دانستنی ها

این 6 خوراکی باعث تسکین درد معده می شوند!

ناراحتی معده می تواند باعث درد و عوارض ناخوشایند ناشی از ناراحتی معده، سوء هاضمه، عفونت ویروسی یا مسمومیت غذایی شود. قرص برای رفع ناراحتی و درمان مشکلات معده یک راه حل موقت است، بنابراین رعایت رژیم غذایی خاص برای تسکین درد معده ضروری است.

با رعایت یک رژیم غذایی صحیح می توان ناراحتی معده را تا حد زیادی درمان و تسکین داد. به گزارش تایمز آو ایندیا، در این مقاله به 6 ماده غذایی اشاره کرده ایم که می تواند به آرامش معده و التیام آن در هنگام بروز مشکلات معده کمک کند.

موز

این 6 خوراکی باعث تسکین درد معده می شوند!

موز گزینه خوبی برای بسیاری از افرادی است که با مشکلات گوارشی سروکار دارند. این میوه سرشار از پتاسیم و پکتین است که می تواند به کاهش اسهال کمک کند و مواد مغذی ضروری را که ممکن است بدن شما فاقد آن باشد را فراهم کند. علاوه بر این، موز به دلیل بافت نرمی که دارد برای جویدن و هضم آن نیاز به تلاش زیادی ندارد و به راحتی در معده هضم می شود.

دمنوش های گیاهی

این 6 خوراکی باعث تسکین درد معده می شوند!

دمنوش‌های گیاهی داروهای آرام‌بخش و طبیعی برای ناراحتی معده هستند. آنها می توانند به کاهش ناراحتی، کاهش حالت تهوع و بهبود هضم کمک کنند. چای زنجبیل، چای نعناع، ​​چای بابونه، چای رازیانه و چای دارچین از جمله دمنوش هایی هستند که می توان آنها را برای ناراحتی معده مفید دانست.

ماست ساده

این 6 خوراکی باعث تسکین درد معده می شوند!

ماست ساده، به خصوص ماست های حاوی پروبیوتیک (باکتری های زنده و مخمرهای مفید معروف به “باکتری های خوب” در معده که به گوارش و هضم غذا کمک می کنند) می تواند معده را آرام کند. پروبیوتیک‌ها رشد باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهند، به هضم غذا کمک می‌کنند و فلور روده را متعادل می‌کنند (میکروارگانیسم‌هایی که روی سایر موجودات زنده (افراد یا حیوانات) یا اشیای بی‌جان بدون ایجاد بیماری زندگی می‌کنند. مطمئن شوید که ماست بدون شکر یا روغن های ضروری را انتخاب می کنید.

سیب زمینی آب پز

این 6 خوراکی باعث تسکین درد معده می شوند!

سیب زمینی آب پز به راحتی هضم می شود و می تواند منبع انرژی نشاسته ای باشد. هنگامی که به دلیل مشکلات معده احساس سستی می کنید، از افزودن کره، ادویه ها یا مواد سنگین به سیب زمینی خودداری کنید. در عوض، آن را ساده یا با کمی نمک برای طعم دادن میل کنید.

آب لیمو و زنجبیل

این 6 خوراکی باعث تسکین درد معده می شوند!

آب لیمو و زنجبیل یک نوشیدنی آرام بخش محبوب است که به دلیل فواید بالقوه سلامتی، به ویژه برای مشکلات گوارشی و سلامت کلی شناخته شده است. زنجبیل به کاهش حالت تهوع و هضم غذا کمک می کند، در حالی که لیمو ویتامین C و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند. با ترکیب این مواد با آب گرم، می توانید یک نوشیدنی آرامش بخش و با طراوت ایجاد کنید که می تواند به تسکین ناراحتی معده و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

غذاهای ممنوعه

این 6 خوراکی باعث تسکین درد معده می شوند!

اگرچه این غذاها می توانند به تسکین ناراحتی معده کمک کنند، اما برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند وضعیت شما را بدتر کنند، بنابراین باید از مصرف آنها اجتناب کنید. از غذاهای تند و سرخ شده، کافئین و محصولات لبنی خودداری کنید (مگر اینکه ماست ساده باشد). همچنین از مصرف نوشابه های گازدار خودداری کنید زیرا می توانند باعث نفخ و ناراحتی شوند. اگر مشکلات معده شما مدت زیادی طول بکشد، بدتر شود یا با علائم جدی مانند تب بالا و مدفوع خونی همراه باشد، مهم است که فوراً با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا