دانستنی هاسبک زندگی

برای داشتن یک خانه زیبا، این 3 باید و نباید را رعایت کنید

برای داشتن یک خانه زیبا، این 3 باید و نباید!

برای نظم دادن به وسایل و انتخاب دکوراسیون منزل اصول و قواعدی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. در یک خانه تعداد، رنگ، موقعیت مکانی و توجه به توصیه ها برای داشتن دکوراسیونی شیک و حرفه ای مهم است. در این مقاله دلتامگ قصد داریم به بیان اصول خطا در چیدمان خانه بپردازیم.


بیشتر بخوانید: رازهای تزئین آشپزخانه عروس.


اصول اشتباه در چیدمان خانه.

برخی افراد در چیدمان وسایل منزل مرتکب اشتباهات بزرگی می شوند که خانه را ناهموار و زشت می کند. در زیر به این عناصر خواهیم پرداخت.

چیدمان نادرست تشک پذیرایی.

در خانه ای با دکوراسیون پرنقش و طرح دار، فرش هایی با نقش و نگارهای زیاد انتخاب نکنید.

  • برای خانه های کوچک فرش هایی با رنگ های کاملا تیره انتخاب نکنید. این کار فضا را تاریک می کند و کوچکتر نشان می دهد.
  • نباید تشک پذیرایی را با فاصله ای از مبلمان پهن کنید. ابعاد فرش باید به گونه ای باشد که دو پایه جلویی مبلمان روی فرش قرار گیرند.
  • فرش گرد را زیر میز مربع یا مستطیل پهن نکنید و یا برعکس. اگر میز ناهارخوری مربع یا مستطیل دارید، باید فرشی به همین شکل انتخاب کنید. اگر میز ناهارخوری گرد دارید، فرش زیر آن باید گرد باشد.

برای داشتن یک خانه زیبا، این 3 باید و نباید!

انتخاب پرده نامناسب برای خانه یکی از اصول اشتباه در چیدمان خانه است.

پرده های کوتاه برای پذیرایی یا اتاق خواب نخرید. این هم چیدمان اشتباهی در برخی خانه های ایرانی است.

  • همیشه ارتفاع پرده را از نزدیک سقف تا زمین در نظر بگیرید. این امر به ویژه زمانی که پنجره کوتاهی دارید بسیار مهم است. با این کار ارتفاع سقف خانه شما بیشتر به نظر می رسد و فضای خانه بزرگتر به نظر می رسد.
  • برای پذیرایی با مبلمان راحت، بهتر است پرده هایی با سبک مدرن و ساده انتخاب کنید. پرده هایی با طرح ها و مدل های کلاسیک اصلا با این دکوراسیون همخوانی ندارند.
  • عرض میله پرده باید حدود 10 سانتی متر از دو طرف پنجره بازتر باشد. پرده باید بعد از تا زدن از دو طرف روی دیوار کنار پنجره قرار گیرد.

برای داشتن یک خانه زیبا، این 3 باید و نباید!

چیدمان نادرست تلویزیون

در خانه های ایرانی اغلب دیواری که تلویزیون در آن قرار می گیرد به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن انتخاب می شود. برای انتخاب این دیوار باید به نکات زیر توجه کرد:

  • هرگز تلویزیون خود را جلوی پنجره قرار ندهید. زیرا نور خورشید هنگام تماشای تلویزیون به چشمان شما آسیب می رساند.
  • تلویزیون را رو به دیواری که راه ورود و خروج از اتاق خواب یا ورودی و آشپزخانه است قرار ندهید. اگر این چیدمان نادرست را دارید، لطفاً مکان تلویزیون را در اسرع وقت تغییر دهید.
  • این دیوار باید برای قرار دادن تلویزیون به اندازه کافی بلند باشد. ضمناً دیوار مقابل امکان چیدمان مبلمان سه نفره یا دو مبل تک نفره را دارد.

برای داشتن یک خانه زیبا، این 3 باید و نباید!

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا