خرمالو میوه ای شیرین و خوشمزه است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. خرما حاوی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها کمک می کند.

به گزارش ستاره، این میوه با فیبر، پتاسیم و ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارد به بهبود سلامت قلب کمک می کند. فیبر موجود در خرما به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و پتاسیم فشار خون را تنظیم می کند. به طور کلی خرما یک میوه مغذی و سالم است که مصرف منظم آن می تواند به بهبود سلامت کلی بدن کمک کند. در زیر به روش های صحیح نگهداری خرما در خانه می پردازیم.

مراقبت صحیح از خرمالو

نگهداری صحیح خرمالو برای حفظ طعم، بافت و خواص غذایی آن بسیار مهم است. بهترین روش های نگهداری خرما عبارتند از:

1. نگهداری در دمای اتاق (برای خرمای نارس)

اگر خرما هنوز کاملا نرسیده است و نیاز به رسیدن دارد، می توانید آن را در دمای اتاق نگهداری کنید. این کار به رسیدن خرما و شیرین شدن تدریجی آن کمک می کند. اگر برای قرار ملاقات عجله دارید، از راه حل های زیر استفاده کنید:

1. برای تسریع رسیدن خرما می توانید آنها را در کیسه های کاغذی قهوه ای رنگ قرار دهید.

2. قرار دادن خرما در کاسه با میوه های دیگری که گاز اتیلن تولید می کنند، مانند موز یا سیب، فرآیند رسیدن را تسریع می کند.

3. می توانید خرماها را در کیسه برنج قرار دهید. قرار دادن خرما در کیسه برنج می تواند به رسیدن آن در سریع ترین زمان ممکن کمک کند.

اگر قصد دارید خرما را در دمای اتاق نگهداری کنید، حتما آن را در یک سبد قرار دهید و از نور خورشید دور نگه دارید.

2. نگهداری در یخچال (برای خرمای رسیده)

1. خرمای رسیده را بهتر است در یخچال نگهداری کنید تا تازگی خود را حفظ کند. خرمای رسیده را می توان حدود یک هفته در یخچال نگهداری کرد. برای جلوگیری از آسیب، بهتر است میوه را در یک ظرف در بسته یا کیسه پلاستیکی قرار دهید.

2. خرمای آسیب دیده و نصف شده خود را سریع بخورید. اگر پوست خرما آسیب دیده است بهتر است در روزی که خرما را تهیه می کنید مصرف شود. در ضمن اگر پوست خرما را جدا کرده یا له کرده اید باید ظرف مدت 1 ساعت آن را مصرف کنید. در غیر این صورت طعم خرما عوض می شود و باید آن را دور بریزید.

3. خرماها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. یکی یکی دیگر از راه های سالم ماندن خرما برای مدت طولانی این است که میوه ها را در کیسه پلاستیکی قرار دهید یا درب آن را ببندید و در یخچال بگذارید. قرار دادن خرما در یخچال بدون پلاستیک یا ظرف باعث خراب شدن آن می شود.

4. خرما را در انبار قرار دهید. اگر مقدار خرمایی که تهیه می کنید زیاد است، می توانید آن را در انبار یا اتاقی با دمای خنک و رطوبت بالا نگهداری کنید. برای این کار باید میوه ها را در جعبه های چوبی بچینید. بهتر است در قسمت پایین جعبه ها از کاغذ یا پارچه نازک استفاده کنید. ساقه میوه باید به سمت پایین ظرف باشد. حالا می توانید از مقداری خاک اره روی جعبه ها استفاده کنید تا ماندگاری میوه را افزایش دهید. این باعث افزایش ماندگاری خرما می شود.

5. خرما را فقط در حین استفاده بشویید. اگر عادت دارید همه میوه ها را بشویید و در یخچال بگذارید، بهتر است با خرما کاری متفاوت انجام دهید. برای افزایش ماندگاری خرما و نگهداری طولانی تر، باید خرما را شسته نشده و کاملا خشک در یخچال نگهداری کنید. خیس شدن پوسته نخل باعث خراب شدن زودرس آن می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :