اخبار فناوری و تکنولوژی

تولید دست مصنوعی با استخوان و تاندون برای بار اول در جهان + تصویر

دیجیاتو نوشت: محققان دانشگاه دولتی ETH زوریخ به همراه یک استارتاپ آمریکایی به نام Inkbit برای بار اول یک دست رباتیک را به صورت کامل با استخوان و تاندون‌های خود تولید کرده اند که پیشرفت بسیار بزرگی در زمینه فناوری چاپ سه‌بعدی به حساب می آید.

هر یک از قسمت های مختلف این دست رباتیک از پلیمرهای مختلفی ساخته شده است که از نظر نرمی و دوام با یکدیگر تفاوت دارند. یک تکنیک اسکن لیزری جدید نیز در حال استفاده است که به چاپگرهای سه بعدی اجازه می دهد تا پلاستیک‌های ویژه‌ای با کیفیت الاستیک»  ایجاد کنند.

استفاده از تکنیک چاپ جدید برای ساخت دست های رباتیک

در مقایسه با پروژه های استاندارد، روش چاپ جدید مزایایی مانند افزایش دوام و خواص کشسانی و همچنین فرصت های جدیدی در زمینه ساخت ربات نرم و پروتز به همراه دارد. علاوه بر این، این فناوری به دانشمندان اجازه می دهد تا طبیعت را با دقت بیشتری شبیه سازی کنند، مانند دست رباتیک مورد بحث در این گزارش.

«رابرت کاتزشمان»، استاد رباتیک در ETH زوریخ می‌گوید: «روبات‌های ساخته‌شده از مواد نرم، مانند دستی که ما می‌سازیم، نسبت به ربات‌های سنتی ساخته شده از فلز مزایایی دارند. “به دلیل نرمی آنها، خطر آسیب کمتری هنگام کار با افراد وجود دارد و آنها برای کار با وسایل شکستنی مناسب تر هستند.”

ساخت دست مصنوعی با استخوان و تاندون برای اولین بار/ عکس

استارت آپ Inkbit وابسته به MIT به توسعه این فناوری چاپ سه بعدی کمک کرد و در حال حاضر در حال بررسی راه هایی برای کسب درآمد از آن است. این شرکت به زودی فروش چاپگرهای جدید خود را به تولیدکنندگان آغاز خواهد کرد و همچنین اشیاء پرینت سه بعدی پیچیده با این فناوری را به شرکت های کوچکتر خواهد فروخت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا