اخبار روز سینما

برای حضور فعال در زندگی مجازی و شبکه های اجتماعی به آموزش نیاز داریم. تنها بودن در این پلتفرم کافی نیست.


به گزارش شمانیوز از سراج24; به گزارش سراج24، دوره آموزشی ویژه فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی در دومین رویداد ملی «آرمان ما» برگزار شد. در این رویداد این دوره در پنج عنوان موضوع یابی، روایت نویسی، عملیات روانی، رفتار نسل Z در شبکه های اجتماعی و تحلیل ساختار سیاسی آمریکا بررسی و ارزیابی شد و در هر زمینه آموزش های ویژه ای ارائه شد. به شرکت کنندگان

در این مراسم محمد شیروانی رئیس پنل تخصصی کنشگری موثر در شبکه های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار سراج24 درباره ترویج این دوره توضیح داد: با توجه به رواج روزافزون ارتباطات در جهان و افزایش استفاده از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و مشارکت مردمی در آن روز به روز فراگیر می‌شود و به‌ویژه دشمنان جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی و انتظار برای حمله به نظام مقدس آن با شگردهای رسانه‌ای مختلف، دیگر فقط وجود و نفوذ این شبکه‌ها نیست. ما برای زندگی مجازی کافی و فعالیت مؤثر به آموزش و یادگیری نیاز داریم.

وی افزود: از این رو مرکز شبکه های اجتماعی سازمان فضای مجازی سراج در دومین رویداد ملی آرمان ما پنلی را برای این مرکز تدارک دید و نیازهای شرکت کنندگان و همچنین بازخوردهای مثبت دریافتی از پنل در جلسه قبل را مورد ارزیابی قرار داد. جلسه دوم بر اساس سه اصل تشکیل شد. محور اساسی بازخوانی، آموزش و تحلیل که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، تدوین شده است.

روایت نویسی؛ رویکردی جدید برای تعریف روایات

این کارشناس گفت: یکی موضوعات ارائه شده شامل روایت نویسی است که من در آنجا مدرس هستم و اصول روایت نویسی را با پیوند به شبکه های اجتماعی به مخاطبان ارائه می کنم تا بتوانند موضوعات خود را با توجه به ارزش خبری و معیارهای خود انتخاب کنند. استفاده از تعریف کلی روایت نویسی، انتخاب سطوح و سبک های مختلف دیدگاه، تولید خرده روایت با استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های عملیات روانی در جنگ روایت ها و ساختن روایت خود به جای خبرگزاری بودن.

پیدا کردن موضوع؛ ابتدایی ترین مرحله برای شروع کار در شبکه های اجتماعی

رئیس پنل تخصصی فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی موضوع دیگر این سخنرانی را معرفی و تشریح کرد: یک موضوع دیگر به شرکت کنندگان ارائه شد. این قسمت است یکی آقای مرتضی قربانی به عنوان سخنران، جستجوی موضوعات را یکی از ابتدایی ترین و سخت ترین اقدامات برای شروع کار در شبکه های اجتماعی عنوان کرد. وی همچنین به این موضوع پرداخت که چگونه یک کارشناس خوب موضوعی می تواند موضوع مورد نظر خود را پیدا کند و با تفکیک اخبار از غیر خبری، با استفاده از دید 360 درجه و اطلاعات کافی با نگاه انتقادی، آن را به مخاطب منتقل کند. قالب مناسب برگرفته از سواد رسانه ای برای ارائه، توضیح و روایت شناسایی و شناسایی شده است.

وی همچنین به موارد زیر اشاره کرد: توجه به این نکته در این عنوان ضروری بود. یکی یکی از ویژگی های اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی یا پاسخگویی به بلاتکلیفی عمومی و متناسب با زمان است و می تواند به طور طبیعی یا مصنوعی از طریق روش هایی مانند تجربه شخصی، مشاهده و بازدید میدانی، خلاقیت و همفکری، نظارت بر تحولات انجام شود. توانایی پیاده سازی آن به لطف منابع رسمی و مهمتر از آن ارتباطات مردمی حاصل شد.

عملیات روانی؛ قطعه ای پنهان در فضای مجازی

شیروانی قسمت دیگر این دوره را توضیح داد و گفت: در قسمت سوم در واقع یکی آقای بشیر جهانتیغ یکی از بخشهای پنهان فضای مجازی به تشریح عملیات روانی در شبکه های اجتماعی پرداخت و بر این اصل تاکید کرد که علم تولید پیام رساندن آن به مخاطب و گسترش آن برای تغییر رفتار است. در واقع در این مکانیسم با استفاده از ضمیر خودآگاه بر ضمیر ناخودآگاه جامعه هدف و مخاطب هدف خود تأثیر می گذاریم.

این کارشناس ادامه داد: طراحان عملیات روانی با شناسایی و مشاهده سوژه ها، نقاط ضعف افراد را برخاسته از علایق، ذائقه و حتی سوابق زندگی آنها می یابند و با استفاده از آن به عنوان ابزار فشار، می توانند بر رفتار آنها تأثیر بگذارند و تغییر دهند. رفتار به همین دلیل است که باید در فضای مجازی از این کار اجتناب کرد، نه از خود واقعی خود نبود و او خودی را خلق کرد که خارج از محدودیت است، واقعیتی فراتر از من.

وی همچنین تصریح کرد: در نهایت نباید فراموش کرد که در عملیات روانی اثر به شدت غیرمستقیم است و برنده کسی است که بیش از اینکه مستقیماً با دشمن بجنگد تماشاگران بیشتری را جذب کند و این همیشه شرط موثر بودن است. هدفمند و بدون فکر آنلاین نشوید.

نسل Z و رفتار آنها در شبکه های اجتماعی

مسئول پنل تخصصی کنشگری موثر در شبکه های اجتماعی در بیان دیگری در خصوص عنوان این سخنرانی گفت: در قسمت چهارم با توجه به اهمیت موضوع، آقای سید سجاد طباطبائیان به بررسی سرعت پیشرفت فناوری و عواقبی که به همراه دارد با تغییر نسل رابطه مستقیم دارد. آخرین نسل انسان هایی که در هر عصری پا به عرصه تولید و اندیشه گذاشتند، نسل Z نام دارد و این ثابت نیست. شناخت مختصات این نسل، ویژگی ها، تعاملات آنها با یکدیگر و فعالیت فردی و اجتماعی آنها در شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نسل Z کنونی، اولین بومیان دنیای دیجیتال، به لطف دسترسی به فناوری هایی مانند اینترنت و تلفن همراه، با اطلاعات احاطه شده اند، محیط ارتباطی آن ها جهانی است و بازی ها تاثیر زیادی دارند. در شکل گیری شخصیت، نقش، تعاملات اجتماعی و حتی یادگیری آنها مؤثر بوده است.

این کارشناس تاکید کرد: این نسل فقط یک پیرو نیست، بلکه یک رهبر بالقوه است که دنباله رو می شود، به شدت مخالف تبلیغات و شعار است و توهم دانش ایجاد شده از ورودی اطلاعات زیاد، آن را به تفکر سوق داده است. . ماهرانه زائد بودن و تا حدودی اقتدارگرا بودن. نسل Z هویتی دوگانه در شبکه‌های اجتماعی دارد و پشت آواتارها عمل می‌کند، به جای ارزش‌های جامعه‌ای که در آن است، تابع ارزش‌های همان شبکه‌ها است و در بعد خروجی جمعی فردیت خود را از دست می‌دهد. به عبارت دیگر، به معنای کنار گذاشتن منطق و نظام ارزشی خود و پیروی از نظام ارزشی یک گروه، هر چند ناسازگار، و حتی گاهی تحریف ترجیحات و تولید محتوایی بر خلاف اندیشه واقعی خود است.

این برنامه با تحلیل ساختار سیاسی آمریکا به خوبی به پایان می رسد

شیروانی به معرفی آخرین قسمت این مراسم نیز پرداخت و گفت: در قسمت آخر و به عنوان یک پایان زیبا، با توجه به اهمیت بحث خصومت که در قسمت عملیات روانی نیز به آن اشاره شد، آقای محمدمهدی عباسی، حز. دستگاه های سیاسی و جریان های سیاسی آمریکا این هزینه را پرداخته اند تا افول استکبار جهانی بیش از پیش دیده و احساس شود.

وی افزود: ساختار آمریکا مانند بسیاری از کشورهای جهان تا حدودی با سه قدرت سنتی که در دنیا همدیگر را کنترل می کنند سازگار است. قوه اول قانونگذاری است و از دو مجلس نمایندگان و مجلس سنا تشکیل شده است. گروه دوم شامل ساختار قضایی آمریکا است که به دلیل تفاوت قوانین فدرال و ایالتی به طور جداگانه پیش می رود و توسط دیوان عالی ایالات متحده رهبری می شود. سومین قدرتی که در واقع قدرت اجرایی دارد، دولت آمریکاست که به دلیل قدرتش در مقایسه با دو قوه دیگر اهمیت دارد.

مسئول پنل کارشناسی فعالیت فعال در شبکه های اجتماعی همچنین با اشاره به این مطلب گفت: در زیر توضیحاتی در خصوص فعالیت احزاب در آمریکا و نحوه انتخاب دو نامزد آخر احزاب جمهوری خواه و دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه شده است. این آمریکا بود که ساختار سیاسی آن نشان از الیگارشی هوشمندانه به جای دموکراسی داشت، نسل جدید و جوانان آمریکایی با آن مخالفت کردند و خواستار آن شدند که آمریکا به حمایت همه جانبه خود از رژیم نامشروع صهیونیستی پایان دهد و به مسائل داخلی توجه کند. مشکلات کشورشان

شیروانی در پایان گفت: این پایان کتاب داستان است و داستان همچنان پابرجاست. البته این دوره و سایر دوره ها پایان یادگیری نیست و در محیط تکنولوژیک عصر ما این مطالب و دروس هر روز نیاز به بازنگری و تطبیق مداوم با موضوعات جدید دارد تا انشاءالله ما نیز بتوانیم از پیامبر یاد بگیرید شاهد روایت ظهور و فتح عشق خواهیم بود. در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد ملی که مدتها تلاش کرده اند، معلمان گرانقدری که وقت ارزشمند خود را به ما اختصاص دادند و شرکت کنندگان ارزشمندی که فرصت خدمت در این مهم ملی را به ما دادند تشکر می کنم. من نیز از خداوند متعال برای محمد (ص) صلوات و التماس دعا دارم، در این جنگ روایی و رسانه ای و در این جنگ آخرالزمان با حضرت محمد(ص) هستیم. آرزو دارم ولی عصر(عج) جزو سفیران رسانه باشد. آل محمد (ص).

دومین رویداد ملی “آرمان ما” از ساعت 13 تا 18 مرداد ماه 1403 در 11 پنل ویژه در 39 موضوع با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان فضای مجازی زیر نظر سازمان فضای مجازی سراج برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در این رویداد می توانند از طریق jaryan.app ثبت نام کنند. شایان ذکر است که قبل از آن رویداد ایده آل ما از ساعت 6 تا 13 برنامه ریزی شده بود. مرداد با توجه به استقبال گسترده، در ماهی که مهلت ثبت نام تمدید می شود برگزار می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا