تقریبا همه ما محمدرضا گلزار را به عنوان یک سوپراستار می شناسیم که سال ها در اوج بوده و در پروژه های سینمایی متعددی کار کرده است. هرچند فعالیت او در عرصه سینما چندان برای مخاطبان جدی و البته منتقدان خوشایند نیست نبود.

مردی که می خواهد همه کاره باشد!

به گزارش ایسنا، زندگی هنری محمدرضا گلزار از سال ۱۳۷۷ با گروه موسیقی «آرین» آغاز شد و او به عنوان نوازنده گیتار با این گروه روی صحنه رفت. گروهی جوان که در آن سال ها تور کنسرت های موفقی را در داخل و خارج از کشور برگزار کردند. همکاری با این گروه پرطرفدار مقدمه آشنایی گلزار با ایرج قدری کارگردان سینما بود که منجر به بازی او در فیلم «سام و نرگس» شد. فیلمی که در سال ۱۳۷۹ اکران شد و مقدمه ای برای آغاز فعالیت های سینمایی گلزار شد.

محمدرضا گلزار خیلی زود تبدیل به چهره محبوب سینما شد و نمی توان نادیده گرفت که در دوره ای مشخص، چهره او فروش گیشه را تضمین کرد. با این حال او هرگز جایزه معتبری در عرصه بازیگری نگرفت.

درست است که از سال ۱۳۹۷ فعالیت سینمایی محمدرضا گلزار تقریبا متوقف شد، اما او در زمینه مجری گری هم تجربه کرد و در سال ۱۳۹۷ اجرای مسابقه «برنده باش» شبکه سه سیما را بر عهده گرفت. «پانتوليگ» نيز دومين تجربه اجراي تلويزيوني او بود كه در سال 1402 روي آنتن رفت، درست است كه اجراهاي تلويزيوني او شاهكار نبود، اما اجراهاي تلخ و زننده هم نبود.

اما در این میان نمی توان جنبه ورزشی شخصیت او را نادیده گرفت. گلزار در کنار فعالیت های هنری به ورزش حرفه ای نیز می پردازد تا جایی که در سال 1402 به عضویت هیئت انجمن پارویی و سرپرستی تیم ملی منصوب شد.

طرفی که برای خیلی ها خوشایند است نبود و حضور یک سلبریتی در فدراسیون را زیر سوال می برد!

او موسیقی را دوست ندارد!

شاید فعالیت های متوالی سینمایی سال ها بین گلزار و موسیقی فاصله انداخت اما در سال 1385 با همایون نصیری در تأسیس گروه «دارکوب» ایفای نقش کرد و با مازیار فلاحی و زنده یاد مرتضی پاشایی نیز فعالیت های مشترکی را روی صحنه برد.

او همچنین تک‌آهنگ‌های مستقل خود را به‌صورت پراکنده منتشر می‌کرد و اجراهای خود را اجرا می‌کرد. کنسرت ها و آهنگ هایی که معمولا مورد استقبال جامعه هواداران محمدرضا گلزار قرار می گیرد اما ممکن است مورد توجه مخاطبان جدی موسیقی قرار نگیرد. این چهره در دهه 90 چندین قطعه موسیقی منتشر کرد و کنسرت هایی در تهران و خارج از کشور برگزار کرد، بسیاری معتقد بودند که حضور جوانان در کنسرت هایش نه به خاطر کار خوبش در موسیقی، بلکه به دلیل علاقه هواداران به اوست.

البته اگر نسخه‌های استودیویی آثار گلزار را گوش کنید، آهنگ‌های او در مقایسه با سایر خوانندگان فعلی پاپ چندان بی‌کیفیت نیستند، اما آنچه که توانایی یک خواننده را مشخص می‌کند اجرای زنده او روی صحنه موسیقی است و از این نظر ، ویدیوهای زیادی از اجرای زنده او وجود دارد. پخش شد و کیفیت آن به حدی بود که حتی عموم مخاطبان موسیقی توانایی او در خوانندگی را زیر سوال بردند.

اما این موضوع تنها موردی نیست که گلزار را آزار می دهد و در تمام این سال ها که چرخ موسیقی پاپ ایران با خوانندگانی می چرخد ​​که واقعاً خواننده نیستند، بسیاری از خوانندگان بارها مورد انتقاد قرار گرفته و حتی از عرصه موسیقی حذف شده اند. شرکت ها جایگزین هایی با همان کیفیت دارند. پیدا کرده اند

خراب کردی…

حالا محمدرضا گلزار با انتشار آهنگ جدیدش به نام «خراب کردی» که با آهنگ و ملودی مهراد جم ساخته شده، بار دیگر صحبت را آغاز کرده و نوک پیکان انتقاد را به سوی او فرستاده است. انتقادات به این شخصیت در شرایطی است که او در مقایسه با خوانندگان پاپ در رده خود چندان کمتر نیست. او هم مثل همه اهالی پاپ که هم در قدرت اجرای زنده و هم در محتوای تک آهنگ ها ایرادات خاص خود را دارند، مخاطب خود را پیدا کرده و به هیچکس کاری ندارد.

اما نباید فراموش کرد که نمی توان از انجام کاری به ویژه در عرصه هنر منع شد و در نهایت این مخاطب است که تعیین می کند کار چه کسی را دنبال کند. البته این در شرایطی است که مخاطب گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشد. به طوری که اگر چند خواننده ضعیف را به عنوان گزینه گوش دادن داشته باشد، چند خواننده و گروه خوب را به عنوان گزینه روی میز دارد.

در این میان عده ای معتقدند ورود یک بازیگر به عرصه موسیقی چیزی از موسیقی کم نمی کند حتی اگر نام آن خواننده در بین خوانندگان بزرگ نباشد. برخی معتقدند که یکی یکی دیگر از دلایل ساده خوانندگی و هجوم افراد مختلف به آن، تهیه کنندگانی است که مردم را به عنوان خواننده و سلبریتی معرفی می کنند که ترانه هایشان نه حرفی برای گفتن دارد، نه توانایی اجرا دارد و نه صدای خوبی دارد! اما مخاطب می بیند که این افراد کنسرت برگزار می کنند، آهنگ منتشر می کنند، عکس هایشان روی بیلبورد است، وضعیت مالی خوبی دارند، در تلویزیون هستند و… در نتیجه با دیدن این نمونه ها، یک نفر با خود می گوید: من هم مثل این خواننده ها می خوانم.» “!

به افتخار آقا گلزار!

اما در تمام این سال ها محمدرضا گلزار هرگاه قدمی در عرصه های اجرا، موسیقی و ورزش می گذاشت، مورد انتقاد منتقدان قرار می گرفت و معمولا با آغوش باز مورد استقبال قرار نمی گرفت. اما برای یک بار هم که شده باید تلاش و پشتکار محمدرضا گلزار و حضور هدفمند او در عرصه های مختلف را دید و از او به عنوان فردی پرتلاش که پیام های منفی، ناخوشایند و گاه توهین آمیز را نادیده می گیرد و با قدرت به سمت هدفش می رود قدردانی کرد. به افتخار آقا گلزار!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما