اخبار روز

برای جلوگیری از تنش، دیپلماسی مخفی باید با قدرت اقتصادی و فناوری آمریکا/ایران افزایش یابد

جواد مرشیدی:هفته گذشته اسرائیل دبیرکل جنبش حماس را که مهمان ایران بود، ترور کرد، با توجه به اینکه نتانیاهو خواهان جنگ با جمهوری اسلامی است، ایران چگونه باید با آن برخورد کند و در صورت لزوم پاسخ دهد، به عنوان یک عامل بازدارنده و برای جلوگیری از جنگ. تنش برای افروختن آتش جنگ. ما با دو کارشناس در مورد مسائل بین المللی گفتگو کردیم.

علی بیگدالی در گفتگو با خبرگزاری «اخبار آنلاین»وی با اشاره به اینکه باید با آمریکایی‌ها دیپلماسی محرمانه داشته باشیم و با یک اقدام کنترل‌شده پاسخ اسرائیل را بدهیم، گفت: ایران مجبور است به این ترور پاسخ دهد و نیروهای امنیتی نظامی ناچارند انتظارات داخلی را آرام کنند و خدشه‌دار خود را بازگردانند. زمان آن رسیده است که جمهوری اسلامی این اقدامات را انجام دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بهتر است با آمریکایی ها در یک اقدام محدود علیه اسرائیل در قالب دیپلماسی محرمانه وارد شویم که زمینه را برای یک جنگ همه جانبه فراهم نکند، ادامه داد: جنگ به طور کامل تبدیل خواهد شد. برای ما و مسئولان ما مضر است، آنها کاملاً از این موضوع آگاه هستند و کاری برای به راه انداختن یک جنگ همه جانبه در منطقه انجام نمی دهند که قطعاً به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود.

بیگدالی انتخابات آمریکا را مطرح کرد و تصریح کرد: از سوی دیگر آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات است و نمی خواهد این کار را انجام دهد، بنابراین باید در راستای عزت و حیثیت امنیتی چنین اقداماتی انجام دهیم. ما قطعا چنین اقداماتی را انجام خواهیم داد، اما به نظر من این اقدام بهتر است از طریق دیپلماسی یک اقدام کنترل شده انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد که نه ما و نه نیروهای امنیتی نظامی ما در منطقه نباید با ظرفیت بالایی عمل کنند تا بهانه ای برای متخاصمان فراهم کنند.

صباح زنگنه هم همین را گفت یکی یکی از معیارهای مهم این است که تشخیص دهیم چه چیزی دشمن را آزار می دهد و چه چیزی او را آزار می دهد و قدرت او را تضعیف می کند. «اخبار آنلاین» وی می گوید: اگر این عناصر را در همان منطقه شناسایی کنیم، می توانیم نفوذ کنیم و اقدام مناسب انجام دهیم.

این کارشناس روابط بین الملل یکی وی از جمله این عوامل تلاش برای ثبت این جنایت توسط این رژیم را برشمرد و افزود: نام این رژیم باید به عنوان رژیمی که علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده است، به ثبت برسد و نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی.

برای جلوگیری از تنش، دیپلماسی مخفی باید با قدرت اقتصادی و فناوری آمریکا/ایران افزایش یابد

این نماینده سابق مجلس اذعان داشت: آنچه این رژیم را آشفته و برای آن مشکل ایجاد می کند این است که ماموران بتوانند عوامل اصلی این عملیات را شناسایی و آنها را تهدید کنند تا این رژیم دیگر نتواند از این افراد و عناصر سوء استفاده کند.

اخبار مشابه

زنگنه بهترین راه حل مقابله با این ترور را تقویت توان اقتصادی و فناوری مردم ایران و فلسطین دانست و خواستار ارائه آخرین فناوری ها در حوزه های مختلف صنعتی و امنیتی به مردم دو کشور شد.

وی این افزایش قدرت را بزرگترین ضربه به این نظام دانست و تصریح کرد: این موارد تاییدی بر حق جمهوری اسلامی ایران در مقابل این نظام تلقی می شود.

311212

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا