می دانید که سلامت استخوان نقش مهمی در زندگی ما دارد. بهترین راه برای تقویت استخوان ها رژیم غذایی و ورزش است.

غذاهای مفید برای سلامت استخوان

شیر
به گفته دکتر نظری، شیر به دلیل داشتن کلسیم برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است. همه افراد روزانه به کلسیم نیاز دارند. شیر بهترین منبع کلسیم است. یک فنجان 8 اونس شیر کم چرب حاوی 300 میلی گرم کلسیم است.

ماست و پنیر
اگر شیر دوست ندارید، یک فنجان آن حدود 250 گرم کلسیم دارد. اگر به لاکتوز حساسیت دارید. می توانید به راحتی ماست و پنیر بخورید یا از لبنیات بدون لاکتوز استفاده کنید. توجه داشته باشید که جداسازی لاکتوز از شیر و لبنیات باعث کاهش کلسیم آنها نمی شود.

سبزیجات
باید بدانید که برخی از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. سعی کنید از غذاهای حاوی کلم پیچ استفاده کنید. سرشار از کلسیم است که بیشتر در غذاهای سنتی استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر باید بدانید که یک فنجان جوشانده حاوی حدود 200 میلی گرم کلسیم است.

ماهی قزل آلا
ماهی حاوی مواد مغذی است که روده ها را تقویت می کند. البته ماهی ویتامین است دی این باعث جذب کلسیم توسط بدن می شود. ماهی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که نقش مهمی در سلامت استخوان دارد. نکته مهم این است که مکمل های روغن ماهی از کاهش تراکم استخوان در زنان جلوگیری می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

مغز و دانه ها
آجیل و دانه ها به روش های دیگری از سلامت استخوان ها محافظت می کنند. مانند گردو که با اسیدهای چرب امگا 3 غنی شده است. بادام و بادام زمینی حاوی پتاسیم است که نقش مهمی در جلوگیری از کاهش کلسیم در مدفوع دارد.

البته باید بگوییم که مغز حاوی پروتئین و سایر مواد مغذی نیز هست که نقش مهمی در ساخت استخوان ها دارند.

مصرف زیاد نمک
از مصرف زیاد نمک خودداری کنید. هر چه نمک بیشتری مصرف کنیم، کلسیم بیشتری از طریق ادرار دفع می شود. رژیم غذایی کم نمک به شما کمک می کند کلسیم بیشتری مصرف کنید. این به تقویت استخوان ها کمک می کند.

ورزش های تحمل کننده وزن
برای داشتن استخوان های قوی، باید به طور منظم ورزش های تحمل وزن انجام دهیم، از جمله ورزش هایی که از وزن بدن یا وزنه برای فشار بر استخوان ها و عضلات استفاده می کنند.

در نتیجه این عمل منجر به تراکم استخوان بیشتر می شود که شامل ورزش هایی مانند پیاده روی سریع، تنیس و رقص می شود که برای استخوان های شما بسیار مفید و مفید است.

کدام غذاها برای استخوان ها مضر هستند؟

– چای
– انواع خیار
– جوجه
– ظروف ساندویچی
– سیب زمینی
– برنج سفید
– مصرف روزانه قهوه

نوشابه های گازدار به دلیل کافئینی که دارند رابطه خوبی با استخوان ها ندارند. با این حال، برخی از نوشیدنی ها حاوی اسید فسفریک هستند، اسید معدنی که مانع از جذب کلسیم می شود که برای استخوان ها بسیار مضر است.

جوش خوردن سریع استخوان با استفاده از مواد غذایی

اگر استخوان شکسته دارید. برای کمک به التیام و التیام استخوان ها باید غذاهای سالم مصرف کنید.

به یاد داشته باشید که پروتئین گیاهی یا حیوانی و غذاهای ارگانیک مصرف کنید. پروتئین ها به شما کمک می کنند تا بافت از دست رفته را بازیابی کنید. توصیه می کنیم در هر وعده غذایی به مقدار کافی پروتئین حیوانی یا گیاهی مصرف کنید.

بسیاری از افراد هستند که معده آنها تحمل یک وعده غذایی کامل را ندارد و به همین دلیل می توانند به غذاهای ساده متوسل شوند. یک وعده غذایی ساده و مفید مانند آووکادو و پودر بذر کتان یا یک شیشه آناناس له شده می تواند برای شما بسیار موثر باشد.

نتیجه گیری یرای سلامت استخوان ها چه بخوریم؟
در این مقاله با انواع غذاهای مناسب که برای سلامت استخوان ها بسیار مفید هستند آشنا شده ایم. یعنی با این غذاها می توانیم سلامت استخوان های خود را تا حدودی تضمین کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *