اخبار روز

برای این افراد وام 500 میلیون تومانی/شرایط وصول موجود است


به گزارش مانیبان، انسیه خزعلی گفت: نیمه دوم سال 1400 بود که موضوع طرح تشویقی ازدواج برای متولدین دهه 60 که در شهرستان ها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با نرخ 4 زندگی می کردند مطرح شد. ٪. و بر این اساس افراد دارای دارایی شهروند کشور ایران باشند، عشایر یا ساکن شهرها یا شهرهای با جمعیت کمتر از 20000 نفر، زوج های مجرد و تاریخ تولد افراد در دهه 60 در دوره تاریخی. . از یک فروردین 1360 تا 29 اسفند 1369 توانستند این تسهیلات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با وجود فرصت محدود، در سال 1400 حدود 400 زوج توانستند از این وام بهره مند شوند. این کار در سال 1401 به دلیل عدم تخصیص بودجه انجام نشد اما در سال 1402 با مبلغ بیشتری از سر گرفته شد.

به گفته وی، مبلغ این اعتبار در مجموع 500 میلیون تومان است که از این میزان 100 میلیون تومان اعتبار برای ازدواج، 200 میلیون تومان برای خرید اقساط جهیزیه و 200 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به ثبت نام بیش از 2300 زوج در سامانه ثبت نام و معرفی حدود 1200 زوج واجد شرایط در بانک ها برای دریافت این وام، تاکید کرد: اعطای این تسهیلات در سال 1403 توسعه یافته است. خوب

خزعلی در ادامه توضیح داد: تا زمانی که بودجه وجود دارد محدودیتی برای کسانی که شرایط دریافت این وام را دارند وجود ندارد.

با مصوبه شورای اسلامی در سال جاری تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندان به 3 میلیون و 400 هزار نفر پرداخت شود. تعداد متقاضیان در صف سال گذشته به 3.8 میلیون نفر رسید و برای حل این مشکل بیش از 800 منبع نیاز است. اما منابع قرض الحسنه در دسترس شبکه بانکی در سال جاری تنها 300 همت است.

شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در شورای اسلامی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای به صفر رساندن صف وام ازدواج نیازمند بیش از 800 تلاش منابع بانکی هستیم.

در این جلسه شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات باید منجر به ایجاد تفاهم مشترک بین دولت و مجلس در حوزه منابع و مصارف شود، اظهار داشت: شکاف اطلاعاتی بین قانونگذار و سیاستگذار عملاً ناکارآمد شده است. اقدامات نتیجه می شود و نمونه بارز آن را می توان در برخی تصمیمات و قوانین مشاهده کرد.

وی با اشاره به تکلیف بودجه سالانه شبکه بانکی در رابطه با پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: بر اساس مصوبه مجلس امسال 3 میلیون و 400 هزار نفر باید وام ازدواج و فرزند دریافت کنند که شامل متقاضیان در نوبت می شود. در سال گذشته، 3.8 میلیون نفر خواهد بود و کاهش این صف به صفر نیاز به بیش از 800 تلاش منابع دارد. اما تمام منابع قرض الحسنه 300 سال است که در اختیار شبکه بانکی است.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در اجرای سیاست اعتباری موفق بوده است، اما نگرانی ها در مورد پایداری این سیاست جدی است و اگر تدبیری برای تامین مالی بدون رشد نقدینگی اتخاذ نشود، عملاً فشارها منجر به کنار گذاشتن این سیاست می شود. خط مشی. بانک مرکزی باید در اجرای قانون تامین مالی مشارکت فعال داشته باشد.

مرد تنکابن نماینده شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به سیاست های ارزی بانک مرکزی و اثرات آن بر بخش های اقتصادی گفت: ضمن رصد و نظارت بر اجرای هر یک از برنامه ها و سیاست ها در حوزه ارز و پول و اعتبارات تولید، تقویت نقاط قوت و اصلاح دائمی مشکلات ضروری است. وی تقویت اعتبار بانک مرکزی در بین فعالان اقتصادی را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به شروع اجرای قانون جدید بانک مرکزی از خرداد ماه سال جاری، گفت: برای اجرای این قانون باید ساختار و ارکان بانک مرکزی بر این اساس اصلاح شود و بانک مرکزی باید مجلس را در اجرای آن مشارکت دهد. این قانون، زیرا اجرای کامل آن تنها به کارشناسان بانک بستگی دارد.» مرکزی امکان پذیر نیست.

تصمیم دولت برای پرداخت وام ازدواج.

چندی پیش بهادری جهرمی در حوزه خطوط اعتباری اعم از وام بانکی و وام ازدواج افزود: نظر دولت در این مورد کاملاً روشن است یعنی هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم در عملکرد سازمان مالیاتی در زمینه ارائه ضمانت‌های اجرایی قانون در خصوص عدم پرداخت مالیات مشخص است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: نرخ رشد 42 درصدی نقدینگی که در ابتدای دولت سیزدهم به این دولت سپرده شد، مدیریت اقتصادی کشور با کاهش رشد 23 درصدی با این نرخ نقدینگی مواجه شد.

وی در پایان گفت: نگاه دولت به مسائل اقتصادی صرفاً اقتصادی است و دولت نگاه سیاسی به این موضوعات ندارد و با نگاه اقتصادی دولت مشکلاتی مانند تورم، نرخ بیکاری و رکود اقتصادی که در راه درمان، سریعتر برطرف می شود.

منبع:گسترش نیوز


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا