی و حرفه ای اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و سازمان تبلیغات اسلامی.

* جهاد دانشگاهی

وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد LCDL

* وزارت بهداشت

*وزارت ورزش و جوانان

* وزارت گردشگری و میراث فرهنگی.

همچنین دستورالعمل های اجرایی بهره مندی از مشوق های مهارت های آموزشی قبل و حین خدمت سربازی نیز در این وبینار تشریح شد.

بر اساس این سند، کلیه مشمولان دارای مهارت باید حداقل دو ماه قبل از اعزام، در سامانه سرباز واجد شرایط ثبت نام و مدارک مورد نیاز از جمله گواهینامه مهارت تحصیلی معتبر را بارگذاری کنند. پس از بررسی مدارک و سوابق بارگذاری شده توسط متولی، نتایج ارزیابی اولیه از نظر صحت مدارک حداکثر ظرف مدت 15 روز از طریق سامانه سرباز واجد شرایط به متقاضی اعلام می شود تا در صورت اعتراض، تکمیل مدارک. . ظرف یک هفته گرفته می شود.

همچنین تاکید شده است که کلیه رشته های هنرستان های کشور به عنوان رشته های مهارت محور و مهارت محور مصوب وزارت علوم و دانشگاه آزاد در این آیین نامه گنجانده شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا