اخبار روز

برای خرید ماشین صبر کنید!/جزئیات

عباس علی آبادی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مسائل شهروندان در مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسات قرار است وزرا و مسئولان مستقیماً پاسخگوی شهروندان باشند. البته زمان بیشتری نیاز است تا بتوانیم مشکلات را بشناسیم و به آنها پاسخ دهیم. امروز مشکلاتی در حوزه خودرو، شهرهای صنعتی، معادن و … وجود دارد که برخی از آنها بررسی شد و برخی دیگر تصمیم بر این شد که به زودی برطرف شود.

وی درباره آیین نامه خودروهای کارکرده نیز گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران رسیده و امیدواریم به زودی ابلاغ شود. با توجه به اینکه واردات خودروهای کارکرده مرسوم نیست، برگزاری جلساتی در این خصوص طبیعی است. با توجه به اینکه در زمینه واردات خودروهای کارکرده ، مردم امکان واردات را به صورت شخصی دارند و باید نگران سایر افرادی باشیم که متضرر از ارز می شوند اما از این واردات بی بهره هستند. بنابراین، دولت یک کمیته نظارتی را تعیین کرده است تا اطمینان حاصل شود که توده مردم از این مشکل رنج نخواهند برد.

احتکار وجود ندارد

علی آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: اگر دولت احتکار را تایید کرده می کند باید با آن برخورد قضایی شود. اما حقیقت این است که روزانه تعداد قابل توجهی خودرو تولید می کنیم. اساساً تنها دو سازنده بزرگ روزانه بیش از 4000 خودرو تولید می کنند.

اما خودروسازان گاهی اوقات ممکن است با مشکلات استاندارد و تاییدیه های دیگر یا کمبودهای دیگر مواجه شوند. اما به نظر من احتکار وجود ندارد و خودروها در اختیار مردم قرار می گیرد.

بدون نیاز به قیمت گذاری دستوری

وزیر صمت در ادامه افزود: به نظر من باید میزان دخالت دولت در بازار کاهش یابد و بیشتر به سمت حاکمیت و نظارت حرکت کنیم. این سیاستی است که من در وزارت حریم خصوصی دنبال می کنم و شکستن انحصار زمان می برد. در کل فکر می کنم نیازی به تعیین قیمت های دستوری نیست.

وی در خصوص جلسه فردای شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی نیز گفت: تنها وزیر صمت مسئول این موضوع نیست و اعضای شورای عالی فردا به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

علی آبادی در پاسخ به یکی از افرادی که در سال ۱۳۹۷ خودرویی را از شرکت سیف خودرو پیش خرید کرده اما دریافت نکرده است، گفت: این موضوع در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و قول داد با استفاده از سامانه عرضه خودرو این مشکلات دیگر تکرار نخواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به فرد شاکی از سود بالای اقساطی خودرو گفت: پیشنهاد می کنم برای خرید خودرو صبر کنید چرا که وضعیت این بازار رو به بهبود است. در حال حاضر واردات خودروهای نو در حال انجام است و به زودی آیین نامه خودروهای دست دوم اعلام خواهد شد. واردات خودروهای برقی نیز آزاد است. سیاست ما بهبود هوای شهرهای آلوده است.

وزیر صمت ادامه داد: تامین ارز خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده است ابتدا برای تاکسی ها و سپس برای مردم عادی عرضه شود. همچنین امکان انتقال خودروهای شماره گذاری شده از مناطق آزاد به سایر استان ها وجود دارد و پیش بینی می شود تولید خودروهای داخلی در سال جاری بین 14 تا 20 درصد رشد داشته باشد.

منبع: پی ام آپ


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا