دانستنی ها

بدن در گرمای شدید چقدر آب نیاز دارد؟

طی چند هفته گذشته، مناطق مختلف ایالات متحده و سایر نقاط جهان دمای تابستانی بالاتر از حد نرمال را تجربه کرده اند.

به گزارش ایسنا، سرویس بهداشت ملی بریتانیا به طور کلی نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز را توصیه می کند، البته این میزان ممکن است در ماه های تابستان و در شرایط بسیار گرم متفاوت باشد. با این حال، نظر نهایی آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده این است که مصرف مایعات کافی روزانه 15.5 لیوان (3.7 لیتر) در روز برای مردان و 11.5 لیوان (2.7 لیتر) در روز برای زنان است.

پزشک عمومی دکتر آنجلا ری می گوید: نیاز ما به آب در هوای گرم و به خصوص زمانی که ورزش می کنیم افزایش می یابد. در روزهای گرم باید تا سه لیتر آب بنوشیم، اما مهم است که این مقدار را در طول روز پخش کنیم و یکباره آب زیاد ننوشیم.

اگر آب کافی در طول روز مصرف نشود، ممکن است بیماری های مرتبط با گرما مانند گرمازدگی، گرمازدگی و گرفتگی عضلانی ناشی از گرما رخ دهد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، اولین توصیه این است که صبر کنید تا تشنه شوید و سپس آب ننوشید زیرا تا آن زمان کم‌آبی شده‌اید.

تشنگی و ادرار تیره و با بوی قوی از علائم اولیه کم آبی بدن است. علائم دیگر شامل احساس خستگی، احساس سرگیجه یا خشکی دهان است.

در حالی که مهم است بدانید که آیا به اندازه کافی آب می نوشید یا خیر، کلینیک مایو پیشنهاد می کند که اگر فردی به ندرت تشنه می شود و ادرار او شفاف یا زرد روشن است، احتمالاً مشکلی در مصرف آب وجود ندارد. این سازمان نوشیدن 0.2 لیتر آب در هر 15 تا 20 دقیقه و 0.7 تا 0.9 لیتر در ساعت در معرض گرمای پایدار را توصیه می کند. با این حال، مصرف بیش از حد آب در صورت نوشیدن بیش از 1.4 لیتر آب در ساعت امکان پذیر است که می تواند منجر به کاهش سطح نمک خون شود.

قانون دیگر این است که هر چه انسان بیشتر عرق کند، آب بیشتری بنوشد.

اگر می خواهید بدن خود را هیدراته کنید اما در نوشیدن آب مشکل دارید، می توانید مقداری از مایعات دریافتی روزانه خود را با خوردن میوه ها و سبزیجات با محتوای آب بالا مانند خیار، گوجه فرنگی، کرفس، هندوانه، کدو تنبل، توت فرنگی، کاهو و هلو تامین کنید. و همچنین برای تهیه ماست.

فقط به این دلیل که دیگر به طور فعال در فضای باز نیستید به این معنی نیست که می توانید آب آشامیدنی را متوقف کنید. ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا آب کافی بنوشید و کاملاً جایگزین آبی شود که بدن شما از طریق عرق از دست می دهد. بنابراین توصیه می شود برای کاهش اثرات احتمالی کم آبی بدن، نوشیدن را در طول روز ادامه دهید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا