اخبار روز

برای جلوگیری از تعریق در تابستان چه کنیم؟/ 6 ترفند برای کاهش تعریق

علت اصلی تعریق تنظیم حرارت و کنترل دمای بدن است. به گفته متخصصان، هنگامی که دمای بدن افزایش می یابد، مکانیسم تعریق و تبخیر به خنک شدن بدن کمک می کند.

به گزارش بازتاب آنلاین؛ همچنین تعریق نقش موثری در رطوبت رسانی به پوست و حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها دارد. با این حال، تعریق بیش از حد گاهی اوقات می تواند خجالت آور و ناراحت کننده باشد. راه هایی برای کاهش تعریق به خصوص در تابستان وجود دارد:

در شب از ضد تعریق استفاده کنید

بهتر است از ضد تعریق ها در شب که تولید عرق کمتر است استفاده کنید تا عرق روز بعد کاهش یابد.

به رژیم غذایی خود توجه کنید

الکل، کافئین و غذاهای تند سه غذای تحریک کننده عرق هستند که باید کنترل شوند.

بوتاکس را امتحان کنید

بوتاکس می تواند به طور موثر برای تعریق بیش از حد در نواحی خاص مانند زیر بغل، کشاله ران، پوست سر، خط مو و غیره استفاده شود. استفاده از بوتاکس برای تعریق بسیار بی خطر است، اما لازم است قبل از آن با یک متخصص مشورت کنید.

لباس های گشاد و گشاد بپوشید

از آنجایی که تعریق ناشی از گرما است، ساده ترین راه برای جلوگیری از تعریق، خنک نگه داشتن دمای بدن است. پارچه هایی مانند پنبه و کتانی به گردش هوا اجازه می دهند و از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می کنند. با این حال، بهتر است از پوشیدن لباس های پلاستیکی یا پلی استر خودداری کنید. در تابستان نیز از پوشیدن جوراب های ضخیم و کفش های دربسته خودداری کنید تا به پاهایتان اجازه تنفس بدهد.

لیزر درمانی

لیزر می تواند درمان موثری برای تعریق تابستانی باشد. در روش غیر تهاجمی درمان تعریق بیش از حد با لیزر، هیچ گونه بریدگی و خراشی روی پوست ایجاد نمی شود و پزشک تنها با هدایت نور و حرارت لیزر به روی پوست، غدد عرق را از بین می برد.

برداشتن غدد عرق با جراحی

به عنوان آخرین راه، عمل هایی نیز برای برداشتن غدد عرق زیر بغل برای درمان تعریق بیش از حد و غیر طبیعی وجود دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا