اخبار روز

برای اولین بار منتشر شد: سخنان رهبری درباره شریعتی یک سال و نیم پس از رحلت ایشان.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایندکتر. علی شریعتی، جامعه شناس و روشنفکر دینی معاصر ایران در 29 خرداد در سال 1356 دار فانی را وداع گفت. شریعتی یکی او یکی از تأثیرگذارترین افراد به ویژه در ذهن جوانان و دانشجویان بود. البته از سخنان و اندیشه های شریعتی، به ویژه در میان روحانیون، مخالفت های زیادی وجود داشت. آیت الله سید علی خامنه ای به دلیل آشنایی قدیمی اش، نگاه ویژه ای به آثار و اندیشه های شریعتی داشت. یکی از فرازهای منتشر نشده وی در این آبان در ماه 1357 دانشگاهیان مشهد دست به اعتصاب زدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یاد و خاطره دکتر دکتر را گرامی داشتند. شریعتی در بخشی از بیانات خود در دوران مبارزات ملت ایران که مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای اولین بار منتشر کرد به شرح زیر است:

“ای کاش، دکتر. شریعتی در میان ما خواهد بود. از دیروز صبح این احساس را داشتم که دکتر. جای شریعتی در بین ما خالی است. آیا این شهرت عظیم این جنبش بزرگ تا حدودی – تا حدی – و البته تا حد زیادی به دلیل این ذهنیت پیچیده نیست؟ آیا به خاطر زحماتی که این مرد و این رادمان در جامعه ما کشیده اند و ذهنیت ملت ما را جذب کرده اند نیست؟ چه کسی می تواند آن را انکار کند؟

واقعاً و از صمیم قلب احساس می کنم که «عذا مت العلم ثلم فی الاسلام ثلما لا یسدا شی» وقتی دانشمندی آگاه، عالمی از دنیا می رود، سوراخی در بدن امت اسلامی ایجاد می شود که هیچ کاری نمی تواند جای او را پر کند. .

دیگران هر کدام جای خود را دارند، جای این ستاره سوزان که به زودی خاموش می شود خالی است. آقا! آقا! به خاطر این دلهای پاک و آتشین، به خاطر این جماعت وسیعی که گفتی: یدالله معالم جماعت، این روح نورانی را هر چه بیشتر مشمول نور و رحمت و برکت خودت کن: خدایا. ، آمین!

25957

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا