اخبار روز

بدهی ایالات متحده در اواسط سال 2024 به 35 تریلیون دلار رسید (+ اینفوگرافیک)

از ژانویه 2024، بدهی ایالات متحده یک تریلیون دلار افزایش یافته است و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور را به 98 درصد رسانده است. صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که این نرخ تا سال 2032 تحت سیاست های فعلی از 140 درصد فراتر رود.

به گزارش روزیاتو، علیرغم تهدید برای ثبات مالی ایالات متحده، نه احزاب جمهوری خواه و نه دموکرات انگیزه سیاسی برای رسیدگی به این موضوع ندارند. اینفوگرافیک زیر بدهی ملی ایالات متحده را بر اساس ارقام وب سایت داده های مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده نشان می دهد.

بدهی آمریکا در سال 2024

امروز، بدهی ایالات متحده برابر با تولید ناخالص داخلی چین، ژاپن، آلمان، هند و بریتانیا است.

بدهی ایالات متحده از سال 2020 به میزان 11.8 تریلیون دلار افزایش یافته است که نشان دهنده بیش از یک سوم کل بدهی فعلی است. بدهی ملی ایالات متحده در سال 2008 به 9.2 تریلیون دلار رسید و برای اولین بار در سال 1981 از مرز یک تریلیون دلار گذشت.

بدهی ایالات متحده تا اواسط سال 2024 به 35 تریلیون دلار خواهد رسید + اینفوگرافیک
بدهی ایالات متحده تا اواسط سال 2024 به 35 تریلیون دلار خواهد رسید + اینفوگرافیک
بدهی ایالات متحده تا اواسط سال 2024 به 35 تریلیون دلار خواهد رسید + اینفوگرافیک

* داده ها از 26 ژوئیه 2024.

دولت بایدن 7.2 تریلیون دلار به بدهی ایالات متحده اضافه کرد و پس از دولت ترامپ با 7.8 تریلیون دلار در رده دوم قرار گرفت.

این بدان معناست که هزینه های بهره ای که دولت بابت بدهی خود می پردازد به سرعت در حال افزایش است. پیش بینی می شود که هزینه های بهره تا سال 2024 به 17 درصد از کل هزینه های فدرال برسد و آن را به سریع ترین سهم از کل هزینه ها تبدیل کند. این هزینه ها به دلیل افزایش نرخ سود وام های جدید افزایش خواهد یافت.

با وجود این فشارهای مالی فزاینده، هیچ یک از احزاب سیاسی راهبردهای معناداری برای مقابله با بدهی های رو به رشد ارائه نکرده اند. این عواقب منفی برای اقتصاد ایالات متحده دارد زیرا وجوهی که بابت بهره بدهی خرج می‌شود از سایر حوزه‌هایی که می‌تواند برای اقتصاد مفید باشد، مانند زیرساخت‌ها یا امنیت اجتماعی منحرف می‌شود.

علاوه بر این، اگر دولت ایالات متحده نتواند بهره پرداخت کند، می تواند موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را به خطر بیندازد. این سناریو می تواند دلار را تضعیف کند و بحران نقدینگی را با پیامدهای اقتصادی گسترده ای آغاز کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا